Gå til innhold

Tips til jobb for en 15åring?

Knudix

Anbefalte innlegg

Fikk vite i dag at alle Stavanger Aftenblad avisbud vil miste jobben mellom Januar og April neste år. grunnen er at avisene skal bli delt ut via bilbud. Dette betyr at jeg blir arbeidsløs utpå nyåret en gang.

Har ikke akuratt for mye å gjøre på om dagene, og pc er en dyr hobby, så jeg kunne tenke meg en ny jobb... Burde helst være noe som foregår på ettermiddagen.

Noen som har tips til hvor jeg kan høre om det er mulig å få jobb?

Bor på Sandnes for dem som lurte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes jo mange byråer som trenger løpegutter til å dumpe reklame i postkassene til folk. Kanskje det kunne være interessant?

Ville jeg ikke anbefale deg å bli, da kommer sånne som jeg å skjelle deg huden full og ringe sjefen din hver gang du legger igjen noe her...

Eller du kan gjøre som normale folk, sette et "uadressert post uønsket" merke på postkassen din. Hvor dum er du egentlig?

On topic: Slike reklamedistributører betaler veldig dårlig. Prøv matbutikker, eller du kan eventuelt begynne som telefonterrorist, hvis det finnes callcenter i nærheten av deg.

Lenke til kommentar
Men skulle sende inn søknad og komme på venteliste da. :hrm:

Masseproduser søknaden og lever ut til alle butikker som er interessante.

Forøvrig har jeg gjort det stikk motsatte, leverte inn en søknad på rema ca. 300 meter unna meg, har veldig lyst til å jobbe der siden det er så nærme, så jeg har "glemt" å skrive flere søknader.

Men jeg er øverst på ventelista da, så jeg håper på jobben snart. Det har begynt noen pingler som sikkert slutter etter kort tid.

Forøvrig ganske teit av sjefen å velge en 15 år gammel lubben jente og en niendeklassing, framfor en litt eldre og seriøs 16-åring. (Meg) :wee:

Pokker heller, jeg vil ha jobb.

Lenke til kommentar
Men skulle sende inn søknad og komme på venteliste da. :hrm:

Masseproduser søknaden og lever ut til alle butikker som er interessante.

Forøvrig har jeg gjort det stikk motsatte, leverte inn en søknad på rema ca. 300 meter unna meg, har veldig lyst til å jobbe der siden det er så nærme, så jeg har "glemt" å skrive flere søknader.

Men jeg er øverst på ventelista da, så jeg håper på jobben snart. Det har begynt noen pingler som sikkert slutter etter kort tid.

Forøvrig ganske teit av sjefen å velge en 15 år gammel lubben jente og en niendeklassing, framfor en litt eldre og seriøs 16-åring. (Meg) :wee:

Pokker heller, jeg vil ha jobb.

hehe.. du snakker om sola.

Sitter her og masseproduserer som bare ....

Skriver navnet på butikken på de butikkene jeg vet jeg skal levere til. De andre er uten navn på sjappa.. Det burde gå greit.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Et godt tips er matvarebutikkene. Jeg jobber selv på Kiwi og fikk jobben etter å ha "imponert" under OD-dagen + at jeg var litt aktiv etter å få jobben. Funker greit det.

PS! Er 15 år.

Endret av FM
Lenke til kommentar
Det finnes jo mange byråer som trenger løpegutter til å dumpe reklame i postkassene til folk. Kanskje det kunne være interessant?

Ville jeg ikke anbefale deg å bli, da kommer sånne som jeg å skjelle deg huden full og ringe sjefen din hver gang du legger igjen noe her...

Eller du kan gjøre som normale folk, sette et "uadressert post uønsket" merke på postkassen din. Hvor dum er du egentlig?

On topic: Slike reklamedistributører betaler veldig dårlig. Prøv matbutikker, eller du kan eventuelt begynne som telefonterrorist, hvis det finnes callcenter i nærheten av deg.

jeg jobba sånn en sommer og jeg ga bæng i om folk hadde sånne skilt på postkassene sine,

sikkert mange andre som gjør det også

Lenke til kommentar

jeg jobba sånn en sommer og jeg ga bæng i om folk hadde sånne skilt på postkassene sine,

sikkert mange andre som gjør det også

Ja, det finnes useriøse medarbeidere i alle bransjer. Slik er det bare.

Lenke til kommentar

Butikkmedarbeider anbefales. Presenter deg ordentlig, lever søknad, og vis at du er villig til å jobbe. Ingen vil ansette en slabbedask.

Et godt tips er matvarebutikkene. Jeg jobber selv på Kiwi og fikk jobben etter å ha "imponert" under OD-dagen + at jeg var litt aktiv etter å få jobben. Funker greit det.

Way to go! :thumbup:

(så kom det noe godt ut av OD-dagen likevel :p )

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke å anbefale i en alder av 15 år?

Tenker du på telefonselger? Det er kanskje litt tidlig, men det er mange 16 åringer som jobber på callcenter. Så lenge man kan prate for seg, spiller ikke alder så stor rolle.

jeg ville alldri jobba som ryddegutt i en butikk ass,

kanke tenke meg noen kjedeligere jobb (tro meg, jeg vet)

Det er garantert nok av ungdom som ikke har samme arbeidsmoral som deg, og ville ønsket en ryddejobb i matbutikk hjertelig velkommen. Når man er så ung kan man ikke være kresen på jobbene, man bør være glad man i det hele tatt har en jobb! Da jeg var 15-16 år stod jeg i oppvasken på en resturant hver helg. Det var en drittjobb, men jeg var en av de få i vennegjengen som faktisk hadde en jobb å gå til.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Butikkmedarbeider anbefales. Presenter deg ordentlig, lever søknad, og vis at du er villig til å jobbe. Ingen vil ansette en slabbedask.

Way to go! :thumbup:

(så kom det noe godt ut av OD-dagen likevel :p )

Ja, beste OD-dag ever :p

Edit: Glemte å skrive at jeg er veldig fornøyd så langt og kan anbefale å jobbe i en matvarebutikk :cool:

Endret av FM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...