Gå til innhold

Feil med mobilmic'en

Anbefalte innlegg

Har en LG G7100 som jeg kjøpte 14. mai i år.. Men for et par dager siden skjedde en ting jeg helst ikke ville skulle skje.. Er totalt avhengig av mobilen p.g.a jobb i tillegg. Men til saken.. En kamerat ringte meg og jeg tok tlf, men han hørte ingen ting, og mic'en ville ikke funke.. Måtte skru telefonen av og så på igjen for at den skulle funke. Det må jeg gjøre hver j***a gang den skal brukes til annet enn sms/mms.. Hva kan være galt?

En annen ting er at batteriet er utladet etter maks 2 dager, men den har aldri blitt satt i laderen før det har vært helt tømt for strøm..

Har fortsatt kvittering og alt det der på tlf, men vil ikke ha den reparert, da reparasjoner som regel holder i et par uker.. Hva skal jeg egentlig gjøre med det? Er tross alt avhengig av mobilen.. Kan jeg kreve å få bytte mobilen i en annen en hvis jeg betaler mellomlegget?

**EDIT**

Fikk nettopp svar fra JapanPhoto (der jeg kjøpte den, dumme meg) at det ikke er mulig å få byttet mobil mot mellomlegg :cry:

Endret av wunderbaum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppgrader fw og nytt batteri så tenker jeg det ordner seg.

btw. : Lading av mobilbaterier skal bare lades fullt opp hver gang, La den bare gå helt ut en gang i blandt. ca hver 5 gang.

første gang du lader, skal det lades i ca 8-10 t. la den gå helt tom før du setter den inn igjen, Lad den ca 8t. la den gå helt ut og lad den opp (til den ikke mottar mer strøm)

begynn da med prosedyre med å utlade en gang i blandt.

Dette har iallfall fungert med stort hell hos meg :)

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke å oppgradere firmware på den vøtt! Mic'en funker ikke, og da er det no galt på kretskortet som sitter i mobilen :) Var hvertfall det lærer'n min kunne si, og han har vært elektronikk lærer i mange år.. Jobba som serviceelektroniker også. Den lader ganske lenge hver gang den lader. Lar den ligge der til jeg finner ut at den har vært aleine lenge nok :p Vil ikke ha mobilen mer heller, siden det er så mye piss med den, men de skal få lov til å reparere litt, for da kan jeg selge den :cool: Kjøpe SE K700i i stedenfor!

Lenke til kommentar

Ja, det er sant... Du har kanskje et poeng :hmm: Kan du da forklare hvorfor det spraker også? Må prate ganske høyt for å overdøve skrapinga.. Uansett hvor jeg er, og om jeg står stille.. Ingen som vil ringe når det skraper så jævlig, men det er ikke det værste :p Annet enn at jeg aldri får ekstra vakter på jobben pga at de ikke hører om jeg sier ja eller nei :( Får se hva de sier på Japan Photo..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...