Skarphedin Olsen Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 I januar 2003 kjøpte jeg meg noe dyrt og hightech, en nokia 6610 til 3890kr... Jaja, hadde for mye spenn Nok om det. Vel, her om dagen mistet jeg den i veggen - og nå sitter jeg på et brev som sier at jeg får ny tlf, nemlig en 6610i (hadde youngtalk med totalforsikring). Ser at denne UTEN abonnement koster over 2000kr (herregud) hos telebutikken, som er en "Bedriftspartner hos netcom." Det er da jeg begynner å gjøre meg tanker: Er det på noe som helst vis mulig å da ta seg en annen tlf på en slik butikk som MED abonnement koster det samme? Det gjør meg ingenting å signe opp for et nytt år om det er mulig. Enklere spurt: Har noen her noen forslag til hvordan det kunne vært mulig å få seg en fetere tlf enn 6610i som erstatning? Alle ideer mottaes med Lenke til kommentar
Mobildude Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Stikk innom en butikk og spør det...det ordner seg helt sikkert...er ikke noe prob å fikse en annen mob til deg;) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Heldig du Fikk jo en forbedret utgave av 6610en da, så du har jo teknisk sett ikke tapt på det da. Det er jo mulig å snakke med forhandleren med mindre det står eksakt 6610i på kortet da. Mange år siden jeg benytta meg av den forsikringen og jeg fikk telefonen i posten (en alcatel one touch easy faktisk). Men uansett så må den koste samme eller mindre enn en 6610i telefon ville jeg tro. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Men tror dere den må koste det samme som en med youngtalkabonnement, eller uten? For om jeg kan få en til samme pris med abonnement som 6610i koster uten, så står det jo ganske bra til Uansett kommer jeg til å skrive enden på visa her, for future reference, finner vel ut det i morra! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Forsikringa er ikkje på kjøpssummen men modelll/funksjonalitet. Dermed er det ikkje kjøpssummen som er den reelle erstatninga men ein modell som tilsvarer eller same modell viss den forsatt eksisterer. Du kan få ta ut andre modeller enn den aktuelle men summen forhandler får igjen av forsikringsselskapet tilsvarer berre det som modellen spesifisert på verdibrevet. Dermed er det ikkje mogeleg å få butikken til å dekke "mellomlegget". Men det er ein liten muligheit viss du kan ta ny bindingstid. Det var iallefall lov til å "blande" forsikringsoppgjer og ny bindingstid. Reknestykket blir då: Verdibrev = 2000,- Pris på telefon X med bindingstid =2000,- Du kjem ut med ny telefon verdi ca 3500-4000,- (tar forbehold at det ikkje har endra seg sidan i vår) Viss du vil ha ein telefon som har høgare verdi må du betale mellomegget. Dette gjelder også viss du ikkje tar binding. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Takk for informativt svar Jankee, du traff spikeren på hodet, for det som egentlig er hele spørsmålet er om verdibrevet jeg har fått tar utgangspunkt i en 6610i med abonnement eller ikke. Om det gjør det, er jo ikke brevet verdt mer enn 300 spenn. Men i motsatt tilfelle Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Verdibrevet skal ta utgangspunkt i kva den aktuelle telefonen/ eller tilsvarande modell koster å gjenskaffe for kunde. Så verdibrevet skal følge butikkens fullpris for den modellen som står spesifisert. No er det heller ikkje noko verditap når telefonen er over 1 år, dermed er det berre eigenandelen som skal betalast over fakturaen som er den kostnaden du skal ha som kunde viss du velger same telefon som spesifisert i brevet. mvh JanEirik Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Men hvos jeg kjøper f.eks 6600 på Elkjøp eller Internett, og den blir ødelagt, da er jo telefonen billigere der, enn hos f.eks Klart Svar eller Telebutikken. Har det noe betydning? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hva du betaler for telefonen har ingenting å si med hva du får igjen om den blir stjålet eller ødelagt. Det du har krav på er en tilsvarende telefon, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har vel egentlig ikke krav på tilsvarende telefon engang.. Ikke krav på noe etter min erfaring. Hadde en T68i jeg betalte over 5000,- med en gang den kom, tegnet selvfølgelig Netcom Totalforsikring. mllo 1 & 2 år senere, husker ikke helt, spiste bikkja jaggu den i filler. Da kostet den jo bare ca 1500. Meldte det og fikk ikke en dritt igjen, det gikk jo nesten i minus, ettersom de tar utgangspunktet i prisen den kostet da den ble ødelagt og trakk i fra verdiforringelsen som var vel oppimot 30%, kranglet uhorvelig mye med de, men jeg ga opp til slutt, og det de kunne tilby meg var en T310 til 1000,-. Jeg skal iallefall aldri ha forsikring igjen. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det var vel pågrunn av ein del slike episoder at verdiforringelsen blei fjerna. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Som jankee sier, nå er det ingen verdiforringelse med totalforsikringa til netcom lenger, nå har du krav på en telefon som har tilsvarende eller bedre spesifikasjoner enn det du har nå. Lenke til kommentar
Term2 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Kona var uheldig og fikk sin Samsung E800 ødlagt. Hun mottok verdibrevet og gikk til Klart Svar. Her fikk hun valget mellom en E800 eller tilsvarende telefoner. Hun ville prøve en annen tlf, og valget ble en SE 630. Da dette var en i utgangspunktet billigere tlf en hva E800 er, så fikk hun ta ut tillegsutstyr for differansen. Skulle hun ha valgt en annen dyrere tlf, så måtte hun ha betalt mellomlegget. Da i henhold til fullpris. Om man evt får plukke ut en tlf som er dyrere for så å legge på bindingstid, er jo helt genialt. Lenke til kommentar
Skarphedin Olsen Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Joda, jeg fikk velge meg en telefon som var dyrere - og slenge på youngtalk bindingstid (eneste abonnement jeg kan leve med ) Endte opp med nokia 6230; helt klart en fet oppgradering fra 6610! Og det stemmer at de har gått bort fra verdiforingelsen - at man får en tilsvarende telefon; jeg fikk tilbud om 6610i i verdibrevet Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg har vesta da men.... Jeg ødela min Nokia 3660. Da fikk jeg igjen penga for det en Nokia 6600 ville ha kosta. 3299,- Men jeg har 1000,- i egenandel. Så teroetisk fikk jeg igjen en 6600 for min 3660. Endret 25. november 2004 av Eirik-h Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 1000,- i egenandel? Djiiz..hvor mye betaler du i måneden for den forsikringa a? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Sikkert en innbo forsikring, de pleier å ha en dårlig deal på mobiltelefoner. Sparebank 1 gruppen har ute latt mobiltelefoner i sine avtaler når det gjelder reiseforsikring og innboforsikring (Toppforsikringen også ja). Så hvis man er smart så leser man hele forsikringsavtalen grundig for å se om den dekker mobiltelefoner og hva egenandel og erstatningsutbetaling vil bli. Tror det ofte lønner seg med operatørforsikring da altså (ikke chess sin, synes de hadde dårlige betingelser og en dyr forsikring). Elkjøp sin er også bra, men den dekker ikke tyveri. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 ca 150,- i året...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå