Gå til innhold

Det nye ATi-Controllpanelet!

Wooho

Anbefalte innlegg

Vet at dette er muligens gammel nyhet men, etter å ha hatt en del små bugs med NFSU 2 (den lightglow greia) bestemte jeg meg får å ta en driveroppdatering for skjermkortet mitt! Detter da de offesielle 4.11 ATI drivere med den nye controllpanelet. Wow ser jo litt fett ut da. :yes: Men det jeg lurer på er om den teperatur måleren måler eksakt temperatur denne gangen eller er det fortsatt som i de eldre drivere som eks 4.9. Er veldig urolig har ikke noen problemer med skjermkortet (thanks gad) men er ikke 64 grader i det meste laget og det uten spilling? Under spillig fyker den til 69 grader. Vet at jeg har hørt et sted at med RivaTuner så vil man finne den eksakte tempen! ;)

Noen som backer meg opp ang denne terorien og kan roe ned nervene mine! :blush:

post-23-1101221957_thumb.jpg

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han har et 9800XT hvis du leser i signaturen hans.

JEg hadde et slikt kort før og det er HELT normale temperaturer du har der.

Alle 9800XT kort ligger på ca 70 grader under spilling.

Thanks man! :D Nå slipper jeg å beskymre meg! :yes: Og ja det er et Hercules 9800XT men har bestilt et AUS X800XT(PE) men den tiden det tar komplett å levere ting da! :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har 4.11 driveren men jeg har ikke det panelet... '

why??

Åssen funker skjermkort drivere dine i det hele tatt hvis du ikke får dette panelet?

Du må instalere Microsof Framework 1.1 så vil du få panelet til å funke! :yes:

Må man ha SP2 får å få driveren(4.11) til å virke?

Jeg har bare SP1 innstalert gidder ikke å ha SP2 (pga fucker opp en del online spill) og det funker utmerket har ikke hatt problemer med dette og det er dag 3 siden jeg instalerte 4.11! :D Det er anbefalt å ha SP2 men ikke pålagt drivere vil funke men husk å ha Microsoft Framework 1.1 instalert først da! Mer om dette på ATI

Alle spill som NFSU 2 og HL-2 funker utmerket! :thumbup:

Lenke til kommentar

Microsoft Framework 1.1

Her står det hva Microsoft Framework er og du kan laste det ned også. Husk at det finns to versjoner av 4.11 drivere der den ene er på 26.1 MB(uten den fancye panelet) og en på 29.8MB(med det fancye kontrollpanelet) dette er de offesielle ATI drivere så dere vett det! :yes:

Når det gjelder åssen du kommer inn på det kontrollpanelet så er det veldig enkelt se vedlagt bilde! Bare høyreklikk på desktopet og vips så er du i gang!

Ellers så står det en god del viktig info her da!

4.11 Info

post-23-1101249914_thumb.jpg

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Hold dere vekk fra skiten.

Bare litt kult å se på, men har ingen virkning whatsoever....

(annet enn å stjele "en haug" med ressurser)

Er vel like greit å begynne å bruke det nye kontrollpanelet. Er veldig sikker på at ATI kommer til å satse 100% på det nye kontrollpanelet og kutte ut det gamle etter hvert. Så like greit å bli vant med det! :)

Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke åssen mann kommer inn på det nye kontrolpanelet!? :S

Har du tatt en titt på det bilde jeg la frem litt oppover i denne tråden? Skal egentlig ikke være så vanskeligt da. Husk bare å ha enten SP1 eller SP2 innstalert pluss Microdoft Framework 1.1(med mindre du har MS Framework 1.1 innstalert da)

Bare slett de gamle drivere legg inn MS Framework! Legg inn 4.11 drivere(den pakken som er på nesten 30MB) så er du igang! Er litt uoversiktlig de nye controllpanelet i begynnelsen men du venner deg til det. Er meget brukervennlig synes jeg da og har vant meg til det! :thumbup:

Kan legge frem noe flere bilder hvis dere ønsker det da men er for øyeblikke på skolen!

Prøver å åpne det panelet men det skjer ingen ting..

Du må bare starte opp kontrollpanelet og gi det litt tid. Som sagt det krever sitt av maskinens resurser men etter ca 20 sek så burde det komme opp. Ellers bar event til det kommer opp da! Skal jo virke med mindre du har masse stasj inne på PC`en din?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...