Gå til innhold

Omstridt konkurranse hos Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært litt moro å spamma konkurransen tilbake til support, salg, osv @netshop.no.

ok alle på forumet sender 100 mails hver til alle netshop adressene :innocent:

Hadde de fortjent! :p

 

Men det er tross alt Netshop, de har en god del å gå på alikevell. Kommer til å bestille fra dem neste gang jeg skal ha noe på tross av denne spam-konkurransen. Servicen ellers er utrolig bra.

Lenke til kommentar

Spørs om de tjener så mye på dette, mtp misfornøyde kunder, nedetid på server osv.

 

Forresten:

Personer som SPAMer vil utestenges fra konkurransen.

Hvordan har de planlagt å kontrollere dette da?

 

Edit: er ikke å "øke din vinnersjanse ved å tipse venner og bekjente om konkurransen" temmelig likt en definisjon på spam?

Endret av Halvsame
Lenke til kommentar
Latterlig dårlig av NetShop.no

Da er det bare å ignorere konkurransen, da.

Ja, er bare å slutte å være på msn, irc og sjekke mailen. Da slipper man problemet med spam.

Nå er ikke akkurat en ukentlig mail fra Netshop med ukens tilbud verdens undergang heller, da. Synes faktisk det er greit å få mail derfra, kan hende det dukker opp noe jeg trenger, og jeg har veldig gode erfaringer med Netshop. Fælt som folk her syter.

Lenke til kommentar

Vel, dette var ikke særlig bra av Netshop! Jeg har ikke noe imot å få ukens tilbud i mailen, men systemet med å belønnes for å "lure" andre til å være med har et litt useriøst preg over seg. Forøvrig har netshop fortsatt en del å gå på, men dette var :thumbdown:

 

Hadde vært helt greit om de bare hadde hatt en helt normal konkurranse der man slapp de dumme "loddene"...

Lenke til kommentar
Jo flere du gir linken til, jo lavere vinnersjanser har du selv.

Kommer litt an på. Hvis du antar at den du gir linken til ikke ville vært med på konkurransen uansett, vil det lønne seg å ikke tipse noen som helst (dette gjelder "vanlige" konkurranser også, du har størst vinnersjanse dersom du er eneste deltager).

 

Hvis du antar at den du gir linken til ville deltatt i konkurransen uansett, vil det lønne seg å tipse dem, fordi dine vinnersjanser hvertfall ikke minker i første ledd.

 

I tillegg til dette kan man spekulere i hvor mange av dem som mottar linken hos deg som videresender samme link før de leser gjennom netshop's mail med "sin link", osv.

 

Det netshop vil ved å gjennomføre konkurransen på denne måten er selvfølgelig å nå dem som _ikke_ ville vært med på konkurransen uansett.

Lenke til kommentar
Konseptet er jo egentlig helt idiotisk. Jo flere du gir linken til, jo lavere vinnersjanser har du selv.

:lol:

 

Det er det ikke mange som tenker på! Helt latterlig hele greia...

Latterlig slik konkurrasen var i utganspunktet? JA!

Men det er sikkert noen som synes at konseptet er bra, de som spammer synes nok det!

 

La meg prøve litt teori om..

Vinnersjanser!

 

Ved en normal slik konkurranse. 50'000 deltakere: Du deltar og har 1/50'000 sjans for at akkurat du vinner.

Du tipser noen kamerater for å være grei og du har 1/50'005 for at du vinner.

Taper du mye på det? NEI, det er fint å tipse gode kamerater slik jeg ser det.

Tipse hele hw.no-forumet og du har 1/100'000 sjans for å vinne, fordi alle som leser tenker som meg og tipser en noen gode venner. Taper man på det? Ja kanskje man halverer sjansene og jeg deler ikke konkurranser slik :blush:

 

Denne konkurransen. 100'000 deltakere: Du deltar og har 1/100'000 sjans for å vinne. Du tipser kamerater som igjen tipser videre osv osv og jeg har 20/200'000 kanskje. Taper du på å tipse mange i en konkurranse med slikt konsept? Nei du har øket din egen vinnersjansen faktisk. (med visse forutsetninger om nårtid du kom med i "spillet")

Men her taper jo internett stort pga masse spam. Skulle alle konkurranset foregått på denne måten så hadde jeg heller sett at det ikke fantes en eneste konkurranse.

 

 

Nå er selvfølgelig tallene jeg brukte bare eksempler på hvordan en slik konkurranse KAN være. Hvordan de FAKTISKE tallene vil komme til å bli i en konkurranse på dette konseptet vet jeg ikke. Men jeg mener absolutt at de som tipser mange venner har større sjangser her enn i en ordinær konkurranse.

Dette forutsetter jo at man er tidlig ute og det er her asosiasjonene til pyramidespill starter. Det er de som først oppdager en slik basert konkurranse som har mest å tjene. For de som oppdager den sent (og ikke kan finne noen og tipse som ikke allerede er tipset) er jo sjangsene for å vinne mye mindre enn i en ordinær konkurranse. Mao veldig likt konseptet i pyramidespill.

Endret av Lone*Desert-Fish
Lenke til kommentar
Tror mange her trenger 5 studiepoeng med sannsynlighetsregning :)

Hehe. Godt mulig

Jeg er på ingen måte god med sannsynlighetsregning da, men ville fremsette det nærmest mulig den måten jeg TROR det er. Slik at andre skulle skjønne at det er kun de som oppdager dette tidlig som har større sjangser, at det vil være noen i midten av opplegget som ikke merker hverken større eller mindre sjangser, og at de som kommer til ganske seint vil få mye dårligere sjangser.

 

Hvis vi har noen eksperter her i sannsynlighetsregning o.l. som har noe å rette på/tilføre så vær så god. Min teori var bare veldig enkel og ikke engang bra formulert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...