t-paul Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 11:03, xoop skrev:Jeg underviser i MCP kurser.Forøvrig var det IT-Akademiet og ikke NA som gikk konkurs.Hvis du skal studere på egenhånd er de beste bøkene Microsofts selfpaced serie.Disse bøkene kan f.eks kjøpes på http://www.mspshop.no og koster ca 500,- per bok.Og for de som tror at MSCE sertifisering for Windows 2000 er lite matnyttig eller tror at det er veldig enkelt så har dere ikke mange sertifiseringer selv. Jeg er EKSTREMT enig med deg, den som sier MCSE-2000 er enkelt bør absolutt bryne seg på alle de 7 eksamene. Jeg skal personlig ta den personen i handa å gratulere han etter den siste eksamenen! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg er snart ferdig med 1 års IT-kandidat studie hos Noroff i Oslo. Jeg valgte web-verianten som kostet "bare" 49.000 kroner. Har tatt alle datakort-modulene, alle M.O.U.S 2000 testene (sånn at jeg nå er M.O.U.S Master). Etter eksamen nå i Juni blir jeg også MCP. Og i begynnelsen av mai tok jeg Windows 2000 MCSE Professional testen. Har også prøvd meg på sever, men klarte det ikke første gangen, men den kan jeg ta en gang senere. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hvis du bare skal ha MCP, vil jeg anbefale å ta den i Network infrastructure Lenke til kommentar
Jan-Banan Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Den som trur at det er lett å få seg jobb bare fordi man har noen sertifiseringer tar nok grundig feil.. det er ihvertfall min erfaring! Man skal være heldig om man finner en bra it jobb, men regn med at det tar en good stund før den kommer! Nei sats heller på høyere utdanning som høyskole eller universitet! Heller nith.no enn na.no! Eller vent på at jobbmarkedet tar seg kraftig opp! I dag er må man vel ha 3 år på universitet for å få en helpdesk jobb?! Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 11:09, Spaz skrev:...Etter eksamen nå i Juni blir jeg også MCP. Og i begynnelsen av mai tok jeg Windows 2000 MCSE Professional testen. Har også prøvd meg på sever, men klarte det ikke første gangen, men den kan jeg ta en gang senere. Hvis du tok Win2k Pro testen i mai, så er du MCP nå. Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 01:06, Dan Hansen skrev:(..)Har man "hastverk" og ønsker en MCP hurtig er nok "Networking Essential" fin å starte med siden den er mer om elementær nettverksteknologi, og kan troligvis brukes til "litt mer" enn bare Microsofts produkter.(..) For det første gir ikke Networking essensials MCP. For det andre er den testen håpløst gammel og en del av NT4-tracket. Lenke til kommentar
golas Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Vel, jeg kan love at jeg ikke kommer til å benytte meg av disse braindumpsene, man skal da vite hva man snakker om på et jobbintervju...alt annet er bare pinlig! Ellers takker jeg igjen for gode svar! Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 De beste bøkene er langt i fra microsoft sine. Microsoft følger den veien de mener er den rette, er ikke helt sånn i praksis. Brukte selv microsoft sine til mcse nt4.0, de var langt i fra bra. Duger kun til oppslagsverk. Derimot bøkene til Sybex for mcse er geniale. Brukte dem til Mcse 2000. Cisco Press sine serifiseringsbøker er veldig bra. Brukte de til ccna og har nå to eksamener igjen til ccnp/ccdp. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Mens vi var inne på braindumps så finnes det to måter å bruke dem. pugge og deretter ta eksamen, som da er totalt bortkastet. Du vet ikke en dritt annen enn det som sto i de spørsmålene. Du kan også bruke dem som referanse, sette opp lab etter scenarioer og teste ut hva som virkelig skjer. Dette er klart den eneste anvendelige måten også. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 12:00, KELViN skrev: Quote: Den 2002-05-29 01:06, Dan Hansen skrev: (..) Har man "hastverk" og ønsker en MCP hurtig er nok "Networking Essential" fin å starte med siden den er mer om elementær nettverksteknologi, og kan troligvis brukes til "litt mer" enn bare Microsofts produkter. (..) For det første gir ikke Networking essensials MCP. For det andre er den testen håpløst gammel og en del av NT4-tracket. Selvfølgelig mente jeg "exam 70-216 Network Infrastructure Administration". Det gikk bare litt fort i svingene (les:klokkeslettet). Ellers vurderer jeg å selge hele det komplette MCSE Training kit'et for Windows2000 inkl WinXP Pro + Windows2000 Recourse kit. Totalt 12 bøker og 2 CD'er(alle samlet er ca 2 leca-blokker stort). Er klar over at dette ikke er et "bruktforum" så jeg nevner det bare i en bisetning og håper moderatorene ser gjennom fingrene på dette :smile: Lenke til kommentar
hopless Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Alle som har råd til å betale rundt 1600kr pr test kan ta de syv testene og bli mcse uten å trenge å åpne boka. Det eneste du behøver å gjøre er å finne braindumps som du finner hundrevis av steder på internett og lære deg dem. Dessverre er det sånn at de fleste får mcse sertifiseringene sine gjennom NA og it-akademiet, her er pensumet så intensivt at man ikke har tid til å åpne boka.. dermed tyr mange til braindumps og blir mcse uten å vite hva win2000 er..... Papir mcse er vel den generelle tittelen på disse. Men jeg vil ikke tråkke på tærne til noen her, for det er mange som jobber hardt og studerer for å bli mcse, men i klassa mi kan alle som er sertifiserte mcse nå kalle seg papir mcse uten tvil. Sats på citrix eller cisco sertifiseringer, eller lær deg linux.. da får du i deg vettu kunnskap og ikke ms propaganda. :smile: Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 11:46, hopless skrev:Alle som har råd til å betale rundt 1600kr pr test kan ta de syv testene og bli mcse uten å trenge å åpne boka.Det eneste du behøver å gjøre er å finne braindumps som du finner hundrevis av steder på internett og lære deg dem.Dessverre er det sånn at de fleste får mcse sertifiseringene sine gjennom NA og it-akademiet, her er pensumet så intensivt at man ikke har tid til å åpne boka.. dermed tyr mange til braindumps og blir mcse uten å vite hva win2000 er.....Papir mcse er vel den generelle tittelen på disse.Men jeg vil ikke tråkke på tærne til noen her, for det er mange som jobber hardt og studerer for å bli mcse, men i klassa mi kan alle som er sertifiserte mcse nå kalle seg papir mcse uten tvil.Sats på citrix eller cisco sertifiseringer, eller lær deg linux.. da får du i deg vettu kunnskap og ikke ms propaganda. :smile: Det er ikke særlig smart det, tenk på jobbintervjuet/testen arbeidsgiveren gir deg. Da har du kasta bort 11.200,- kroner Poenget er jo å lære seg stoffet, arbeidsgiveren gjennomskuer LETT en papir MCSE 2000, på grunn av det omfattende man må kunne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå