golas Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Nå har jeg gått lei av å ikke få jobber grunnet mangel av papirer og lukter litt på mcse sertifiseringen. I den forbindelse lurer jeg på om det er noen her på forumet som har tatt denne, om dere isåfall kunne anbefale meg hvilken bokpakker jeg skal velge ( it's a jungle out there!). Hadde også vært fint om dere kunne fortelle om dere faktisk har fått bruk for denne sertifiseringen, og da mener jeg i jobbsøking, man kan jo aldri lære nok! På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Ville vel heller vurdert litt andre sertifiseringer enn den hjernevaskingen til M$. Men for all del den funker fint som døråpner til jobber, men er vel heller lite matnyttig når det kommer til den praktiske delen av arbeidet. Begynner vel å bli en god del MSCE sertifiserte her på berget nå. Jeg ville vel heller tenkt litt mer på andre sertifiseringer som feks CNA. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Heisann Du trenger fire obligatoriske core-exams, og senere tre valgfrie. Det beste er å bestemme seg for hvilken man ønsker å begynne med og kjøpe bøkene til nettopp denne. Når denne eksamenen er bestått kan du tenke på neste. Ved en bestått eksamen er du allerede MCP og stiller faktisk litt sterkere på arbeidsmarkedet siden du kan "dokumentere" en basis av kunnskaper innen et bestemt produkt. Nærmere informasjon finner du på: http://www.microsoft.com/traincert/mcp/mcs...equirements.asp Håper dette var til litt hjelp, men skulle du lure på noe mer er det bare å spørre. Lenke til kommentar
golas Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Takker for godt svar Dan, hadde tenkt å kjøpe hele pakken og lese alt og ta det på en gang jeg :smile: Var ikke klar over at man blir mcp med bare 1 eksamen! Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Man kan kjøpe de fire core-eksamene i en samlepakke. Det blir litt billigere enn å kjøpe dem enkeltvis, men man bør beregne ca en måneds tid pr eksamen så det kan være greit å spre utgiftene litt. Et godt tips er å begynne med enten Windows2000 Pro eller WindowsXP Pro (har selv valgt 2000 siden den foreløpig er mest utbredt). Har man "hastverk" og ønsker en MCP hurtig er nok "Networking Essential" fin å starte med siden den er mer om elementær nettverksteknologi, og kan troligvis brukes til "litt mer" enn bare Microsofts produkter. Ellers så jeg at CNA (CCNA?) ble nevnt og tror nok at den blir en god fortsettelse, eventuelt noe med Citrix eller sikkerhetsprodukter. Lenke til kommentar
golas Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 skal tenke på det, kjører xp pro selv. Nå driver jeg å leter på nettet etter noen som tilbyr eksamen i dette. Noen tips? Lenke til kommentar
Shepherd Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 00:50, Shepherd skrev:Jeg ville vel heller tenkt litt mer på andre sertifiseringer som feks CNA. Gikk litt fort der ja blei en c i minus. Mente CCNA. _________________ Competent people solve problems, smart people prevent them! Erfaringen øker proposjonalt med ødelagt utstyr! [ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-05-29 01:20 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Det beste er å kontakte Microsoft så vet de hvor ditt nærmeste eksamenssenter er. Tror ellers at en MCP koster 1600,- pr stk idag. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 01:06, Dan Hansen skrev:Ellers så jeg at CNA (CCNA?) ble nevnt og tror nok at den blir en god fortsettelse, eventuelt noe med Citrix eller sikkerhetsprodukter. Bare for informasjon: CNA har ingenting med CCNA å gjøre....CNA er Novell's laveste "sertifiseringsgrad"...har CNE selv (dermed også CNA) Lenke til kommentar
Foggy Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Næringsakademiet og It-akademiet har desse testane, men er litt usikker på den siste etter konkursen. Betalte sjølv 1200,- pr. stk. hos NA, men trur det har steget til 1500,- no. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 01:19, dudsi skrev: Quote: Den 2002-05-29 01:06, Dan Hansen skrev: Ellers så jeg at CNA (CCNA?) ble nevnt og tror nok at den blir en god fortsettelse, eventuelt noe med Citrix eller sikkerhetsprodukter. Bare for informasjon: CNA har ingenting med CCNA å gjøre....CNA er Novell's laveste "sertifiseringsgrad"...har CNE selv (dermed også CNA) Var ikke helt sikker på hva du mente, derfor (CCNA?) i parentes. Jeg vet ikke (og skal heller ikke uttale meg) hvorvidt CNA er mer ettertraktet enn CCNA eller omvendt, men jeg tror vel kanskje man kommer litt lenger med en CCNA i fremtiden. Men uansett vil begge være god ballast i porteføljen i arbeidsmarkedet. [ Denne Melding var redigert av: Dan Hansen på 2002-05-29 01:29 ] Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Vil nu si at CCNA (og senere CCNP) er noe en heller burde satsa på enn CNA (såfremt en ikke skal jobbe med Novell's produkter), fordi en lærer litt mer om nettverk generelt...CNA er mer rettet mot Novell's produkter...men du lærer jo en del om rettigheter og hvordan en server funker. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 01:19, Dan Hansen skrev:Det beste er å kontakte Microsoft så vet de hvor ditt nærmeste eksamenssenter er. Tror ellers at en MCP koster 1600,- pr stk idag. Mener listeprisen hos Microsoft er $100 (skal være gått litt opp nu, maks $150)...men så tar jo de forskjellige testsentrene litt ekstra. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 ..sjekket prisen, den er idag på $125 (USD), men varierer litt fra land til land. http://www.microsoft.com/mcp Lenke til kommentar
golas Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Takker for gode svar, har funnet ut at prisen er på 1600,-. Og testen kan hvist takes hos software scenario til den prisen. Lenke til kommentar
t-paul Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Husk at det er en MEGET stor forskjell på MCSE NT4.0 og MCSE-2000 i vanskelighetsgrad og hva du må kunne. Designing eksamene og network infrastructure eksamenen slår føttene bort på MANGE, du må være MEGET stødig i engelsk og troubleshooting for å i det hele tatt tenke på å ta disse. (Bare en advarsel slik at du ikke får bakoversveis) Jeg lurer forresten på hvor mange som har MCSE-2000 sertifiseringen i Norge.. jeg er ihvertfall en av dem.. [ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-29 11:05 ] Lenke til kommentar
ksnes Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg tok MCSE på NT4 i '98-99, bøken vi brukte var de offisielle bøkene fra M$, jeg brukte i tillegg bøken fra "...for Dummies" serien og kan anbefale disse, vel og merke som et supplement til de andre bøkene. Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Eg har gått 1 år på IT-Akademiet,og dermed tatt Mous og MCSE testene. Viss du skal gå på skole så koster det ca 74 000. Det kommer heilt an på hvor du bor, bor du i ein storby,så bør det ikkje være så store problemer med å få jobb. Eg bur på "landet" og dermed er vel egentlig heile året gått i dass! Testene er av det enkle slaget. Det verste med IT-Akademiet,er at de leverer ut såkalte "dumps" som gjer at ein kan sjå kva spørsmål ein kan få,og svara. Det benyttet eg meg ikkje av,for slikt idioti skal ein leite lenge etter. Men viss du er av den usaklige typen,så finnes altså slike. Lenke til kommentar
xoop Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg underviser i MCP kurser. Forøvrig var det IT-Akademiet og ikke NA som gikk konkurs. Hvis du skal studere på egenhånd er de beste bøkene Microsofts selfpaced serie. Disse bøkene kan f.eks kjøpes på http://www.mspshop.no og koster ca 500,- per bok. Og for de som tror at MSCE sertifisering for Windows 2000 er lite matnyttig eller tror at det er veldig enkelt så har dere ikke mange sertifiseringer selv. Lenke til kommentar
KjellM Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Når ein går på IT-Akademiet,og får slike "dumps" i hånda,så er det ikkje vanskligt! Eg veit ikkje om det praktiseres over heile landet,det håper eg virkelig ikkje! For det viser jo useriøsiteten på lang vei. Mous-testene er enkle,viss ein har lest og gjort de oppgavene i bøkene. MCSE testene er,som du sier, verre. De er ikkje enkle,men viss ein tenker logisk og har svart på oppgavene og spørsmåla,så skal det gå greit. MCSE bøkene er på engelsk. Eller var hvertfall når eg tok testene. Så god engelskkunnspak er ein stor fordel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå