Serrevx Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har fått i oppdrag av skolen min å sette sammen en maskin som skal brukes til videoredigering. Har aldri jobbet med videoredigering selv, og er derfor delvis grønn på det området. Leser mye på hw.no forumet, og har derfor dristet meg til å sette opp et lite oppsett som jeg mener burde funke meget bra. (Det er vel ikke snakk om noe helproff videoredigering... ihvertfall ikke det jeg vet ) Det er snakk om et budsjett, og det budsjettet har jeg ikke peiling på, men jeg regner med at desto billigere jeg får det desto bedre, så det oppsettet jeg har satt opp er omtrent så "top-of-the-line" som den maskinen kan bli (F.eks. raptor disken kan godt byttes ut til fordel for en "treig" 80/120-giga 7200rpm, sparer jo litt på det) Kommer en kostnad på kjøp av windows XP i tillegg... med mindre vi bestemmer oss for å bruke linux. Hver eneste komponent skal forøvrig ha en begrunnelse, og det gjelder vel også os, så om dere vil endre på noe, gi gjerne en god begrunnelse for det Kan godt skrive inn mine egne begrunnelser for de enkelte komponentvalgene om det er noen som lurer. Stabilitet og funksjonalitet er vel gode kodeord her Mitt forslag Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 MYE.MINNE! Lenke til kommentar
Serrevx Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Joda, mye minne er absolutt kjekt, men ram-brikkene er ikke så altfor billige, og såvidt jeg har lest skulle 1024mB med minne holde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå