Boluf Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Hallaw folkens.. Vuderer å kjøpe meg en dell XPS.. Grunnen til at jeg skal velge en XPS er fordi jeg har penger på den dell kontoen som ikke blir brukt til noe annet.. kommer denne maskinen til og holde mål en stund ? holder den godt til dagens spill ? så lurer jeg bare på om dette er det beste jeg får for 18 tusen på dell Anyways noen som vet hva som er forskjellen på gen 3 og gen 4 ? utenom prisen da ? Vel her er det jeg har satt opp Standard komponenter: Intel® 925X Express brikkesett med ICH6-R Inneholder Microsoft® Windows® XP Operativsystem Unik chassis design med 460W PFC strømforsyning I/O porter i fronten: 2 USB 2.0, 1394 (firewire), hodetelefoner og mikrofon Opplyst frontplate med 7 fargevalg Ekstra chassis ventilasjon og varmestyrte vifter Integrert RAID controller med Intel® Matrix Storage teknologi Integrert Gigabit Nettverkskort Operativsystem: Microsoft® Windows® XP Home Online spesialtilbud: Jeg kjøper nå og sparer 1240,- Online spesialtilbud: Ja takk - fri frakt Service: 1 års på-stedet-service, neste arbeidsdag (-NOK - 2 268 kr) CompleteCare: Inngår ikke Prosessor: Intel® Pentium® 4 Prosessor 550 med HT teknologi (3.4GHz, 800MHz FSB, 1MB cache) (+ NOK 620 kr) Minne: Novembertilbud: 1024MB PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz [2x512] Harddisk: 160GB Harddisk SATA (7200RPM) m. 8MB DataBurst™ Valgfri 3. harddisk: Inngår ikke Grafikkort: 256MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X800 XT med DVI/VGA - TV-out via S-video port og dual monitor support - Anbefalt av Dell (+ NOK 3 633 kr) Skjerm: Inngår ikke 2. Skjerm: Inngår ikke Optisk enhet: 48x/32x/48x CD-RW og 16x DVD-ROM (+ NOK 409 kr) Lydkort: Creative Labs Sound Blaster® Audigy™ 2 (Dell) digitalt lydkort, PCI, Dolby Digital 5.1 og IEEE1394 Høyttalere: Inngår ikke Dell Picture Studio: Dell Picture Studio Standard Edition Modem: Inngår ikke Tastatur: Dell QuietKey tastatur, standard PS/2 Mus: Dell PS/2 mus med scroll wheel Programvare: Microsoft® Works 7.0 Språk på operativsystem og programvare: Engelsk Installasjonstjenester: Inngår ikke MVH Morten Endret 23. november 2004 av Boluf Lenke til kommentar
Smb Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Dell-konto? Jeg hadde aldri kjøpt dell... Blir billigere å kjøpe komponenter og sette sammen selv, bare man kjøper fra riktig nettbutikk. + bedre å oppgradere seinere! Også ville jeg valgt en PC med AMD Athlon 64 CPU, ikke Intel... Det er min mening da... Endret 23. november 2004 av Smb Lenke til kommentar
Boluf Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ja men jeg har penger stående på en dell konto som ikke blir brukt til noe annet.. og det går ikke og ta de ut.. derfor må jeg kjøpe maskin derifra.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Vel, det var faktisk ikke en så gærn maskin. Så hvis du først er nødt til å kjøpe fra Dell, så er ikke konfigurasjonen noe å direkte fnyse av. Eneste jeg har å pirke på er at det skulle vært DVD-brenner med, CD er ut. Lenke til kommentar
Boluf Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Vel, det var faktisk ikke en så gærn maskin. Så hvis du først er nødt til å kjøpe fra Dell, så er ikke konfigurasjonen noe å direkte fnyse av. Eneste jeg har å pirke på er at det skulle vært DVD-brenner med, CD er ut. Jepp men jeg har en løs dvd brenner klar til å putte inn;) så er ikke no vits å bruke penger på det da:D Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Blir billigere å kjøpe komponenter og sette sammen selv, bare man kjøper fra riktig nettbutikk. Nei, ikke nødvendigvis. Dell knuser alle webshopper på kampanjePCene sine. Stort sett umulig å matche de standard-PCene til Dell. Men hvis man derimot legger til en RAM-brikke, kan man likesågodt kjøpe 3 maskiner i deler til samme pris. Det er her Dell, og andre produsenter, tjener penger. En liten kampanje her og der (kjøp nå og få dobbelt med RAM) tjener bare til å skjule de ellers syke prisene på andre oppgraderinger. Men hva blir totalpris på XPS-maskinen? Lenke til kommentar
Boluf Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Men hva blir totalpris på XPS-maskinen? Sum eksl. MVA 14 416 kr Sum inkl. MVA 17 876 kr Og jeg har 18 600 til gode.. Lenke til kommentar
Boluf Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Her er linken som du kan konfigurere maskinen med.. kanskje dere finner noe bedre for 18600.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå