Kirikiri Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Trenger litt input på følgende spørsmål når det gjelder Windows: Hvor lurt er det egentlig å installere programmer på andre partisjoner enn system-partisjonen? Dvs c-disk har operativsystemet, d-disk har alle programmer, og e-disk har f.eks. alle datafiler. Programmer er "alt mulig", men spesielt server-programvare. SQL Server, Sharepoint Portal Server etc. Logikken ved å gjøre det, er å "La operativsystemet leve for seg selv" og ikke trenge å reinstallere all programvare hvis man må reinstallere Windows. Jeg vet at det går fint med spill etc, har installert flere spill på ikke-system-partisjon, men hva med programmer som ikke er like avgrenset? Fordeler? Ulemper? Linker til bra artikler? Eller tips om hva jeg kan søke på i google? Spørsmålet "windows installing programs on non-system partition" ser ut til å være litt unyansert... Kirikiri Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg ser ingen fordeler. Veldig mange programmer må installeres, dvs du må uansett reinstallere når du reinstallerer Windows. Å dele opp disken i flere partisjoner (fler enn C: og D:) vil bare låse plass, ser ingen fordeler med det. Hvis man er ute etter løsninger for å slippe å reinstallere alle programmer så bør man bruke Norton Ghost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå