Gå til innhold

Installere prog. på andre drives enn System-drive?

Anbefalte innlegg

Trenger litt input på følgende spørsmål når det gjelder Windows:

Hvor lurt er det egentlig å installere programmer på andre partisjoner enn system-partisjonen?

Dvs c-disk har operativsystemet, d-disk har alle programmer, og e-disk har f.eks. alle datafiler. Programmer er "alt mulig", men spesielt server-programvare. SQL Server, Sharepoint Portal Server etc.

Logikken ved å gjøre det, er å "La operativsystemet leve for seg selv" og ikke trenge å reinstallere all programvare hvis man må reinstallere Windows.

Jeg vet at det går fint med spill etc, har installert flere spill på ikke-system-partisjon, men hva med programmer som ikke er like avgrenset?

Fordeler? Ulemper? Linker til bra artikler? Eller tips om hva jeg kan søke på i google?

Spørsmålet "windows installing programs on non-system partition" ser ut til å være litt unyansert...

Kirikiri

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen fordeler.

Veldig mange programmer må installeres, dvs du må uansett reinstallere når du reinstallerer Windows.

Å dele opp disken i flere partisjoner (fler enn C: og D:) vil bare låse plass, ser ingen fordeler med det.

Hvis man er ute etter løsninger for å slippe å reinstallere alle programmer så bør man bruke Norton Ghost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...