abcd423417984 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Personlig fav er pump-hagle siden den lager sånn fin lyd når man lader... Får min pumphagle av typen remington 870 på fredag Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Kom på en ting til. Forsvarets pumpehagle. Men denne brukte vi kun til å skyte av hengsler på dører. Og vi brukte sluggs. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) har skåte med ein del... glock 17 22. presisjon pisol... har en... er berre 13 men får ha den når jeg er 18. hagle mauser Paintball Compound boge,,, robB sin Min egen bue... kan skyte 200 meter. luftgæver jau da var allt... litt bra til å vera 13 år syns jeg, EDiTH: med tilsyn på dei farlegaste våpena då. Endret 24. november 2004 av Litejk Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Personlig fav er pump-hagle siden den lager sånn fin lyd når man lader... Får min pumphagle av typen remington 870 på fredag Skal ta jegerprøve til våren, Å da er remington et mulig alternativ. Men det blir nok ordinær over-under hagle på meg, siden jeg jakter etter rype i mye skog trenger jeg litt mer hastighet på ladetiden... Selv om jeg har lyst på pump-action Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Personlig fav er pump-hagle siden den lager sånn fin lyd når man lader... Får min pumphagle av typen remington 870 på fredag Skal ta jegerprøve til våren, Å da er remington et mulig alternativ. Men det blir nok ordinær over-under hagle på meg, siden jeg jakter etter rype i mye skog trenger jeg litt mer hastighet på ladetiden... Selv om jeg har lyst på pump-action Løsningen er enkel: kjøpe begge deler det er ihvertfall planen min. kjøpte remington først pga at man får utrolig mye for pengene, fordi den er billig, og fordi jeg fikk den enda billigere enn den vanligvis koster. studenter har ikke råd til hagle i 10 000 kroners klassen uansett. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 forresten eg har hørt at det er letter å ta "lappen" for hagle enn for rifle. Stemmer vel ikke men spør anyways. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 I militten : Glock AG3 MG3 MP5 12,7 Privat: Salong Hagle Skøyt øks med armbrøst Pil og bue Jaktsprettert luftgevær paintball Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 forresten eg har hørt at det er letter å ta "lappen" for hagle enn for rifle. Stemmer vel ikke men spør anyways. tja.. hva du mener med "lappen" er et spørsmål i seg selv, men hvis du mener jaktkort er saken slik: jegerprøve for småvilt tar du en gang og ferdig med det (teorispørsmål - avkryssning pluss noen obligatoriske samlinger) da kan du jakte småvilt med hagle for å jakte storvilt må du avlegge storviltprøve hvert år (skyteprøve) hva jeg har skutt med, skalvise: sivilt: - luftgevær - .22 rifle (weee) - 9mm pistol av noe slag - enellerannnen pistol av større kaliber... - jaktrifle (husker ikke kaliber/type) - hagle - hagle med "mini" patroner (når jeg var en 11-12 år gammal) -profft armbrøst og bue (var mojjo) semi-militært (HVU) - m16 (møkkaplatvåpen) (tok et skytemerke her) - m16 med .22 innlegg (hehehehhehe) - m60 (mg3'en eier fortsatt gata) - enellerannen pistol militæret: - ag3 (ugh) - mg3 (weee) - mp5 (joa) - glock - signalpistol - rfk (7,62 inlegg bare, skulle vært pv-gjeng) - m72 (inleggsskit) - 40 mm granatutskytingsrør til ag (kun blått) - håndgranat men cs, nei det spiller jeg ikke.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Personlig fav er pump-hagle siden den lager sånn fin lyd når man lader... Får min pumphagle av typen remington 870 på fredag Skal ta jegerprøve til våren, Å da er remington et mulig alternativ. Men det blir nok ordinær over-under hagle på meg, siden jeg jakter etter rype i mye skog trenger jeg litt mer hastighet på ladetiden... Selv om jeg har lyst på pump-action Løsningen er enkel: kjøpe begge deler det er ihvertfall planen min. kjøpte remington først pga at man får utrolig mye for pengene, fordi den er billig, og fordi jeg fikk den enda billigere enn den vanligvis koster. studenter har ikke råd til hagle i 10 000 kroners klassen uansett. hehe, joda hvis jeg har råd. Vi lærlinger er jo ikke kjent for og spre penger rundt oss vi heller... hvilken erfaringer har du med baikal ? (hvis det var navnet) Kan få en ganske rimlig, men merket virker på meg som litt tvilsomt. Fadern har en baikal (20), men han liker den ikke. Har testet den et par ganger, virker litt ustødig men eller helt ok. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 baikal er jo en "billig-hagle", men er visstnok en av norges mest solgte. jeg vurderte såvidt denne, men da den versjonen som lå i min prisklasse ikke hadde utbyttbare choker (som er et must nå pga blyforbudet) så var det uaktuelt. da kjøper jeg heller en solid pumphagle som er en av VERDENS mest solgte hagler også legger mer penger i en o/u hagle senere da økonomien er forbedret. Lenke til kommentar
guezz Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 - AG-3 - MG3 - 12.7 - M72 (kortdistanse-antipanser) - Håndgranat Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Sivilt: div. luftgevær og softguns hagle Pil/boge Sauer salongrifle Forsvaret: AG-3 MP-5 MG-3 M-72 Bushmaster MKII 30mm maskinkanon Handgranat Røykgranat Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 baikal er jo en "billig-hagle", men er visstnok en av norges mest solgte. jeg vurderte såvidt denne, men da den versjonen som lå i min prisklasse ikke hadde utbyttbare choker (som er et must nå pga blyforbudet) så var det uaktuelt. da kjøper jeg heller en solid pumphagle som er en av VERDENS mest solgte hagler også legger mer penger i en o/u hagle senere da økonomien er forbedret. Det er det fadern også sier... han har en hagle til 20000 + en baikal til kanskje 5000 som han hater. Brukt den kun til og skyte leirduer med... Jeg bare spurte siden jeg kan få en som nesten ikke er brukt til 2000, husker ikke benevnelsen på den. Men for og si det sånn så liker jeg jo den til 20000 mye bedre (ikke så unaturlig), man merker at det er kvalitet. Baikal er litt tung, pluss at treverket virker veldig billig. Lenke til kommentar
ratata Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Luftegevær og liknande tjafs... 12 Hagle av ymse typar Remington 300 win magnum .22 rifle Var vel alt Lenke til kommentar
Eirikk Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) jeg har skutt med: Colt C8 eneste 15 åringen i landet som har gjort det. AG3 MP5 det er for de meste militær våpen jeg har brukt var i militæret i arbeidsuka Endret 26. november 2004 av Eirikk Lenke til kommentar
Dr. Panda Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 jeg har skutt med:Colt C8 eneste 15 åringen i landet som har gjort det. DEt er det kanadiske selskapet Deimaco som lager C8 på lisens fra Colt.... Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Personlig likte jeg ikke C8'en så godt. Kolben ble for ustø mot skulderen min, og den virket ustabil ved serieskyting med to og to skudd. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Personlig likte jeg ikke C8'en så godt. Kolben ble for ustø mot skulderen min, og den virket ustabil ved serieskyting med to og to skudd. Finnes det ikke moderne millitærrifler med 7.62 kaliber? Det er jo på tide å pensjonere AG3, men jeg er litt skeptisk til det nye kaliberet.. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 AK-103? Denne? Den så ikke så dum ut faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå