Gå til innhold

Villedende markedsføring på komplett


Anbefalte innlegg

Rett og slett dumt. Han som klager er helt sikkert klar over at dette må være en feil. Hvorfor bry seg med å kopiere annonsen ellers?

 

Webshopen gir rett pris når man bestiller. Altså burde det ikke være noe problem. Jeg regner med at ingen bestiller og tror at prisen blir nedsatt etterpå?

 

Komplett har sikkert mange feil, men dette kommer bare under utilsikta tabber. Ingen har tapt på dette.

 

I tillegg er det bare dumt å sammenligne sånne annonser med de papir-annonsene man får i postkassen. Det er nemlig noe annet når man må fysiskt må bevege seg til en butikk for å kjøpe varen, i steden for å surfe innom butikken mens man sitter i godstolen sin. Irriterende og dumt at man ble lokket unødvendig, javel, men sånn kan skje av og til.

 

Jeg tror uansett at Komplett ikke tjener noe på å lokke folk til å surfe innom nettbutikken sin med feilannonser. Jeg klikker meg som regel bare innom det jeg tror jeg trenger eller har lyst på. Men jeg skal jo selvfølgelig ikke snakke for andre her på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:love: Jeg elsker komplett og den nye responsive linjen deres!!!!! :love:

Jeg vet enda ikke om jeg skal si meg så fryktelig fornøyd, jeg har sendte et support-spørsmål til Komplett den 15.11, men tror du jeg har fått svar? *kremt, kremt*

 

Men sånn ellers :thumbup:

Uff da. dette var ikke bra? komplett: :thumbdown:

Lenke til kommentar
Skal vi dra denne her lengre ;)

du som bæsja på leggen, ikke vi :)

 

når du ser prisen, og vet at den er feilpriset, og du vet at de tar forbehold om trykkefeil/feilprising på websiden dems, så kan du ikke komme hit og klage på at du ikke får den spillern for 700kr :) Jeg står fortsatt på komplett sin side.

Lenke til kommentar
Turd_Ferguson Skrevet 23/11/2004 : 15:28

  Skal vi dra denne her lengre 

 

Vi trenger vel strengt tatt ikke det, alt i orden, banner fikset og fortsatt venner :thumbup:

 

BennyXNO Skrevet 23/11/2004 : 15:49

Jeg vet enda ikke om jeg skal si meg så fryktelig fornøyd, jeg har sendte et support-spørsmål til Komplett den 15.11, men tror du jeg har fått svar? *kremt, kremt*

 

Slik skal det jo ikke være. Bruker du hotmail eller lignende, sjekk spam-filteret ditt. Det hender mail kan havne der...

 

Har du ikke hotmail, send oss gjerne en PM med mailadressen din så skal vi sjekke opp for deg ASAP!

 

;)

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger skal dette skje? Det har forekomt gang på gang at en butikk har annonsert feil pris på sidene sine, og alltid kommer det noen og whiner om at de skal ha varen til den prisen. Når trådstarter til og med tar screenshot av annonsen, åpenbart for å bruke det som bevismateriale i fall Komplett skulle ha noe å si om saken - og da tydeligvis mistenker feilprising (som en annen her påpeker) - da begynner det å lukte råttent... Give over.

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Artig å se at det ble litt fart i diskusjonen! :p

 

Men saken belyser en mer og mer vanlig situasjon. Netthandel brukes av fler og fler om dagen, og mange vil nok dukke opp i en lignende situasjon.

 

Hva skal man gjøre?

- late som ingenting

- være snill gutt og melde i fra om problemet og få et klapp på ryggen

- ta en sjanse og håpe det faktisk er et tilbud

- tenke " hmm, her må det være en feil, men kanskje det finnes et smutthull?"

 

Jeg vet det finnes masse folk der ute som sikkert har kastet seg over lignende tilbud og hatt et ørlite håp om at de kanskje kan gjøre et lite kupp.

 

men men er gøy å sette ting på spissen og da :D

 

T.

Lenke til kommentar
...så skal vi ta vedkommende som begikk feilen og legge hun (ja, det var en jente) ut i snøen...

Nei, ærlig talt, det der synes jeg er litt drøyt! Legg henne heller ut for billigsalg under "Demovarer"...

 

Seriøst: Å skrike opp og forsøke å sko seg på andres feil hver gang man finner noe som helt opplagt er et tilfelle av feilprising er lavmål og minner om gutten som ropte "ulv, ulv". Hvis vi som forbrukere sløser bort godvilje og krefter på ikke-saker som denne, hva skal vi da gjøre når en webshop plutselig en dag virkelig fortjener kraftig respons? Hvis vi krever at webshopene skal oppføre seg skikkelig, må vi også gjøre det - det er bare vanlig dannelse, om ikke annet!

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Latterlig sak, latterlig forsøk av turd på å svindle komplett.

Helt enig - patetisk!

 

At folk i det hele tatt gidder å holde på med sånne ting når det helt opplagt er snakk om en feil. Det viser jo bare hvor mange snyltere vi har fått her i samfunnet.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

hmmes...

 

dette er jo bare tullball fra forbruker sin side, og hjelper jo ikke særlig mye for når det virkelig skjer en skikkelig feil, så skal noen prøve å ødelegge for det.. sånt liker hvertfall ikke jeg..

 

@komplett.no

 

dere må snart begynne å sende pakker til utlandet direkte med direkte fratrekk fra moms, MPX gjør det, og jeg skal bestille 2 stk maskiner (bygge selv), og utstyr til 2-3 maskiner, og dere har jo mye bedre utvalg enn MPX, det er et markedsområde dere bør fokusere dere mer på, mange nordmenn i utlandet som kjøper pc`er :)

Lenke til kommentar
Artig å se at det ble litt fart i diskusjonen! :p

 

Men saken belyser en mer og mer vanlig situasjon. Netthandel brukes av fler og fler om dagen, og mange vil nok dukke opp i en lignende situasjon.

 

Hva skal man gjøre?

- late som ingenting <- tja.. bedre enn å true med forbrukerrådet og alt slikt :)

- være snill gutt og melde i fra om problemet og få et klapp på ryggen <- lønner seg vel alltid å sende mail for å bekrefta/avkrefta prisen på produktet som er på tilbud når det er såpass lav pris det er snakk om. Du får mest sannsynlig ikke varen for den prisen uansett, så hvorfor ikke?

- ta en sjanse og håpe det faktisk er et tilbud <- alltid lurt å sjekke om tilbudet er riktig først så slipper du styret med å avbestille når du får mail om at det var skirveleif i annonsen.

- tenke " hmm, her må det være en feil, men kanskje det finnes et smutthull?" <- Er ikke verdt strevet. Du får mest sannsynlig ikke noe ut av det uansett, om da ikke feilen i annonsen er gjort med vilje, og da blir jo saken en litt annen vil jeg tro :)

 

Jeg vet det finnes masse folk der ute som sikkert har kastet seg over lignende tilbud og hatt et ørlite håp om at de kanskje kan gjøre et lite kupp.

 

men men er gøy å sette ting på spissen og da :D

 

T.

*peke på quoten*

Lenke til kommentar
hmmes...

 

dette er jo bare tullball fra forbruker sin side, og hjelper jo ikke særlig mye for når det virkelig skjer en skikkelig feil, så skal noen prøve å ødelegge for det.. sånt liker hvertfall ikke jeg..

 

@komplett.no

 

dere må snart begynne å sende pakker til utlandet direkte med direkte fratrekk fra moms, MPX gjør det, og jeg skal bestille 2 stk maskiner (bygge selv), og utstyr til 2-3 maskiner, og dere har jo mye bedre utvalg enn MPX, det er et markedsområde dere bør fokusere dere mer på, mange nordmenn i utlandet som kjøper pc`er :)

I noen land så har komplett egne avdelinger, så du kan jo prøve en av de? :)

Gå inn på komplett.com for å få oversikt over de forskjellige webshopene rundt omkring (som komplett.se, komplett.co.uk osv.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...