Gå til innhold

Villedende markedsføring på komplett


Anbefalte innlegg

Latterlig sak, latterlig forsøk av turd på å svindle komplett. Så også feilen men så at det var riktig pris inne på komplett. Er ikke mye å lage sak av da og har man allminnelig bedømmingskraft så fatter man at den prisen er feil. Å dra inn forbrukerblablablabla osv er vel enda mer patetisk! :nei:

Kunne ikke sagt det bedre selv! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liten saksopplysning:

 

All markedsføring regnes juridisk kun som en invitasjon til å inngå en kontrakt. De som tilbyr noe er derfor ikke forpliktet til noe som helst før det er inngått en bindende avtale ( som f.eks. en bestilling med tilhørende ordrebekreftelse ).

 

 

Snikksnakk

Hmm, jeg er ikke så sikker på dette, la oss si jeg selger en bil vha en annonse, i annonsen så står det at bilen har 200 hestekrefter. I kontrakten står det at bilen "selges som den står" og den har 100 hk, og jeg fikk ikke sjekket det.

 

Da tror jeg det er slik at annonsør har ett ansvar, dvs at man skal kunne stole på at annonseinformasjon er korrekt.

 

Når det er sagt, så har vel komplett sitt på det rene i dette tilfellet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Liten saksopplysning:

 

All markedsføring regnes juridisk kun som en invitasjon til å inngå en kontrakt. De som tilbyr noe er derfor ikke forpliktet til noe som helst før det er inngått en bindende avtale ( som f.eks. en bestilling med tilhørende ordrebekreftelse ).

 

 

Snikksnakk

Hmm, jeg er ikke så sikker på dette, la oss si jeg selger en bil vha en annonse, i annonsen så står det at bilen har 200 hestekrefter. I kontrakten står det at bilen "selges som den står" og den har 100 hk, og jeg fikk ikke sjekket det.

 

Da tror jeg det er slik at annonsør har ett ansvar, dvs at man skal kunne stole på at annonseinformasjon er korrekt.

 

Når det er sagt, så har vel komplett sitt på det rene i dette tilfellet.

 

AtW

Da vil opplysningene i annonsen ligge til grunn og være en del av den formelle kontrakten. Det er noe helt annet. Da har selger solgt et produkt på gale betingelser. Du kan da enten kreve at selger dytter inn en motor på 200hk eller heve kjøpet.

 

Poenget mitt går på retten du har som forbruker til å kreve at en tilbyder oppfyller betingelser som er gitt i markedsføring. Den er lik null fordi markedsføring ikke regnes som en bindende avtale/kontrakt, men kun en invitasjon til å inngå slik.

 

 

 

Snikksnakk

Lenke til kommentar
(...)

De påstod at det var feil på nettleser og at bildet lå i cachen osv.

(...)

Dersom dette stemmer, synes jeg Komplett tross alt fortjener et minus for å forsøke å lyve til kunden..

jepp enig der, hvis de hadde vært helt sikre på sin sak, så hadde de nok ikke prøvd å lyge til kunden? :roll:

 

*dask på lanken komplett* :no:

 

men alt i alt så har nok komplett rett!

Lenke til kommentar
(...)

De påstod at det var feil på nettleser og at bildet lå i cachen osv.

(...)

Dersom dette stemmer, synes jeg Komplett tross alt fortjener et minus for å forsøke å lyve til kunden..

jepp enig der, hvis de hadde vært helt sikre på sin sak, så hadde de nok ikke prøvd å lyge til kunden? :roll:

 

*dask på lanken komplett* :no:

 

men alt i alt så har nok komplett rett!

Hehe, hvis det er fakta, så må det være århundres dårligste forsøk på en løgn. Hvis det skulle være en bilde som lå i cachen så ville det ikke vært en Zen Touch siden den aldri har vært på tilbud til 800kr. Dessuten ville det trolig vært en feil på siden til komplett og ikke i browseren.

 

Turd: Fikk du opp rett pris på komplett.no (som du måtte brekrefte mange ganger og ser at du kommer til å bli fakturert for 2000kr pluss frakt) og så gadd du virkelig stresse så mye med dette her? :ermm:

Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 23/11/2004 : 15:49

Jeg vet enda ikke om jeg skal si meg så fryktelig fornøyd, jeg har sendte et support-spørsmål til Komplett den 15.11, men tror du jeg har fått svar? *kremt, kremt*

 

Slik skal det jo ikke være. Bruker du hotmail eller lignende, sjekk spam-filteret ditt. Det hender mail kan havne der...

 

Har du ikke hotmail, send oss gjerne en PM med mailadressen din så skal vi sjekke opp for deg ASAP!

 

;)

Komplett ordnet opp. Spam-filteret mitt på jobben hadde visst tatt svaret som kom rundt 2 timer senere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg snakket med Komplett og fikk beskjed om at de hadde rettet feilen dagen før og at bildet lå i cachen på nettleseren. Dette er BS fra ende til annen da dette var første gang jeg var på hardware.no på denne maskinen, og det var første gangen jeg så annonsen. Jeg sjekket også selve bildet som lå på Komplett sine sider, og refreshet dette gjentatte ganger.

 

Jeg er jo iogforseg enig i at Komplett ikke kan selge spilleren til den prisen idet de faktisk er en butikk og skal tjene penger, men å komme med sånne unnskyldninger og skylde på brukeren istedet for å sjekke om det faktisk fortsatt er feil er dårlig service. Enhver som har vært innom serviceyrket vet at man ikke må skylde på kunden.

 

Ellers må jeg jo si at Komplett har vanligvis god service, men jeg synes en unnskyldning er på plass for å lyve til kunde og i tillegg legge skylden over på kunden og ikke ta det på egen kappe.

Lenke til kommentar
Jeg er jo iogforseg enig i at Komplett ikke kan selge spilleren til den prisen idet de faktisk er en butikk og skal tjene penger, men å komme med sånne unnskyldninger og skylde på brukeren istedet for å sjekke om det faktisk fortsatt er feil er dårlig service. Enhver som har vært innom serviceyrket vet at man ikke må skylde på kunden.

Gi deg a, butikker i dag selger varer med tap i enkelte kampanjer, de tjener pengene på feks tilbehør, og vips DG'n blir i pluss totalt.

 

Anyway, jeg synes at Komplett kunne tatt tapet på 4-5 mp3 spillere, da hadde de sluppet denne tråden, og kanskje fått mange :D:D:D:D:D i stedet for blandet kritikk.

 

Men men, shit happens, all the time, og tilogmed Komplett kan gjøre feil :blush:

Lenke til kommentar

For noe tull å sutre om det der. Dette skjer uheldigvis av og til med vanlige butikker også, og det står da ofte en plakat "Feil i annonse, riktig pris: xx kr". Er ikke værre enn det. Selv om de hadde satt riv ruskende feil pris i butikken også (og dermed i annonsen) hadde du neppe hatt noen sak likevel. Og dette er så milevis unna at jeg bare kan le :D

 

Kjella

Lenke til kommentar
Kelemvor skrev: 24/11/2004 : 14:55 

Jeg snakket med Komplett og fikk beskjed om at de hadde rettet feilen dagen før og at bildet lå i cachen på nettleseren. Dette er BS fra ende til annen da dette var første gang jeg var på hardware.no på denne maskinen, og det var første gangen jeg så annonsen. Jeg sjekket også selve bildet som lå på Komplett sine sider, og refreshet dette gjentatte ganger.

 

Jeg er jo iogforseg enig i at Komplett ikke kan selge spilleren til den prisen idet de faktisk er en butikk og skal tjene penger, men å komme med sånne unnskyldninger og skylde på brukeren istedet for å sjekke om det faktisk fortsatt er feil er dårlig service. Enhver som har vært innom serviceyrket vet at man ikke må skylde på kunden.

 

Ellers må jeg jo si at Komplett har vanligvis god service, men jeg synes en unnskyldning er på plass for å lyve til kunde og i tillegg legge skylden over på kunden og ikke ta det på egen kappe. 

Heisan og takk for at du tok deg bryet med å registrere deg for å oppklare dette :)

 

Hvis noen på Komplett har sagt noe som helst feil til deg, så beklages dette sterkt og vi sender over alle unnskyldninger mulig. Det skal ikke skje punktum.

 

Uansett; beklager igjen blunderen som skyldes menneskelig feil (beskrevet sånn ca 20 ganger tidligere i denne tråden) og unnskyld til alle som så feil pris i annonsen. Kan repetere at prisen var korrekt i nettbutikken og at denne må bekreftes minst tre ganger for å fullføre en handel og at ikke mange faktisk bestilte, men det spiller liten rolle. Unnskyld, unnskyld, unnskyld!

 

OK nå ?

Lenke til kommentar
De aller fleste forsto sikkert at dette skyldes menneskelig svikt, at prisen ble oppgitt korrekt minst tre ganger før kjøp ble trykket og at dette ikke er noe bevisst feil fra vår side. Si gjerne i fra hvis vi tar feil, så skal vi ta vedkommende som begikk feilen og legge hun (ja, det var en jente) ut i snøen...

Ja!

 

Ut i snøen! MED bilder! :D

 

Seriøst bra forslag... Tror dette må innføres her i Trondheim når noe ikke går som det skal, gitt. Blir stas.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Problemet her er ikke prisen, men måten Komplett forklarte seg når jeg tok kontakt pr telefon. Sitter i serviceyrket med telefonkontakt med kunder og vet at den behandlingen jeg fikk av den jeg snakket med (nevner ikke navn) var langt under mål, og jeg vet at hvis jeg hadde behandlet en kunde på den måten så hadde jeg mottatt en streng advarsel fra sjefen min.

 

Uansett så er unnskyldningen godtatt, og jeg kommer nok til å fortsette å handle hos dere.

 

 

Må også legges til at Turd skapte denne tråden for å ha det litt moro på en heller treig arbeidsdag.. ;)

Lenke til kommentar
Turd_Ferguson skrev 23/11/2004 : 14:29

  samme f hvor liten skrift man har i betingelsen sine så må man jo følge markedsføringsloven §2 link

 

"Kunngjøring eller andre meddelelser om utsalg, realisasjon, eller annen form for salg i detaljhandelen til nedsatte priser må bare anvendes når prisene på de tilbudte varer virkelig er nedsatt."

 

Har man annonsert en vare til nedsatt pris, så må man ha varen inne til den prisen også! 

Ehh, på samme måte som vi gjorde en feil med annonsen vår, ser du ut som om du gjør en feil her ;) Denne paragrafen regulerer f.eks. at man kun kan skrive ord som "tilbud", "salg" o.l. dersom varen virkelig har blitt satt ned i pris.

 

Dette er vel ikke spesielt relevant i denne saken, da dette gjelder en feil på annonse. Vi er imidlertid så hyggelige at vi ikke skal sende TV 2 hjelper deg, FBI eller noen andre på deg for den feilen ;)

:!: :!: :!: :!:

Lenke til kommentar
Slik skal det jo ikke være. Bruker du hotmail eller lignende, sjekk spam-filteret ditt. Det hender mail kan havne der...

Det kan jeg bekrefte. Mail fra Komplett går rett i søpla på Hotmail. :no:

Og enda er det så mange som bruker den ubrukelige mail servicen.

Ideen om hotmail:

"La oss lage det rottneste webmailen vi kan få til med popups, reklame og spam mail (minst 30 om dagen til alle), så gir vi alle.... 1mb.. ok la gå, vi strekker oss til 2 mb lagring. Og så bruker vi 18 milliarder på markedsføring og så ler vi av alle som er så tett å bruke det."

 

Ja, tenker de fikk seg en god latter. :(

 

Bruker du fremdeles hotmail så for guds skyld, konverter til gmail.

Lenke til kommentar

Siden den riktige prisen måtte bekreftes tre ganger for å fullføre bestillingen er det ikke noen som trenger å syte over det her i det hele tatt. Seriøst, trodde dere tre virkelig at dere skulle få spilleren for den latterlige lave prisen når dere selv bekrefter riktig pris tre ganger?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Bruker du fremdeles hotmail så for guds skyld, konverter til gmail.

Jepp, for et betaprodukt du må invitieres til, hvor de analyserer hver eneste mail slik at reklamen skal bli "riktig" er så mye bedre..

På en måte så er jeg enig i at gmail er overhypet, "ooh det kan sortere mailen din", det er fortsatt bare slapp webmail, er ikke noe revulosjonernde features akkurat. Men når det er sagt, hva er problemet med at den scanner mailen din? Alle ledd mailen din går igjennom kan lese den uansett, åssen tror du spam og virus-filter fungerer? Med gjetning?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...