Dwagon Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Heisann. driver å forsker på linux (innstallere, trykke, ødelegge, formater, installer) så jeg lurer på om det er noen hær som har linux på sin Acer Travelmate 660? hvis det er noen som har det, lurer jeg på følgende Drivere til wlan, skjermkort, Hovedkort, mousepad osv. hvordan for dere dette til. på min acer har jeg prøvd Mandrake 9.2 og Xandors 2.0, som sikkert noen observante brukere hær merket så har jeg postet om wlan og Xandros før, har nå droppet Xandros, grunnet min inkompetanse innen linux. har sett på TurboLinux, noen som har prøvd dette? mvh Dwagon Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Nei, jeg har ikke den laptopen, men jeg har en som ligner litt. Min har samme brikkesett, og intel 2200 istedenfor 2100. Jeg kjører for øyeblikket ubuntu på den. Jeg tror nettverkortet fungerte med en gang, ellers så var det bare å kopiere firmwaren til /usr/lib/hotplug/firmware/ Firmwaren (og instruksjoner) finner du her. Et annet problem er widescreen skjermen. Der måtte jeg bruke denne patchen under oppstart for å få 1280x800 istedenfor 1024x768. Ellers er det småting som hibernate og sleep to ram som senere har gjort at jeg har kompiled min egen kjerne, men det er mulig at fungerer på din "out of the box". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå