Gå til innhold

Veldig varm AMD 2200+

Morten_87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke så mye peiling eg heller. Har et fint program som fikser dette for meg. Prøv å gå inn på msi sine hovedsider og se om du finner en anvisning for hvordan flashe inn ny bios. Kan hende at det følger med en hjelpefil når du laster ned ny bios.

Sitat:

Har du prøvd å oppdatere til nyeste bios? En del hovedkort kjenner ikke nødvendigvis igjen prosessorer og ram du setter i og reagerer med å nekte å starte, eller viser fulstendig spinnville temperaturer osv.

I føge denne siden: http://www.msicomputer.com/product/detail_...l=KT6_Delta-LSR

Slutt

Kan hende det er det som er feilen.

Lenke til kommentar

siden jeg har en xp 2100+ sjøl, som også lå stabilt på rundt 50-60 ved idle, kan du vel forsøke med en vifte som blåser luft ut av kabinettet. Jeg presterte å kjøre maskina opp mot 75grader ved load. Evt, test cpuidle og sjekk om du får noe positivt ut av det programmet. kan hjlpe stort. palomino cpu-ene til athlon har alltid vært varme, er noe du må leve med...

Lenke til kommentar

For det første så veit jeg om en som kjørte sin AMD Thunderbird på over 100 grader over lang tid, uten at dette hverken påvirket ytelse eller at den blei ødelagt, muligens levetid over langre tid..

For det andre så er det ikke fargli om den ligger på 60 grader idle, selv om jeg selv ikke hadde syns det hadde vært kurant, få lånt deg en anne kjøer og test den, eller eventuelt kjøp en ny.. At en kjøler er for "opp til 3200+" har ingeting å si da det er forskjellig arkitektru på de forskjellige..

At det kan være problemer med BIOS er også en stor mulighet..

Veit du om det er den 200+ med 0,13 eller 0,18 nanometers teknologi ? Hvis det i tilfelle skulle være den med 0,18 så er det den varmeste og siste prosessoren med den teknologien.. Jeg hadde selv en 2100+ som kjørte på 55 grader idel, 57 average load..

Men.. Prøv en annen kjøler :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en tbird som jeg kjørte 100 grader på over ett par uker (ikke konstant, var dessuten fryktelig ustabil). Fikk satt ned temperaturen til 60 omtrent ved å fjerne ett klistremerke på kjøleren :blush: . CPU'en fungerer fortsatt fint, jeg brukte den ca. 18 måneder etter at den hadde blitt "varmeherdet"

Lenke til kommentar
Jeg hadde en tbird som jeg kjørte 100 grader på over ett par uker (ikke konstant, var dessuten fryktelig ustabil). Fikk satt ned temperaturen til 60 omtrent ved å fjerne ett klistremerke på kjøleren :blush: . CPU'en fungerer fortsatt fint, jeg brukte den ca. 18 måneder etter at den hadde blitt "varmeherdet"

:ohmy: og den funker ennå?

---

EDIT : innlegg 1000 :w00t:

Endret av Fur
Lenke til kommentar

:ohmy: og den funker ennå?

---

EDIT : innlegg 1000 :w00t:

Jada, den virker aldeles glimrende. Den er for tiden cpu i mammas pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...