Gå til innhold

Spesialpriser for www.hardware.no

Anbefalte innlegg

Har nå snakket med ownersbuy. De har faktisk snust på ideèn allerede men det er veldig små fortjenester og hente.

En hardwareforhandler i form av nettbutikk i dag må leve på en fortjeneste på max 15%. Dette er på nye/veldig etterspurte produkter. Så i gjemmonsnitt tjener de ikke mere enn 8-10% på hver vare de selger. Hvis vi skulle fått noen generell rabatt så kunne den derfor ikke vært noe særlig større enn 5%.

Ownersbuy har ikke kapasitet til å føre en nettbutikk. Hvis det var noen initiativtagere som ville starte egen nettbutikk så kunne de gjerne selge fra sin side men noen andre måtte "drive" butikken.

*Det var ikke min bil forresten GRendal. Det var hn66 sin. Og jeg tror det er flere steder som ikke vil forsikre den bilen der.

Jeg hadde problemer med å få forsikret min Porsche for et noen år tilbake selv. Og den kostet bare 200.000. Var mange som ikke tok den bare forsi det var en Porsche. "Nei vi forsikrer ikke slike sportsbiler"*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  GRendal skrev:
Jeg synes avgiften på 5 kroner til www.hardware.no også er god!

Om nødvendig kan jeg gjerne betalte start-avgift på 150 kroner eller noe!

Da har de noe igjen for å organisere egen toolbar for dette osv!

200 medlemmer med 150 kroner hver blir 30.000 NOK.

Høres ut som bra betaling for litt organisering av verktøy samt noen mailer med netshoppene og et par timer oppdatering i uka ;)

Nå begynner vi å kome til noe....Jeg er synes HW.no skal ha igjen noe vis dette skal funke ;) Synes ikke de skal jobbe så mye for at vi skal komme til gode av det å de sitte med stress kuler i hode :tease:

Lenke til kommentar
  tag1 skrev:
Kortet har også som andre av samme type kort høye kostnader ved bruk.

Gebyr ved bruk av kredittreserve kr.25,00

minibankuttak 4% eller minimum kr. 40,00

over skranke i bank /post 4% eller min Kr. 60,00

Ved bruk av kreditt (Ikke nedbetalt innen forfall, så har restbeløpet en effektive rente 21,6 pr år.

Er også med i Ownersbuy - men jeg vil ikke ha det kredittkortet deres. Ikke er avtalen spesielt bra, ikke liker jeg kredittkort og jeg er lei av å få disse tilbudene gjennom alle mulige kanaler.

Ownersbuy har en rabattavtale med NGT på bredbånd som gjør at jeg sparer inn medlemsavgiften.

Lenke til kommentar
  GRendal skrev:

en bedre løsning vil kanskje være å ha vært medlem lengre, f.eks 3-4 måneder?

det ville stoppet en evnt. storm-signup....

Jeg ville tro at dette ville gitt mye ekstraarbeid for moderatorene

Det høres ut som en god ide, men jeg lurer på om den er så veldig gjenomførbar. Jeg vet at for min del så har jeg ingen planlagte datakjøp av hardware de neste måndene, slik at det kommer til å ta lang tid før det ville vært aktuelt å være med på dette.

Lenke til kommentar
  pertm skrev:
Det høres ut som en god ide, men jeg lurer på om den er så veldig gjenomførbar. Jeg vet at for min del så har jeg ingen planlagte datakjøp av hardware de neste måndene, slik at det kommer til å ta lang tid før det ville vært aktuelt å være med på dette.

Hvis alle synes det er en så god ide, hvorfor skulle den da være vanskelig å gjennomføre? Det er jo hundrevis av andre store og mindre organisasjoner som gjør dette. Store, sterke OBOS har jo medlemsrabatter, små og svake studentorganisasjoner har det, og alt mellom. Selvfølgelig er nettbutikkene interessert, de får her sjansen å kapre kanskje 50-100 kunder som alle skal ha samme vare, kunder som ellers hadde blitt fordelt på alle de andre nettbutikkene også.

Og greit; det er ikke store marginer i hardwarebransjen, men NOE er det å gå på, alltid. Selv jeg, kun én person hvis noen skulle lure, fikk rabatt hos Netshop bare fordi jeg kjøpte deler til én - 1- hel pc. Det var ikke veldig mye, men noen hundrelapper ++ sparte jeg jo. Og er det 10-100 kunder, eller fler, som går sammen er det desto mer å gå på.

pertm: Selvfølgelig er ikke dette en organisasjon/klubb som bare skal vare en måned. Kan du ikke være med nå, så vent til du skal kjøpe hardware, da! Ingen vil vel forvente at alle som er interessert melder seg på med en eneste gang. Det tar tid å bygge opp kundekretser, enten man er en bedrift eller klubb. Hvis hw.no har litt is i magen går dette bra.

Og hva har man å tape? Nesten ingenting, det meste av adm.kostnader blir jo dekket av avgiften. Uansett har jo hw.no et overskudd på flere millioner, så den lille risikoen bør de ta seg råd til.

Angående avgiften; jeg synes ikke den bør være for høy, da skyter prosjektet seg selv i benet. Så lenge den er høy nok til å unngå useriøse medlemmer er det godt nok. Hw.no behøver ikke tjene fett på dette prosjektet isolert sett. Goodwillen og den økte trofastheten blant brukere og høyere antall treff på siten bør være nok, mener jeg.

Lenke til kommentar
  o-haavard skrev:
  pertm skrev:

Hvis alle synes det er en så god ide, hvorfor skulle den da være vanskelig å gjennomføre? Det er jo hundrevis av andre store og mindre organisasjoner som gjør dette. Store, sterke OBOS har jo medlemsrabatter, små og svake studentorganisasjoner har det, og alt mellom. Selvfølgelig er nettbutikkene interessert, de får her sjansen å kapre kanskje 50-100 kunder som alle skal ha samme vare, kunder som ellers hadde blitt fordelt på alle de andre nettbutikkene også.

Og greit; det er ikke store marginer i hardwarebransjen, men NOE er det å gå på, alltid. Selv jeg, kun én person hvis noen skulle lure, fikk rabatt hos Netshop bare fordi jeg kjøpte deler til én - 1- hel pc. Det var ikke veldig mye, men noen hundrelapper ++ sparte jeg jo. Og er det 10-100 kunder, eller fler, som går sammen er det desto mer å gå på.

pertm: Selvfølgelig er ikke dette en organisasjon/klubb som bare skal vare en måned. Kan du ikke være med nå, så vent til du skal kjøpe hardware, da! Ingen vil vel forvente at alle som er interessert melder seg på med en eneste gang. Det tar tid å bygge opp kundekretser, enten man er en bedrift eller klubb. Hvis hw.no har litt is i magen går dette bra.

Og hva har man å tape? Nesten ingenting, det meste av adm.kostnader blir jo dekket av avgiften. Uansett har jo hw.no et overskudd på flere millioner, så den lille risikoen bør de ta seg råd til.

Angående avgiften; jeg synes ikke den bør være for høy, da skyter prosjektet seg selv i benet. Så lenge den er høy nok til å unngå useriøse medlemmer er det godt nok. Hw.no behøver ikke tjene fett på dette prosjektet isolert sett. Goodwillen og den økte trofastheten blant brukere og høyere antall treff på siten bør være nok, mener jeg.

gledelig å få støtte og litt "grunder-mentalitet" her

Lenke til kommentar

Jeg er pessimist. :p

Tror ikke dette ville fungert, som noen nevnte tidligere tror jeg dette strider mot kjøpsloven, tror ikke det kan stilles sånne betingelser for å få lov til å kjøpe noe.

Uansett, tror det ville blitt unødvendig mye slit, skal webshopen behandle dette som 50 forskjellige ordre da eller? Hvordan skal ting fraktes ut?

Lenke til kommentar
  fredrikrb skrev:

Tror ikke dette ville fungert, som noen nevnte tidligere tror jeg dette strider mot kjøpsloven, tror ikke det kan stilles sånne betingelser for å få lov til å kjøpe noe.

Betingelsene må jo utarbeides slik at de ikke strider mot kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven. I og med at det finnes andre slike klubber/samarbeidsformer må det jo være mulig. Hadde dessuten vært fint med en henvisning fra Lovdata her.

Sitat

Uansett, tror det ville blitt unødvendig mye slit, skal webshopen behandle dette som 50 forskjellige ordre da eller? Hvordan skal ting fraktes ut?

Ja, nettbutikken sender hver ordre ut til respektive mottaker. Nettbutikken er sikkert glad for at disse femti ikke ble fordelt utover en rekke andre nettbutikker, men havnet hos ham/henne. Den lille ekstrajobben med å skrive 50 adresselapper tjenes nok inn.

Til sist i denne posten vil jeg si at jeg håper ikke dette prosjektet stopper bare fordi man tenker "nei, dette går ikke" uten å faktisk undersøkt om det går an. Jo større gruppe man er en del av, jo mer makt. Og mer makt til forbrukerne betyr lavere priser. Er ikke det noe alle her vil oppnå? Ingen taper noe på hvis det går galt, utenom HW.no, men de må jo se på dette som en investering. Som ellers i verden innebærer alle investeringer en risiko. Risiko er et produkt av sannsynligheten for at det går galt og konsekvensene av at det gjør det. Jeg kjenner ikke til sannsynligheten her, men jeg tror konsekvensene er små, altså er risikoen liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...