Gå til innhold

Video i Suse 9.2

dagulf

Anbefalte innlegg

Jeg har et amd 64 basert system og har nå prøvd meg på Suse 9.2 pro. Etter utallige forsøk på kaffeine, xine og mplayer klarer jeg fortsatt ikke å spille av .avi filer. Guttungen har en del Donald filmer med som er kodet i Microsoft MPEG-4 og disse lar seg ikke spille. Klarer jeg ikke dette går Suse på hodet ut. Spørsmålet er om noen har amd 64, suse 9.2 pro og klarer å få avspilt slike filer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har suse 9.2 det jeg gjorde var bare å gå inn på yast og slette xine-ui og libxine, valgte ignorer på den popopen som kom opp og lastet ned xine-ui, libxine og w32codec fra xine. og mappen der hvor jeg lastet det ned skrev jeg "su" også "yast -i libxine* xine-ui* w32codec*" og nå funker alt helt fint :)

Endret av lavitz
Lenke til kommentar

OK, jeg fikk det til å virke etter utallige forsøk. Jeg reinstallerte men nå med en 32 bit kjerne. Så svuppet jeg inn win32 codecene. Da funket selv kaffeine og xine. Tydelig at amd 64 og linux ikke er så veldig bra. Dog bedre enn Windows som ikke finnes enda. I løpet av dagen prøvde jeg også å installere Fedora core 3 i 64 bits utgave. Den ville ikke boote en gang så Suse er kanskje ikke den værste utgaven av Linux jeg har vært borte i.

Lenke til kommentar
Finnes det noen Win64 codec ? Eller XviD for 64-bit ?

Edit: XviD fins jo i kilde.. Kan sikkert dermed kompileres for 64-bit. Hva med DivX, vil denne virke fpr 64-bit ?

Nå er vel problemet at *kodekene* ikke finnes i kildeform - mange Linux mediaspillere kan kjøre windows-kodeker i en slags wine...

Lenke til kommentar
En uelegant løsning vil jo være å kompilere xine for 32 bits, da skal den vel bli linket mot det som ligger i */lib og ikke i */lib64.

Har bare "gammeldags" P4 selv, men jeg har inntrykk av at det er slik det fungerer.

Ev. laste ned en 32-bits rpm ;)

Har selv en gammeldags p3 650 mhz :p

Hvis jeg forer den med en 512 MB RAM brikke (SDRAM... ikke dyrt ;) )... Kansje det vil hjelpe på ytelse? Har 382 MB i dag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...