Lordfunkey Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Er det noen som vet om et program som gjør det mulig og begrense bandwitdh når man bruker ICS "internet connectin sharing"? har 1 pc som deler inett til 3 pcer. og vile likt og delt bandwitdh mellom dem så ikke en tar alt. Takker for alle svar Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Kjenner ikke til noe gratis, men Bandwidth Controller kan dele båndbredde per IP-adresse. Det produktet som ser best ut på papiret er DU Super Controler. Har dog ikke testet noen av produktene selv. Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Er ikke sikker på dette, men funker NetLimiter på dette montro ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Er ikke sikker på dette, men funker NetLimiter på dette montro ? Da må man installere NetLimiter på hver av de tre PC'ene som han deler ut Internet til. M.a.o. man får ikke noen sentral kontroll, og de som sitter på de tre PC'ene kan også velge å avslutte NetLimiter og på den måten sabotere fordelingen av båndbredde. Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Skal gå an og begrense bandwitdh til andre pcer ved bruk av Netlimiter bare og trykke på +en så får du opp alle IPene. Skyt meg vist jeg tar feil Lenke til kommentar
Lordfunkey Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 skal se hvordan DU super controller funker .. dem to andre dere never Netlimiter og bandwitdh controller funker ikke.. dem klarte vist bare og kontrolere på den pcen det var instalert.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Skal gå an og begrense bandwitdh til andre pcer ved bruk av Netlimiter bare og trykke på +en så får du opp alle IPene. Skyt meg vist jeg tar feil Problemet med dette, er at det er per program/prosess, ikke på totalen. NetLimiter fungerer ikke særlig bra for trådstarters behov. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 .. dem to andre dere never Netlimiter og bandwitdh controller funker ikke.. dem klarte vist bare og kontrolere på den pcen det var instalert.. Bandwidth Controller skal kunne begrense båndbredde per IP-adresse. Sjekk eksempel her. Lenke til kommentar
Lordfunkey Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Bandwidth Controller skal kunne begrense båndbredde per IP-adresse. Ja jeg vet men jeg fikk det ikke til og fungere. la in begrensing på hver ip. men det funken ikke. men jeg må kanskje legge in ipen til nettverkskorte so delle inett? og ikke ipen til hver enkelt pc?.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ja jeg vet men jeg fikk det ikke til og fungere. la in begrensing på hver ip. men det funken ikke. men jeg må kanskje legge in ipen til nettverkskorte so delle inett? og ikke ipen til hver enkelt pc?.. Du har både Source IP og Destination IP. Og det er også avhengig av signalretningen. Jeg vil anta at Source i dette vil være din ICS-maskin (gateway-IP) og Destination vil være hver enkelt klient. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå