ATWindsor Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Willow er jo UGLY, det er dama til Xander som er hott. Både på måten hun snakker og måten hun ser ut. Alyson Hannigan har jo universets peneste smil da, enig at hun er litt sminka ned i sesong 1 og2, men sjekk feks ut sesong 4, pen det sier jeg deg. AtW Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Så mine 8-9 8 timers kassetter med Simpsons episoder er helt lovlig? Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: ellers ser jeg:FARSCAPE!!! Uten tvil den BESTE Sci-fi serien som er laget; action, intriger, humor og sex. Fancy teknologi uten av vi blir utsatt for for mye teknobabbel. En serie man blir hektet på og som bedres for hver seson, med flere gjennomgående tråder. Har også det største budsjettet til noen Sci-fi-TV-serie!!Sesong 3 er nettopp avsluttet, og sesong 4 skal begynne snart... *Gleder meg* Er det ikke 7. juni den begynner igjen? Gleder meg noe sinnsykt. Siste replikk i sesong 3 var jo bare konge. Stargate SG1 er også utrolig bra fra og med midten av sesong 2. Sesong 6 begynner den 6. juni, så det blir 2 dager med intensiv nedlasting :smile: Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 13:37, Killer_DT skrev:Det er skjelden jeg ser noen med så lik serie smak til meg! Jeg digger Farscape, Red dwrf, og black adder. Geniale serier! nei, nei, det skrives sjelden. kunne ikke dy meg, har sett en del av denne skriveleifen i det siste =P. Lenke til kommentar
KidComa Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Farscape - ingen over, ingen ved siden "hold it, or I'll fill you full of ... little yellow bolts of light!" eller .no Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Crichton: Who's your daddy? Dhargo tell him. Dhargo: I'm your daddy! Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Er ganske 'lamt' å prøve å forsvare storyen eller skuespillerprestasjonene i buffy da, hadde det ikke vært for utseendet til Sarah Michelle Gellar hadde serien floppet så ***** raskt. Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Ja det er det jeg mener også, buffy er no` dritt storyline/skuespiller messig. men hvis du liker denslags så er det jo greit. hehe, skal ikke si no men jeg er ikke no fan a sci-fi i det hele tatt - selvfølgelig er jeg fan av StarWars da men ikke farscape, star trek, babylon5 og all den andre "dritten" ånei du, jeg trenger ikke å komme med noen faste argumenter for det heller! det er en ren smaks-sak :smile: Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Hva er dette Charmed egentlig? Kanskje jeg skal begynne å se på det!Har sett Lexx S1 på NRK2 da det gikk, og det var ikke så verst.Hvis du har planer om å se B5 så vil jeg absolutt anbefale at du tar 2uker fri, isolerer deg på forran TV'en og ser alt i strekk. S1 og S2 er litt kjedelig men det blir mye bedre!! Og når du er ferdig og du har et overblikk over det hele vil du bli imponert over hvordan alle episodene egentlig forteller en liten del av en stor historie. Synes Charmed er bra, serien starter vel omtrent samtidig som da Willow begynte å bli heks (Allyson Hannigan ruler forresten). Og handler om 3 hekser (vet ikke om det er noen sammenheng men..). I Charmed så er magi og demoner satt litt mer i system enn i buffy. En heks eller demon har f.eks. en eller flere faste powers og de onde og gode er mere organisert. Leder for underverdenen er f.eks en demon som kalles "The source" (of all evil). Charmed passer også bra i kombinasjon med Buffy da det er noen morsomme referanser. I en episode med vampyrer sier de noe sånnt som at "vampyrene har ikke vært sett i underverdenen på flere hundre år, det sies at de er i et helt annet nettverk". Har sett det meste av babylon 5 på tv, men ikke særlig sammenhengende. Alle serier blir jo mye bedre når man ser de sammenhengde (særlig de som ikke har så mange "monsterepisoder" (uttrykket fra x-files episoder som ikke har noe med hovedplottet å gjøre)). Skjønner at du ikke liker trek, men det er faktisk mange som har den samme opplevelsen når de ser DS9 i rekkefølge som når de ser Bab5 i rekkefølge. Fra før har de bare sett tilfeldige episoder og ikke fått med seg sammenhengen, men så begynner de å se episodene og kan ikke slutte. Så alle Farscape nesten i rekkefølge og ble helt avhengig, men da jeg hadde sett alle og måtte vente en uke eller mer mellom hver episode var det ikke fullt så morsomt lenger.. Samme med SG1. Edit: småfeil [ Denne Melding var redigert av: BiosFlasher på 2002-05-29 19:55 ] Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 19:19, trenchypost skrev:Er ganske 'lamt' å prøve å forsvare storyen eller skuespillerprestasjonene i buffy da, hadde det ikke vært for utseendet til Sarah Michelle Gellar hadde serien floppet så ***** raskt. Tja, min erfaring er at de som sier dette ikke ser noe særlig på serien og bare dømmer den utifra det barnslige navnet, Alyson Hannigan er som sagt enormt dyktig, og manuset-arbeidet er noe av det beste som finns på tv, humoren er intelligent, og serien leker med/gjør narr av klisjeer på jevnlig basis, når du i tilegg legger til artig frampek og andre kløktige grep, så har du en serie som slår stort sett alt på tv. AtW Lenke til kommentar
BiosFlasher Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 19:31, Wilhelmsen skrev:Ja det er det jeg mener også, buffy er no` dritt storyline/skuespiller messig.men hvis du liker denslags så er det jo greit. Ok dere kan ikke ha sett mange episoder. Buffy er unik, måten de snakker på (har hørt at skaperen Jeff Wedon faktisk snakker sånn selv) og uventete plot tvister. Edit: Fjernet litt unødvendig quoting. [ Denne Melding var redigert av: BiosFlasher på 2002-05-29 19:57 ] Lenke til kommentar
thorel Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Star Trek er konge! Last ned piloten til The Original Series (Star trek TOS - 1x00 - Pilot - The Cage) Fy **** hvor kult! Lenke til kommentar
Newman Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Er det noen som husker Skvadron 58 som ble sendt på Tv2 for noen år tilbake? Jeg begynte nesten å gråte da Tv2 sluttet å sende det!!! Herregud, hvis de begynner å sende en serie så må de ivertfall sende en hel sessong, og ikke stoppe midt inni! Den siste episoden de sendte var den der de begynte innvaderingen av den alien planeten. Noen som vet hva denne serien heter orginalt?? Lenke til kommentar
Zaarin Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Den het Space: Above and Beyond og TV2 sendte faktisk alle episodene. Den siste var da Nathan befridde dama si fra romfolka. 20th. Century Fox sluttet å lage den p.g.a. at det ikke hadde nok seere eller noe sånt... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 den serien og starship troopers var ganske like egentlig .. (samme historie nesten..) Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-29 19:44, ATWindsor skrev: Quote: Den 2002-05-29 19:19, trenchypost skrev: Er ganske 'lamt' å prøve å forsvare storyen eller skuespillerprestasjonene i buffy da, hadde det ikke vært for utseendet til Sarah Michelle Gellar hadde serien floppet så ***** raskt. Tja, min erfaring er at de som sier dette ikke ser noe særlig på serien og bare dømmer den utifra det barnslige navnet, Alyson Hannigan er som sagt enormt dyktig, og manuset-arbeidet er noe av det beste som finns på tv, humoren er intelligent, og serien leker med/gjør narr av klisjeer på jevnlig basis, når du i tilegg legger til artig frampek og andre kløktige grep, så har du en serie som slår stort sett alt på tv. AtW Jeg kunne ikke ha vært mer enig! Måten de gjør narr av alle de amerikanske klisje'ene er noe av det som gjør hele serien det den er idag! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 00:45, bel skrev:Star Trek på norsk TV NÅ! Jaha? Hvor da? Lenke til kommentar
thorel Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 http://www.tv2.no/program/article.jhtml?ar...articleID=25986 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå