Gå til innhold

Downloading av tv-shows

Anbefalte innlegg

Dette er da spørsmålet:

Hvor moralsk riktig er det of downloade tv programmer som blir sent i prime time på tv2, tvnorge ect.

hvis dette er riktig da, kan jeg da spørre dere her hvor jeg kan downloade populære amerikanske tv-shows som blir sent her i landet?

Håper på en seriøs og saklig tråd.

Wilhelmsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer under samme kategori som vanlig warez.

Ulovlig, tv signaler som sendes er ment for der de sendes og ikke andre steder. Det er jo egentlig "forbudt" å ta opp tvsendte progammer på video også:)

Uansett. Hvilke tvserier snakker du om? Best place å få de om du ikke kjenner de rette folka er på news. BETAL for en news konto hos en seriøs news leverandø så har du tilgang til alt du trenger av binær filer som kommer på nettet. (Dette er ikke et tips for hvor man får warez, men et tips hvor man kan finne alle slags binær filer).

http://www.easynews.com er en fin nybegynner news service:) Her tilater de at du søker opp filene du ser etter og får de lasta ned som en stor zip fil. 10$ for 6gb overførte ting. Her har jeg hentet mang en god bok og freeware mp3'er + massevis av morsome bilder privat folk tar av familien sin bilene sine og pcene sine og legger ut. Det er også masse morsomme shareware programmer på news altså:))

Lenke til kommentar

tv programmene jeg snakker om er da Southpark, Charmed, Buffy og all den andre dritten som blir sent (lille bror min er litt besatt hehe)

tror ikke jeg vil finne det ¨på noen newsservere eller vil jeg? (med tanke på at du foreslo at det er ulovelig)

men, vi har jo i alle år tapp opp våre fav tv-shows på vhs - ja teknisk sett er det ulovelig, men det må da være mulig og være litt flexibel med tanke på at tilogmed bestemora di gjorde/gjør det.

skjønner du?

Lenke til kommentar

Quote:

tv programmene jeg snakker om er da Southpark, Charmed, Buffy og all den andre dritten som blir sent (lille bror min er litt besatt hehe)

Misliker sterkt ordet dritt og buffy i samme setning :smile:. Skaffa akkurat s4 på dvd, veldig fornøyd :smile:.

Lenke til kommentar

Quote:

men du må da inrømme at buffy er ikke no spesielt bra tb/skuespill

Tja, Alyson Hannigan (williow, hu rødhåra dama), er jo en av de beste kvinnelig skuespillerene som lever id ag IMHO, men andre er ikke like bra Nicholas Brendon feks (Xander).

AtW

Lenke til kommentar

Trasjer der buffy? Dere burde skamme dere! Hvis du ser hele serien så skjønner du hva det går i, humoren vokser på deg, og nå syns jeg det er jæ.vli tidig. Spesielt Xander, han kommer alltid med en kjapp kommentar. Buffy er forresten blitt kåret til en av verdens beste serier, et eller annet sted på nettet, tror det var ca 20000 mennesker som hadde stemt.

Når det kommer til nedlastinger av tv-serier så tar jeg det ikke helt seriøst når noen sier at det er warez! Hva med alle de kassettene som ligger rundtom over hele verden med tv-opptak på? er alt det warez?

Jeg har også sluttet å se serier på tv. Laster dem ned istedet. Jeg ser på serier som Friends, buffy, farscape, B5, Absolute Faboulus, Black adder (mangler 4x05 though, og den finnes ikke på nettet). alle er rimelig lette å få ned over Grokster.

Har også tenkt å begynne å se å Andromeda, noen som har noen mening om den serien? Det er jo samme fyr som laget Startrek som jeg forresten synes er noe av verdens dårligste tv-underholdning, da ser jeg heller på passions.

Tilbake til humoren i buffy: Alle vet hvem spike er! og visste dere at han er iherdig Passions fans? Passions er den serien som går på tv2 hverdager i 1400-tiden! han snakker om den fratid til annen i S5-S6, (jæ.vli tidig)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-28 23:59, Killer_DT skrev:

Trasjer der buffy? Dere burde skamme dere! Hvis du ser hele serien så skjønner du hva det går i, humoren vokser på deg, og nå syns jeg det er jæ.vli tidig. Spesielt Xander, han kommer alltid med en kjapp kommentar. Buffy er forresten blitt kåret til en av verdens beste serier, et eller annet sted på nettet, tror det var ca 20000 mennesker som hadde stemt.

Hør, hør, bra at andre forstår det, synd at sesong6 er den mest begredelige hittil :sad:. Håper sesong 7 tar seg opp, det blir jo nesten 100% sikkert den siste også :sad:.

AtW

Lenke til kommentar

Hopper offisielt av diskusjonen i protest.

Dermed så konkluderer jeg me at jeg kan downloade 24/7 og poste om det uten at tråden blir stengt.

Takk folkens.

(får vel laste ned en forbannet buffy episode da og sjekke det - av det jeg har sett så må jeg si at Charmed virker bedre.... :grin: )

Wilhelmsen

Lenke til kommentar

Hør, hør, bra at andre forstår det, synd at sesong6 er den mest begredelige hittil :sad:. Håper sesong 7 tar seg opp, det blir jo nesten 100% sikkert den siste også :sad:.

AtW

Jeg er enig med deg der, Sesong 6 var major skuff, all humoren og "spunken" i serien er byttet med tragedier og følelser.

Min fav. sesong er S4, Buffy slår seg løs og puler minst 4 ganger for dagen med han military fyren.

Det er jo litt humor i forholdet mellom buffy og Spike i S5, og S6.

Er det bare jeg som har lagt merke til at Spike ser jæla mye på såpe-serier på TV. Det er jo endel ironi idet! Ultra-ond og nesten udødelig, og Passions FAN.

Passions er forresten den mest hjernedøde serien jeg har sett, det er vel derfor de har valgt den som spike sin fav.

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg anbefaler deg episode 4x10 Hush

AtW

--------------- Mulig spoiler --------------

Den episoden der de mister stemmen det? Var morsom ja..

For tiden ser jeg Stargate SG1, Farscape, Friends, Buffy, Charmed, Enterprise, Smallville...

Andre serier som jeg kan annbefale er ST TNG, DS9, VOYAGER, Harsh Realm (bare 9 episoder).

Har planer om å se Lexx, Bab5 og kanskje Xena i sommer.. annbefalinger?

Er jo star trek fan så er ikke akkurat objektiv, men sesong 3 og utover av TNG, det meste DS9 og det som har vært av Enterprise synes jeg har vært bra. Mye annen sf som er bra, men Star Trek er unik.

Lenke til kommentar

Quote:

Stemmer

Quote:

B5 er bra, første sesongen er ikke så kul, fordi alle episodene er enkeltstående, men når ting begynner å knyttes litt mer sammen, tar serien seg virkelig opp.

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg er enig med deg der, Sesong 6 var major skuff, all humoren og "spunken" i serien er byttet med tragedier og følelser.

Jepp, selv om s5 var steinbra til tross for at den var ganske depressiv, the body feks er jo en helt genial episode. Men s6 er bare dårlig gjennomført (med visse unntak).

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 00:52, BiosFlasher skrev:

Quote:

Jeg anbefaler deg episode 4x10 Hush

AtW

--------------- Mulig spoiler --------------

For tiden ser jeg Stargate SG1, Farscape, Friends, Buffy, Charmed, Enterprise, Smallville...

Andre serier som jeg kan annbefale er ST TNG, DS9, VOYAGER, Harsh Realm (bare 9 episoder).

Er jo star trek fan så er ikke akkurat objektiv, men sesong 3 og utover av TNG, det meste DS9 og det som har vært av Enterprise synes jeg har vært bra. Mye annen sf som er bra, men Star Trek er unik.

Hva er dette Charmed egentlig? Kanskje jeg skal begynne å se på det!

Har sett Lexx S1 på NRK2 da det gikk, og det var ikke så verst.

Hvis du har planer om å se B5 så vil jeg absolutt anbefale at du tar 2uker fri, isolerer deg på forran TV'en og ser alt i strekk. S1 og S2 er litt kjedelig men det blir mye bedre!! Og når du er ferdig og du har et overblikk over det hele vil du bli imponert over hvordan alle episodene egentlig forteller en liten del av en stor historie.

Du må også se alle B5 filmene i riktig rekkefølge. Her er en noenlunde historisk rekkefølge mellom filmene og serien.

Film: The gathering, pilot episode.

Film; In the beginnig, veldig bra film!

Season 1

Film: River of souls, Dårligste produkter fra B5

Season 2

Season 3 Utrolig bra i de siste episodene.

Film: Thirdspace, jæla bra historie og slutt!

Season 4 mener hele denne er bra.

Season 5 Litt kjedelig med klagingen til alle de fokings telepatene!

Film: A Call to Arms, veldig bra film, men ikke bedre enn In the beginning.

Crusade, Dårlig Serie som ikke er avsluttende og som ikke kommer til å bli ferdig. De har bare laget 13eps og de har ikke tenkt å lage flere!

Film: legend Of the Rangers: to live and die in starlight, helt grei film, jæla annoing med hon bitchen som styrer kanone på skipet med å lege ninja!

Serie: legend of the rangers, begynner etter sommerferien tror jeg.

Det er ikke alt dette som er helt sikkert, jeg bare tok det på gøtt-feeling.

Lenke til kommentar

Likte mye av TNG, DS9 var en perle, Voyager var det mye bra i. Enterprise er jeg ikke noe særlig imponert av hittil. Kanskje jeg er blitt mett på Star Trek. Ikke vet jeg...

IRC er forøvrig et godt sted å få tak i TV episoder på. Dalnet har mange kanaler. Prøv også EFNet.

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på IRC, og der får man tak i det man vil ha! Grunnen til at jeg ikke bruker det er at jeg ikke har en registrert versjon av mIRC, som man må ha for å komme inn på de kule kanalene.

Liker dere star trek? det er jo den dårligste serien for tv-underholdning som noengang er laget!

Feks: i TNG: Det er to løsninger til alle problemer, den ene er å rekalibrere trikorderne slik at den kan brukes til akkurat det formålet, den andre løsningen er å rekalibrere Beameren til å løse problemet!

Har dere lagt merke til hvordan de kriger i rommet? De stiller seg opp mot hverandre og skyter på hverandre til de dør, de flytter aldri på seg! Og de bruker aldri fightere.

Noe annet vært å merke seg er at de skal nesten alltid være flygende sykehus eller fangetransport. Hvis ikke det er det så skal de etterforske et eller annet mysterium på en utpost der enten:

A) Alle har forsvunnet sporløst.

B) Federasjonen har mottat et nødsignal.

C) Det har brutt ut en eller annen sykdom.

D) De skal transportere en lovløs vekk.

Dårlig serie spør du meg. Eneste lyspunktet er vel at Borgene kommer sikkert til å drepe alle idotene til slutt, og kanskje de da angrer på at det aldri har med seg fightere og at de bare stopper foran fienden og skyter til den ene er død.

[ Denne Melding var redigert av: Killer_DT på 2002-05-29 01:30 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...