Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett uten telefonabbonement

Anbefalte innlegg

Hei.

Min datter flyttet til annen bobel ,hun tok ikke med det analoge telefon-abbnemanget som hun hadde hos telenor.

Mitt spørsmål er da.

Kan hun få internett uten å tegne nytt telefon abbonemang,går det å ha internett uten at linjen er koblet opp som adsl abbnemang eller analog/isdn abonnemang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har adsl uten telefonab. Du må ha ett telefonuttak på hybelen der hun skal bo. Telenor skal ha såkalt "kobberleie", altså leie av telefonlinjen på kr. 70, hvis du ikke har telefonab i tillegg til adsl.

Dette slipper man om man velger NextGenTel.

ja det gjør du ( have the same shit)

Lenke til kommentar
Stemmer, Telenor krever 80 kroner ekstra pr. mnd. for ADSL.

Avhengig av hvor hun bor: Sjekk lokale providere, disse gir ofte bedre priser. F.eks. Lyse, LOS, GKTV...

Det er 60,- ekstra pr. mnd om man ikke har telefonab.

Når man ikke har telefonab. har man heller ikke mulighet til å bestille "gjør det selv" installasjon ab ADSL. Man må ha montør som koster 995,-

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar
Når man ikke har telefonab. har man heller ikke mulighet til å bestille "gjør det selv" installasjon ab ADSL. Man må ha montør som koster 995,-

Jeg hadde ikke montør selv om jeg ikke har telefon (Telenor), det er jo bare å koble slik som "manualen" sier (jeg hadde en telefon ledning inn i leiligheten som ikke var i bruk, noe helt annet blir det jo hvis det ikke er noen ledning fra før). Siden det også var fri etablering, kostet det meg ingenting bortsett fra månedsavgiften å få adsl.

Når Telenor i tillegg presterte å aktivere adsl på feil telefonlinje, slapp jeg "kobberleien" på kr 70 pga at de ville kompansere for feilen de hadde gjort, eller rettere sagt jeg krevde det for tort og svie :thumbup: .

Jeg betaler kun for adsl (kr. 449 for 1024/256, det finns sikkert rimeligere alternativ).

Endret av Penol
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke montør selv om jeg ikke har telefon (Telenor), det er jo bare å koble slik som "manualen" sier (jeg hadde en telefon ledning inn i leiligheten som ikke var i bruk, noe helt annet blir det jo hvis det ikke er noen ledning fra før). Siden det også var fri etablering, kostet det meg ingenting bortsett fra månedsavgiften å få adsl.

Når Telenor i tillegg presterte å aktivere adsl på feil telefonlinje, slapp jeg "kobberleien" på kr 70 pga at de ville kompansere for feilen de hadde gjort, eller rettere sagt jeg krevde det for tort og svie :thumbup: .

Jeg betaler kun for adsl (kr. 449 for 1024/256, det finns sikkert rimeligere alternativ).

Fra Telenors side : "Har du ikke hjemmetelefon, påløper kr 995,- for montør + kr 60,- per mnd i tillegg. "

http://privat.telenor.no/default.aspx?a=goProduktOnlineAdsl

Man må bestille ADSL m/montør, dette er ikke frivillig.

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar

Fra Telenors side : "Har du ikke hjemmetelefon, påløper kr 995,- for montør + kr 60,- per mnd i tillegg. "

http://privat.telenor.no/default.aspx?a=goProduktOnlineAdsl

Hvis jeg ikke har telefonabonnemang , går det da å få internettabonnemang eller er det kun hvis jeg velger ADSL at det går.

Det jeg kan bestille Online Basis til kr:98.- pr mnd uten at jeg har analog eller idsn abonnemang

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke har telefonabonnemang , går det da å få internettabonnemang eller er det kun hvis jeg velger ADSL at det går.

Det jeg kan bestille Online Basis til kr:98.- pr mnd uten at jeg har analog eller idsn abonnemang

Basis er et vanlig abonnement hvor du ringer opp via telefonlinja di så det er ikke noe særlig i hus uten telefon.

Lenke til kommentar

Jeg betalte uansett ikke for montør, jeg bestilte heller ikke montør og det var aldri en montør inne hos meg. Telenor prøvde seg for det kom en montør til meg, enda jeg ikke hadde bestilt en, men han sendte jeg bort. Da det selvfølgelig kom regning på en montør, ringt jeg kundeservice og sa jeg aldri hadde bestilt en montør. "Neivel har du ikke det", sa de "da sletter vi den regningen".

Lenke til kommentar

Er det mulighet for kabel-tv der? Du kan få internett gjennom kabel-tv uttaket, men om det blir rimeligere en den billigste adsl løsningen er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...