wotg Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Sitter nå med planer om en ny "super" pc etter jul. Har stort sett bestemt meg for hva jeg skal satse på, men lurer litt på om det er mye å hente ved å bruke en 15.000 RPM SCSI disk som OS disk. Har ingen erfaring med SCSI, men har derimot bygd mange pc`er med WD raptor diskene, både 36GB versjonen og 74GB versjonen. En 36GB SCSI disk er jo ikke dyrere enn en 74GB raptor. Med tanke på at et greit SCSI kort koster ca. 1500,- er jo ikke mer kostnaden avskrekkende hvis ytelsen er langt bedre. Dere SCSI mennesker gi meg deres erfaringer Lenke til kommentar
jevel Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Du kan finne en så godt som komplett database med ytelsestester over de diskene som finnes i dag på http://www.storagereview.com Anbefales! -KJ EDIT: For de som ikke orker å bla seg gjennom alle disse testen og lage seg en konklusjon så kan jeg da fortelle at Raptor 74GB er den IDE/S-ATA disken som kommer best ut av testene totalt. Nummer to på lista er Maxtor MaXLine III (300 GB SATA w/ NCQ). Helt i front ligger en SCSI disk, nemlig Fujitsu MAU (147 GB Ultra320 SCSI). Denne ligger fra 10% til 50% foran Raptoren. Endret 23. november 2004 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå