Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)

guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7800 GTX 256MB

Kortet har 24 pixel pipelines og 8 vertex pipelines. Ytelsesmessig er den noe svakere enn 6800 GT i SLI.

er ikke 7800GTX en god del raskere a?  :dontgetit:

5013750[/snapback]

Jeg fant ikke i farten en anmeldelse som inkluderer 6800GT SLI, men denne inkluderer 6800 Ultra SLI: The Tech Report

Som du kan se er en 7800GTX betydelig svakere enn 6800 Ultra SLI, men 6800 GT SLI er tross alt ikke så mye svakere enn 6800 Ultra SLI.

Lenke til kommentar
Med mer pixel shader intensive spill har selv 7800GT et greit overtak over 6800U SLi.

http://www.techreport.com/reviews/2005q4/r...0/index.x?pg=11

5016997[/snapback]

Du har rett. *Oppdatert*

Legg til denne linken

http://www.guru3d.com/article/Videocards/262/1/

ENORMT bra info og review av X1x00 serien

5025067[/snapback]

Jeg vil heller inkludere anmeldelsen til: The Tech Report.

Hvordan vil dette GTO-kortet yte i forhold til PCI-E-versjonen med 256 MB RAM? Og i forhold til nvidia 6600 GT? Prøvde å finne anmeldelser - forgjeves: gecube x800 gto 128 mb

5060372[/snapback]

Siden kortet har mindre VRAM vil kortet som oftest yte noe svakere i høye oppløsninger med AA og AF. Kortet er betydelig raskere enn 6600 GT.
Lenke til kommentar
HDR + AA

G70-serien kan ikke bruke AA samtidig med HDR som bruker FP blending, men det kan R5X0.

Betyr dette at jeg ikke kan benytte meg av antialising i hl2 lost coast da med HDR på

5096608[/snapback]

Lost Coast bruker HDR med INT12 / 16-bit FP data, noe som muliggjører AA for alle DX9-kort.

Mer om HDR i Lost Coast

On NVIDIA cards, it stores these values as 16-bit floating point data (what is known as a "linear color space," as opposed to separate RGB values), and on ATI cards stores it as a 4.12 integer value (again a linear space). The advantages of this technique are many. All DirectX9 hardware is supported, and because it does not require that much extra texture memory the performance hit is small even on an ATI 9600. Fog effects work, and so does FSAA. The only real downside is that HDR effects are not supported with refraction, so while light will still stream in nicely through stained-glass windows, you won't see the HDR effects when looking directly through the window at the sun. It is a small price to pay, however. This technique will be shipping with the Lost Coast, and the upcoming Day of Defeat: Source (the latter of which is already partially available for preloading via Steam, awaiting only the final code).

HDR som bruker FP blending er eksempelvis den som brukes i FarCry. R5X0, NV4X og G70 støtter denne typen HDR, men bare R5X0 støtter at AA kan brukes samtidig.

Endret av guezz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hei. Fin Guide. Men la merke til at det er skrevet feil antall Vertex units på både 6800LE og 6800NU. Disse har 4 og 5 units. Ikke 6 og 6 :)

5349153[/snapback]

Disse grove feilene er nå rettet.

Nye kort nå inkludert:

- 6800 GS

- 7800 GS

- 7900 GT/GTX

- X1900 XT/XTX

- Guiden vil i løpet av de nærmeste dagene bli oppdatert med: 7800 GTX 512MB, 7600 GT og X1800 GTO. :) -

Jeg må beklage for at jeg har vært så lat med oppdateringer i de siste månedene.

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Har ikke 7900GT vivo? :ohmy:

5781340[/snapback]

Det er en god del av kortene som er listet som har vivo.

Jeg har bare nevnt X800 Pro vivo grunnet at vivo da er en forutsetning for å kunne softmodde i motsetning til X800 Pro non-vivo.

Lenke til kommentar

Jeg har et Gainward GeForce 7800GT Ultra/3400PCX og på det kortet er det video inn/ut. Jeg tenkte at jeg skulle selge dette å skaffe et 7900GT i stedet, men til min store overaskelse er det ikke video inn på dette kortet. Men på 7900GTX er det video inn. Stemmer dette eller tar jeg feil? Jeg driver å overfører gamle VHS taper til DVD så da trenger jeg at det er videotilkobling på kortet. Hvis ikke må jeg skaffe et tv-kort i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...