Gå til innhold

Kjøpeguiden: 6600GT - GTX280 / HD4870X2 (24.11)

guezz

Anbefalte innlegg

Jeg tror ATI kortet kan bruke FSAA og HDR samtidig (noe 7900GT ikke kan), men 7900GT vil klokkes lettere til neste nivå (7900GTX), hvis dét er av interesse. Kortet fra Nvidia er iallfall mer kjølig (generelt sett), men har også et høyere støynivå (stock). Jeg vet ikke om dette hjalp noe særlig, men FSAA og HDR kombinert er grunn nok for mange til å velge ATI.

6791362[/snapback]

7900GT kan bruke FSAA og HDR samtidig i enkelte spel, f.eks Half Life 2.

Source motoren brukar eit format som blir kalt INT8, det støtter nVidia-kortene. (HDR+AA).

Det andre formatet er FP16. Det støtter nvidia korta kun AA med Super Sampling (SSAA), ikkje den vanlege Multi Sampling (MSAA).

Endret av Elensar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Ser at du ikkje har 7950GT 256/512 i lista di.

Korleis er dei i forhold til 7900GT.

Vil det lønne seg å legge på etpar hundre ekstra å kjøpe 7950GT 512 istadenfor 7900GT ?

6874316[/snapback]

Hiver meg på denne. Er det verdt dei ekstra kronene?

6885125[/snapback]

Uten tvil.

Se den oppdaterte guiden for mer informasjon..

Forresten, er den billigere og bedre X1900 XT 256MB også et alternativ?

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Jeg har fått mange tips om kjøp av skjermkort, men jeg er fortsatt utrolig usikker på om jeg skal kjøpe X1900XT 256 mb eller 7950GT 512. Kan noen hjelpe meg? Fikk høre at jeg bør kjøpe 7950GT 512 siden X1900XT 256 mb trenger spesial drivere. Jeg er da ute etter et bra skjermokort til spilling. Kanskje noen kan liste opp plusser og minuser til begge kortene, slik jeg får et bedre bilde av begge to? Det hadde iallfall vært utrolig greit for meg :)

Lenke til kommentar
7900GT kan bruke FSAA og HDR samtidig i enkelte spel, f.eks Half Life 2.

Source motoren brukar eit format som blir kalt INT8, det støtter nVidia-kortene. (HDR+AA).

INT8 er standard 32bit farger. Source motoren bruker et INT16 HDR format, noe alle SM2.0 kort og høyere takler med MSAA.

Lenke til kommentar
det skal bli veeeldig vanskelig. husker ikke kravet, men anbefales minst 450 watt, hvis ikke jeg husker feil da :p

7035644[/snapback]

Takk skal du ha, jeg var egentlig veldig i tvil selv, så jeg bestilte en på 600 watt fra komplett nå nettop :)

Lenke til kommentar

Hei

Hva mener du med Crossfire "Krever normalt ett master-kort" vil det si at du kun kan bruke utgangene på det ene kortet og den andre bare støtter dette kortet?

Lurer også på hva dette kortet brukes til:

Asus AGEIA TM PhysX P1 128MB GDDR3 PCI, AGEIA TM PhysXTM, Retail Link

Du har gjort en fantastisk jobb med guiden!

Lenke til kommentar
Hei

Hva mener du med Crossfire "Krever normalt ett master-kort" vil det si at du kun kan bruke utgangene på det ene kortet og den andre bare støtter dette kortet?

Lurer også på hva dette kortet brukes til:

Asus AGEIA TM PhysX P1 128MB GDDR3 PCI, AGEIA TM PhysXTM, Retail Link

Du har gjort en fantastisk jobb med guiden!

7071629[/snapback]

En kan bare bruke utgangene på det ene kortet til en monitor. Hvis en har lyst til å bruke to monitorer må Crossfire slåes av.

En kobler monitoren til den hvite kabelen (Demo):

aticrossfirestor2zd.jpg

Grunnen til at jeg har skrevet det er unntakene:

* X1300, 1600, X1800 GTO og X1800 XL krever ikke ett master-kort eller en ekstern kabel fra og med Catalyst 6.5. Dette er også tilfellet for X1900 GT fra og med Catalyst 6.8. Et RD580-basert (to 16xPCIe) eller bedre er å anbefale for X1800 GTO og raskere kort.

En oppdatering av guiden kommer senest onsdag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...