FuglFøniks Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Heisann hoppsann Har lenge hatt lyst på en laptop, og nå ser det ut til at jeg kommer til å få det av far til jul Jeg er ikke bare ute etter en jeg skal skrive skoleoppgaver på da, for å si det sånn . Sett på Whitebox sine, og CL56 virker interesant... Jeg ser for meg CL56 med 1GB RAM og 7200RPM 60GB HDD, men da lurerjeg på følgende: Vil da denne PC-en bråke mye? Mulig den bråker i utgangspunktet, og blir ihvertfall ikke bedre av en rask HDD! Ellers, noen erfaringer fra dere her på forumet? 1024MB RAM er nesten er must, det bare må jeg ha . Godt skjermkort er viktig, f.eks. Radeon 9700 . CPUytelse er ikke det aller aller aller viktigste, men en 1,7GHz Pentium M (eller hva nå enn den heter ) er kjekt... DVD-brenner er også fint.. Så derfor, bråker denne CL56'en da? Vil helst ikke ha en som forstyrrer forelesninger osv... På forhånd, takk pain. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Bare et lite spørsmål: hva skal du bruke den giggen med ram til? Prisklasse er også kjekt å få med! Endret 23. november 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Bare et lite spørsmål: hva skal du bruke den giggen med ram til? Prisklasse er også kjekt å få med! Hehe, bare vil ha det, skal jo games på også vettu Budsjettet ligger jo rundt det CL56 koster da vettu, ca. 12/14k, men kan strekke meg lengre også sikkert Endret 23. november 2004 av pain Lenke til kommentar
Nessa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hva med Whitebox CL1557 ? _vanvittig_ bra pris iaff... 11959 med 7200rpm disken og 1gig ramma dine ;> tror ikke den bråker noe spes.. de maskinene er rimeligt støysvake.. men de utvikler endel varme (iaff gjorde min 1557 det). En ting, hva er forskjellen på CL1557 og CL56? Det aner ikke jeg iaff :> Mulig det er designet (bedre sammenskrudd?) eller noe jeg ikke har fått med meg.... Dette med byggekvalitet er det ikke så mange som snakker om her på dette forumet har jeg intrykk av... Jeg var rimelig misfornøyd me plastikkfølelsen på disse 1557 maskinene.. at du kan løfte det ene hjørne mens den står på bordet, og pcen vrenges rimelig mye virker litt tafatt... men men hva vet vel jeg.. de holder sikkert bra nok. evt kan du jo kjøpe en Elitegroup fra multicom.. syns jeg hørte noen snakke om at de har en slags aluminimumsforsterkning i lokket.. det høres jo positivt ut.. men jeg er ikke sikker... PS. en ting .. det er mange (på dette forumet) som er misfornøyde med Whiteboxs kundeservice. Sjekk ut det før du kjøper;) PSS. børbar er gøyalt:) god jul:P Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Heisann hoppsann Har lenge hatt lyst på en laptop, og nå ser det ut til at jeg kommer til å få det av far til jul Jeg er ikke bare ute etter en jeg skal skrive skoleoppgaver på da, for å si det sånn . Sett på Whitebox sine, og CL56 virker interesant... Jeg ser for meg CL56 med 1GB RAM og 7200RPM 60GB HDD, men da lurerjeg på følgende: Vil da denne PC-en bråke mye? Mulig den bråker i utgangspunktet, og blir ihvertfall ikke bedre av en rask HDD! Ellers, noen erfaringer fra dere her på forumet? 1024MB RAM er nesten er must, det bare må jeg ha . Godt skjermkort er viktig, f.eks. Radeon 9700 . CPUytelse er ikke det aller aller aller viktigste, men en 1,7GHz Pentium M (eller hva nå enn den heter ) er kjekt... DVD-brenner er også fint.. Så derfor, bråker denne CL56'en da? Vil helst ikke ha en som forstyrrer forelesninger osv... På forhånd, takk pain. Den maskinen er ganske stillegående, og du vil garantert ikke forstyrre noen under forelesninger. Cl56 er også av bedre kvalitet enn f.eks 1557. Mange mener at den er mer solid, ser bedre ut, og at den er bedre skrudd sammen. Hvis du vil ha maskinen før jul så kjøp fra multicom. Der har de CL56. Den heter da MulitNote, men det er samme maskiner som whitebox selger. Jeg hadde betalt litt mer og kjøpt en fra multicom. Men det spørs om du tar sjansen på å kjøpe fra whitebox. Endret 23. november 2004 av MrBlueJack Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Er det lett/mulig å sette inn ytterligere 512MB selv (altså uten å måtte sende inn etc.)? EDIT: Ser uansett ut til at valget faller på denne: http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...tall=30.11.2004 Endret 23. november 2004 av pain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå