Gå til innhold

Hvor langt kommer jeg?

LogiZa

Anbefalte innlegg

Hello... Jeg har ikke så veldig mye peiling på skjermkort så jeg spørr dere :D

Jeg har et Sapphire Radeon 9600XT Atlantis.. Lenge til jeg må bytte det ut?

Jeg synes det er veldig nice å spille spill på best grafikk ;)

Hvis jeg skal spille HL2 feks.. åssen grafikk kan jeg kjøre det på da?

Hvis dere anbefaler å bytte så gi meg helst noen linker om åssen skjermkort da:D det hadde vært tingen ;)

Bye.... :w00t: :w00t: :thumbup:

Endret av LogiZa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njaaa.. jeg tenkte jeg skulle gjøre det ja.. sparer opp til nytt kort som kan passe seg inn i dataen min som jeg skal bygge til jula ;) Skal teste ut de fine 64bit CPUene til Athlon;)

Jeg går fra en Athlon XP 1700+ til Athlon 3500+ 64bit med et hovedkort som har nForce4. Også 1024 DDR PC3200 DSRAM ;). Hørt det kan gjøre susen på det meste ;)

:w00t::w00t::w00t:

Endret av LogiZa
Lenke til kommentar

Hvis du skal skaffe deg nForce4 burde du nok kjøpe deg pci-e skjermkort etterhvert.. Drar god nytte av det da..

Har du spenn nok, så kliner du til med et Sli HK.. Da kan du etterhvert ha 2 skjermkort oxo..:yes:

Skal selv bytte fra DFI LanParty II, AMD xp2500+ til msi neo2 plat med en AMD 64 3200 Winchester.. Tenker det nlir bra da.. ;)

Lenke til kommentar
Sorry.. men jeg har ikke så mye peil..

What is så mye bedre med et PCI-e kort :S

Jeg har ikke noe greier på dem der assa..

Can u tell me ?

:roll:

Ytelsmessig sett er det ingen forbedring dvs. ved å gå fra et AGP skjermkort til et pcie av samme typer, så får du ingen ytelsesforbedring, men pcie er framtiden.

Så når du først kjøper ny pc, så er det greit å kjøpe HK med pcie siden de til slutt vil stoppe å selge AGP ;)

Lenke til kommentar
okay.. :D takktakk..

du nevnte trur jeg noe med å kjøre 2 skjermkort. Åssen funker det da?

også må jeg være sikker.. du anbefaler sterkt med å kjøpe et PCI-Expresskort

istedefor et AGPkort?

SLI er en forkortelse for Scalable Link Interface og kort fortalt betyr dette at man kan kjøre to skjermkort i par.

SLI er ikke noe nytt fenomen, men det har ligget passe dødt siden de gode gamle 3dfx-dagene. SLI kan gi opptil omkring 100 prosent bedre ytelse enn om man kjørte kortene enkeltvis. :yes:

Ja, dersom du skal ha nytt hovedkort og skjermkort så anbefaller jeg å kjøpe et nForce4 hovedkort og et pci-e skjermkort..

Kjøper du et HK uten pci-e, alltså med AGP, så er jo det beste på markedet nå X800XT serien til ATI og lignende kort..

Og med et slikt skjermkort klarer du nok å spille spill ganske plettfritt i 1 1/2 til 2 år fremover... ;)

Lenke til kommentar
OKay.. som han andre fine duden sa til meg i stad :D så var det Hovedkortet jeg har bestilt bra fint "PCI-e" kort.

eller?

MY MB

Det er det jeg får sånn ca til jula

jepp. Helt greit det HK der.

Synes det blir litt for mye å vente på SLI (+prisen!), så gå for det du, å kjøp deg et pcie som dekker dine spillbehov + (kanskje legge til lommebok ressurs?) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...