LogiZa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Hello... Jeg har ikke så veldig mye peiling på skjermkort så jeg spørr dere Jeg har et Sapphire Radeon 9600XT Atlantis.. Lenge til jeg må bytte det ut? Jeg synes det er veldig nice å spille spill på best grafikk Hvis jeg skal spille HL2 feks.. åssen grafikk kan jeg kjøre det på da? Hvis dere anbefaler å bytte så gi meg helst noen linker om åssen skjermkort da:D det hadde vært tingen Bye.... :w00t: Endret 23. november 2004 av LogiZa Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 HL2 går glatt og fint med 9600XT det Neste år tenker jeg det lønner seg å bytte ,hvis du ikke vil kjøpe nytt nå.. Men hvis du vil så anbefaller jeg dette; https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22183 Har det selv, og er meget fornøyd.. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 det kommer jo helt an på hva du krever av grafikk da, det kommer også an på resten av systemet ditt, det er ikke vits med f.eks x800xt/6800ultra på en xp2000+ eller noe sånt. Spesifiser litt bedre. Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Njaaa.. jeg tenkte jeg skulle gjøre det ja.. sparer opp til nytt kort som kan passe seg inn i dataen min som jeg skal bygge til jula Skal teste ut de fine 64bit CPUene til Athlon;) Jeg går fra en Athlon XP 1700+ til Athlon 3500+ 64bit med et hovedkort som har nForce4. Også 1024 DDR PC3200 DSRAM . Hørt det kan gjøre susen på det meste Endret 23. november 2004 av LogiZa Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hvis du skal skaffe deg nForce4 burde du nok kjøpe deg pci-e skjermkort etterhvert.. Drar god nytte av det da.. Har du spenn nok, så kliner du til med et Sli HK.. Da kan du etterhvert ha 2 skjermkort oxo.. Skal selv bytte fra DFI LanParty II, AMD xp2500+ til msi neo2 plat med en AMD 64 3200 Winchester.. Tenker det nlir bra da.. Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Sorry.. men jeg har ikke så mye peil.. What is så mye bedre med et PCI-e kort :S Jeg har ikke noe greier på dem der assa.. Can u tell me ? Lenke til kommentar
zappo Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Trur dette blir morro................ Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ja jeg sitter da her og venter på alt morroa jeg Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Litt om sli: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11818 Pci busser deler en bus på 132Mb/s.. Det blir har en stor "flaskehals". Mens pci-e har en bus hver i hvert pci spor.. Den deler alltså ikke med noen andre.. AGP porten er jo "på vei ut", og skal du ha noe nytt er det nok "best" å gå for pci-e baserte HK.. Endret 23. november 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 okay.. som kortet jeg har bestilt Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX Er den fin med PCI-E? også kan du gi meg en link om et nice PCI-e kort som jeg kan lese litt på 'Detta er nytt for meg :S Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Det hovedkortet er allright det.. Syntes også dette er meget bra; http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11818 Men ville ikke slettet bestillingen du har valgt forde.. Og når det gjelder pci-e skjermkort ville jeg vurdet dette; https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22184 Endret 23. november 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 okay.. takktakk.. du nevnte trur jeg noe med å kjøre 2 skjermkort. Åssen funker det da? også må jeg være sikker.. du anbefaler sterkt med å kjøpe et PCI-Expresskort istedefor et AGPkort? Lenke til kommentar
whom Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Sorry.. men jeg har ikke så mye peil..What is så mye bedre med et PCI-e kort :S Jeg har ikke noe greier på dem der assa.. Can u tell me ? Ytelsmessig sett er det ingen forbedring dvs. ved å gå fra et AGP skjermkort til et pcie av samme typer, så får du ingen ytelsesforbedring, men pcie er framtiden. Så når du først kjøper ny pc, så er det greit å kjøpe HK med pcie siden de til slutt vil stoppe å selge AGP Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 OKay.. som han andre fine duden sa til meg i stad så var det Hovedkortet jeg har bestilt bra fint "PCI-e" kort. eller? MY MB Det er det jeg får sånn ca til jula Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 okay.. takktakk..du nevnte trur jeg noe med å kjøre 2 skjermkort. Åssen funker det da? også må jeg være sikker.. du anbefaler sterkt med å kjøpe et PCI-Expresskort istedefor et AGPkort? SLI er en forkortelse for Scalable Link Interface og kort fortalt betyr dette at man kan kjøre to skjermkort i par. SLI er ikke noe nytt fenomen, men det har ligget passe dødt siden de gode gamle 3dfx-dagene. SLI kan gi opptil omkring 100 prosent bedre ytelse enn om man kjørte kortene enkeltvis. Ja, dersom du skal ha nytt hovedkort og skjermkort så anbefaller jeg å kjøpe et nForce4 hovedkort og et pci-e skjermkort.. Kjøper du et HK uten pci-e, alltså med AGP, så er jo det beste på markedet nå X800XT serien til ATI og lignende kort.. Og med et slikt skjermkort klarer du nok å spille spill ganske plettfritt i 1 1/2 til 2 år fremover... Lenke til kommentar
whom Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 OKay.. som han andre fine duden sa til meg i stad så var det Hovedkortet jeg har bestilt bra fint "PCI-e" kort.eller? MY MB Det er det jeg får sånn ca til jula jepp. Helt greit det HK der. Synes det blir litt for mye å vente på SLI (+prisen!), så gå for det du, å kjøp deg et pcie som dekker dine spillbehov + (kanskje legge til lommebok ressurs?) Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Og her er det samme kortet med to skjermkort insallert; Endret 23. november 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 (endret) SKjønner Endret 23. november 2004 av LogiZa Lenke til kommentar
w0d00 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Se over... Det er rett og slett to pci-e "porter".. Endret 23. november 2004 av w0d00 Lenke til kommentar
LogiZa Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 så mann bare kjøper 2 skjermkort og kobler skjermen til en av dem og TADA.. SUPERSKJERMKORTUTELSE.. skjønner :D høres fet ut det der assa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå