indigestion Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 I jobben min reiser eg mykje rundt i grisgrente strok med varierande dekning på mobil. Er avhengig av til ei kvar tid å vera tilgjengeleg på mobil pga vakttelefon. Ein del plasser kjem du bare gjennom med Telenor, andre stader berre med Netcom. I staden for å kjøra rundt med to telefonar lurer eg på om det går an å registera eit SIM-kort/tlf-nr både hos Telenor og Netcom. Har høyrt rykter om at politi og ambulanse har ei slik ordning. Går det an for oss menigmenn også? Slik at telefonen heile tida vel det nettet som gir best dekning. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Nummeret må være registrert hos enten Telenor eller NetCom. Det er ikke mulig å ha samme nummer hos begge. Ville valgt den som gir best dekning totalt. Lenke til kommentar
Sixors Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hør med sense.. mulig de kan få til noe. tar jeg ikke helt fewil har de avtaler med både TnM og NC. Lykke til Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hør med sense.. mulig de kan få til noe. tar jeg ikke helt fewil har de avtaler med både TnM og NC. Lykke til Chess har også avtaler med begge. Tviler på at det går, men du kan jo prøve. evt skaffer du deg et dansk/svensk sim-kort og roamer, men det er jo litt dyrt.... Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ja, jeg mener Chess har skrytt av at det er mulig med en sånn løsning hos dem. Uten at jeg har fått det bekreftet helt sikkert. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg spurte Chess for et års tid siden. Fikk blankt NEI. Har elendig Telenordekning hjemme, og elendig Netcomdekning på jobb. Kjedelig. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Selvfølgelig går det ikke an med verken Sense eller Chess. Det de mener, er at du kan velge hvilket nett du ønsker å bruke når du tar i bruk abonnementet. Tar du i bruk f.eks Telenor sitt nett, så kan du kun bruke Telenor sitt nett, og ikke bare svitsje over til Netcom sitt. Da må du ha et nytt abonnement med Netcom-dekning? U see? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Eller abonnement fra utlandet, men dette vil bli dyrt he he. Lenke til kommentar
Lord Hassan Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det du sikkert blander inn med ambulanse og politi , er at nødnumrene "våre" 112, 113 etc. De kan du ringe via begges nettverk gratis. De funker rett og slett på samma hva det er så lenge det er dekning. Mulig det er det du blander med. Så løsninga foreløbig er nok desverre 2 telefoner.. Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Sendte ein mail til Chess, men svaret var negativt: "Vi beklager, men det er dessverre ikke mulig å skifte mellom nettverkene slik du beskriver under. Denne muligheten er ikke tilgjengelig hos norske mobiloperatører. Chess kan tilby sine kunder abonnement med enten netcomdekning eller telenordekning." Endret 24. november 2004 av indigestion Lenke til kommentar
carwash Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg vet at teletopia har roamingavtaler med iallefall en av aktørene, om de har med begge to er det de du er ute etter. (teletopia er den eneste operatøren i norge som har roamingavtale® med andre aktører i norge) Simen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå