johnohod Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har nettopp motatt en mail som inviterer meg med i extrainkomst.nu. Eg meiner dette er spam. Og det er ulovlig i Norge. Burde eg anmelde fyren? Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Er det mykje pes? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Vi har og mottat epost fra vedkommende, og informasjon er videresendt til Abuse hos vedkommendes ISP, og vi regner med at noe vil bli gjort fra dems side. Lenke til kommentar
knatten Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Anbefaler alle som mottar spam fra norske bedrifter å klage det inn til rett abuse-avdeling. Sjekk fulle headers på mailen, så ser du på den nederste "Received from" linja. Der finner du hans ISP. Tast inn ISPen i Abuse feltet her så finner du rett abuse-adresse. Husk å legge ved hele den originale mailen, med fulle headers. Privatpersoner som blir spammet, eller folk som blir spammet på sin privat-adresse på jobben anbefales også å ta kontakt med forbrukerombudet. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Hmm. Eg finner ikkje "Received from" i headeren på mailen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hmm. Eg finner ikkje "Received from" i headeren på mailen. hvilket mailprogram bruker du? enkelte programmer skiller mellom "default headers" og mer avanserte ting. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Eudora 6.1 Lenke til kommentar
mann_40 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Vet du hva vedkommende heter da, eller hva siden het? Lenke til kommentar
mann_40 Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Oki, jeg har hørt om èn jeg også, bare skulle likt å visst om det er samme personen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Spam er spam uansett hvem det kommer fra, foreslår enda å få gjort noe med det. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Får ikke mamoz til å slutte å sende meg nyhetsbrev. Har sendt klagemail til dem og såklart meldt meg av nyhetsbrevet deres mange ganger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå