Torbjørn Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hei, jeg og et par venner har lenge hatt med oss digitalkamera i bakken og tatt bilde av mer og mindre halsbrekkende ting. I de siste har vi også prøvd en del med den begrensede videofunksjonaliteten man har i disse, og dette synes vi har blitt ganske bra, så vi er rimelig tent på å skaffe oss et videokamera til dette. Jeg har søkt en god del på forumet her og funnet mye interessange modeller, spesielt Canon DM-XM2 virker veldig interessant. Dette (18.000kr) virker imidlertid noe eksklusivt for vårt bruk. Jeg har forstått at det er et pluss å ha "hanken" øverst å holde kameraet i, men dette ser bare ut til å finnes på de dyrere modellene, så vi nøyer oss gjerne uten. Ellers har vi gjort oss følgende vurderinger/ønsker *) bør være robust, kunne ligge pakket i en ryggsekk og overleve så godt som mulig at bæreren går på snørra. Tåle snøfnugg som smelter i sprekker og kroker. *) det kommer i hovedsak til å filmes på snø i solskinn/overskyet *) mediatype, mini-dv virker mest rimelig for oss - lar dette seg overføre til pc greit? trenger ikke kasetter for lagring, bare nok til en dags "sesjon". Gigabytes minnekort virker noe uøkonomisk *) størrelse, skal has med i en skibakke, ideelt sett kunne håndteres greit med en hånd mens bærer er i fart. Det er de punktene jeg kommer på som virker relevante for oss. Merk at vi syntes videosekvens tatt opp med en Sony DSC-W1 (digitalkamera) ikke var så helt verst, hva ambisjonsnivå angår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå