Gå til innhold

lisenser GPL vs LGPL

Anbefalte innlegg

Tilgi meg for at jeg stiller "rare" spørsmål, men enkelte ting klør jeg i fingrene etter å få vite.

Noen som kan fortelle meg hva som er forskjellene på GPL og LGPL? Og hva med XFree86-lisensen?

Jeg kan selvsagt lese gjennom de aktuelle lisensene selv, men sist jeg prøvde kom jeg knapt gjennom de to første avsnittene før jeg tenkte: "Nei, dette gidder jeg ikke" og gikk over til å dille med noe annet. Kom på at det kanskje er noen der ute som har denne kunskapen, og som er villig til å dele litt av den med andre(/meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kikket paa posten min naa. beklager hvis den virket litt frekk og grinete, det var ikke meningen... er veldig trøtt og stresset.. masse møkk aa levere inn paa uni snart..

det er veldig bra at du er interessert i aa lære mer om forskjellen mellom de utallige lisensene i "open source" software.. spesielt *gpl da disse er veldig mye brukt

haaper linken var nyttig..

litt off topic, men er du interessert i aa lese litt historie, kan denne online boken sikkert være nyttig http://www.oreilly.com/catalog/opensources/book/toc.html

veldig mye bra info der

mvh soniX

Lenke til kommentar
kikket paa posten min naa. beklager hvis den virket litt frekk og grinete, det var ikke meningen... er veldig trøtt og stresset.. masse møkk aa levere inn paa uni snart..

Neida, ikke frekk den. Faktisk et helt kurrant tips. Det var sent på kvelden, og jeg må ha slutta å tenke, for det falt meg aldri inn at det fantes noe sånnt på nettet. :blush: Når det er sagt, er jeg ikke noen tilhenger av folk som skriker google eller stopbeingsuchalazyfuck til ethvert spørsmål. Det må være mulig å være litt scervicevennlig her? I verste fall kan man ignorere spørsmålet.

Men som sagt i dette tilfellet var det helt på sin plass.

«Politiet tok med seg en del dokumenter, samt PC-en min, som jeg akkurat har fått tilbake fra Skattekrimenheten»

Pyramidesiktede Chim Kjølner får ikke ha maskinen sin i fred (TV 2 Nettavisen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...