Playmofetish Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Du må bare tørre å sette minnet til 2-2-2-5 og Command Rate til 1T eller Auto. Disse dyre minnebrikkene skal klare disse instillingene, og hvis de ikke gjør det, kan du som forbruker hoppe høyt i stolen og bli forbanna fordi den dyre varen du har kjøpt ikke virker. Om dette da er PQI eller MSI sin feil, er ikke godt og si. Det er derfor jeg nå venter i spenning på hva som skjer hos Netshop.(som jeg syns tar seg veeeldig god tid med testingen). Hopp inn i BIOS, smell minnet på 1T, 2-2-2-5 på 2,6-2,7v og stå på krava! Etterpå kjører du Prime95 og/eller memtest86 for å sjekke at det er stabilt. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ok..men må jeg stille på volten og? eller kan jeg la denne også være auto? Prime og memtest regner jeg med at jeg må laste ned. Har du en link til hvor jeg finner dem? Kan jo søke selv, men hvis du har det i hodet så er det jo kjapt å greit...og da vet jeg at jeg får riktig utgave også Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ja..da har jeg testet og nei. Dem kjører ikke stabilt på 2-2-2-5. Pc'en reboota etter en 3-4 min. Når jeg skulle starte et spill! Så minnet holder ikke det som er står på pakken! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvilken BIOS kjører du? Prøv med nyeste betaBIOS også. -KJ Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Kjører på 1.3 det var den jeg oppdaterte med MSI update programmet. Hvor mange er det kommet til nå da? 1.5? Er ikke lysten på å laste ned beta av en bios da. Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 På netshop.no står det jo at RAM'n skal kjøre på 2-2-2-5, og hvis jeg forstår dere rett så kræsjer den hvis man prøver på det... Det er jo litt urovekkende da, med tanke på at jeg vurderte å kjøpe den RAM'n. Men hvis det står at den skal kjøre på 2-2-2-5 hvorfor gjør den ikke det da ?! Det er jo det samme som å selge en Pentium 2.8Ghz FSB 533Mhz og si at det er en FSP 800Mhz. Det er jo å lyve til kunden det da ! Men er det noen som kan ta en kort forklaring på hva de numrene står for, og hva de burde stå på ?! Føler meg litt dum her.... Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 for å si det kort....du har rett..minnet er dårlig! Og en del her har send mail til netshop. vi venter på svar! Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 hmmm... Siden problemet er at den ikke klarer 2-2-2-5 betyr vel ikke det at merket er dårlig... Så derfor kan kanskje DENNE eller DENNE være bra for sin pris da ?! Har vurdert å kjøpe en av de... Men siden jeg leste det her ble jeg litt skeptisk... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har nå også vært i direktekontakt med PQI og venter på en tilbakemelding fra dem. De ville gjerne at vi skulle sende RAMen direkte til dem, men det er jeg ikke mye lysten på da det kommer til å ta tid med stor T. De hadde ingen idèer som kunne forklare hvorfor brikkene ikke takler 400MHz, 2.2.2.5. -KJ Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg vil helelr ikke sende dem tilbake. Det er jo jul. Jeg må jo ha noe ram å spille med da. Dem må jo forstå det. Eneste rammen jeg har. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg vil helelr ikke sende dem tilbake. Det er jo jul. Jeg må jo ha noe ram å spille med da. Dem må jo forstå det. Eneste rammen jeg har. Hva skal Netshop forstå? At de skal legge til side alle regler og bindelser i kjøpsloven og kanskje tape penger fordi du vil spille litt i jula? Enten benytter man seg av angrefrist/reklamasjon, eller så beholder man et produkt og er fornøyd/misfornøyd med det. Men når tre stykker nå har hatt problemer med minnet, må det jo ringe en bjelle et eller annet sted. Det er godt mulig det er hovedkort/BIOS som føkker opp, eller om det er CPU-revisjonen, eller om det bare er minnet. Men vi tre har jo ganske så populære hovedkort/CPUer, så vi skulle ikke være noe sært unntak akkurat. Nå har det gått over en uke siden Netshop fikk tilbake minnebrikkene mine, og jeg har ikke hørt noe fra dem. Håper jeg snart får en mail eller en godkjent returordre på sia deres, så jeg får tilbake pengene mine. Begynner å bli hektisk med julegaver.. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Hva skal Netshop forstå? At de skal legge til side alle regler og bindelser i kjøpsloven og kanskje tape penger fordi du vil spille litt i jula? Det er lov å vise forståelse! Dette gjelder begge parter. Både kjøper og selger. Det beste er å komme fram til en løsning som begge parter kan bli enige om. En god løsning forlenger et godt kunde/selger-forhold. Bruk av lover og forskrifter bør ikke benyttes før partene ikke kommer til enighet. Endret 14. desember 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg snakket med Netshop idag, og de hadde faktisk laget en kredittordre på brikkene i går. Så jeg får tilbake pengene mine pga. angrerett. Egentlig veldig fornøyd med det, men det hadde vært fint å finne ut hva som egentlig var galt her, minne eller hovedkort/CPU. Det er også synd for Netshop hvis de selger noe videre, som demovare f.eks, og får samme brikker tilbake igjen pga. feil. jevel, du hadde vært i kontakt med PQI? Gi oss rapport så fort du får svar da. Var det slik at du jevel, og gamer73 brukte MSI K8N Neo2 til Socket 939? Og disse brikkene feilet her? Jeg har da MSI K8N Neo til Socket 754, hvor min feil oppsto. Disse hovedkortene er jo ganske så populære til Athlon64 vil jeg påstå, rart om TCCD-minne ikke funker... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Det er lov å vise forståelse! Dette gjelder begge parter. Både kjøper og selger. Det beste er å komme fram til en løsning som begge parter kan bli enige om. Dette forlenger et godt kunde/selger-forhold. Bruk av lover og forskrifter bør ikke benyttes før partene ikke kommer til enighet. Du kan jo selvfølgelig vente i 11 mnd før du leverer brikkene inn igjen til reklamasjon. Men ikke forvent at du skal få de på angrerett hvis du beholder de over jula for å kunne spille litt. Man skal ha mange rettigheter som forbruker, men det får da være måte på. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ja vi har begge brukt MSI hk'et til 939. Jeg har også vært i kontakt med Netshop og dem var svært vennlig i mailen. Dem ba meg prøve å skru opp volten på minnet litt og sørge for å få bedre kjøling på minnet. For å teste om det funket liksom. Dette skal jeg gjøre i kveld. Regner med at hvis dette skjærer seg så kommer meg og Netshop fram til en løsning! Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du kan jo selvfølgelig vente i 11 mnd før du leverer brikkene inn igjen til reklamasjon. Men ikke forvent at du skal få de på angrerett hvis du beholder de over jula for å kunne spille litt. Man skal ha mange rettigheter som forbruker, men det får da være måte på. Uff! Tror vi missforstår hverandre litt her! Det er IKKE snakk om angrerett her. Det blir eventuelt reklamasjon på et produkt som ikke fungerer. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Kan til opplysning fortelle at jeg har testet brikkene på to hovedkort. Gigabyte K8NS (forøvrig et kanonkort på klokking, ref. denne tråden) og MSi K8N NEO2 Platinum. Ingen av dem klarte 2.2.2.5 men som dere ser av den hastigheten jeg har fått presset ut av dem så klokker de vilt. (540MHz er OK for PC3200 minne på 2,5.4.4.8) PQI gav meg tilbakemelding, men jeg fikk ikke så mye ut av den. Skrev ny mail tilbake og venter nå på svar. Når det gjelder Netshop så regner jeg nok med at de fikser dette. Har ikke møtt noen ting derfra som skulle tilsi at det blir vansker. Vet som sagt ikke enda om jeg kommer til å sende dem tilbake, da jeg unasett ikke kjører dem på 400MHz. -KJ Endret 14. desember 2004 av jevel Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 270MHz er nais ja, uten tvil. Men jeg har den følelsen av at når det er ustabilt fra bånn av (200MHz, 2-2-2-5) så kan jeg risikere å få betraktelig større ustabilitet ved høyere frekvenser. Jeg vet ikke om dette er en dårlig batch fra PQI eller hva det nå er. Men som sagt, så har jeg fått godkjent en kredittordre fra Netshop, på det jeg opprinnelig betalte, pluss frakt. Nå venter jeg til etter jul og ser hvor mye penger jeg har da. Avhengig av hvor god råd jeg har blir det en Shuttle SN95G5 med en eller annen Winchester, og kanskje Crucial Ballistix. Da blir det ihvertfall saker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå