jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 De skal klare 2.2.2.5 på 200MHz, ja, men SPD på dem er 2,5.3.3.7, tror jeg. (Hvis jeg ikke husker feil.) Har nå plukket ut mine og lagt dem pent tilbake i eska. (Så pent det går etter å ha åpnet en gjensveist eske...) Ja de kan returneres på reklamasjon. Fikk beskjed om dette fra Netshop på forespørselen min. Har forøvrig testet litt mer nå, og de klokker heller middelmådig til å være TCCD-brikker også. 2.2.2.5 max ca. 180MHz (Så stabilt ut på 190MHz, men fikk HW feil i Prime95...) Har lest en del på nettet også for å finne noen som kan gi meg svar på hva som er problemet med hovedkortet mitt. Nå har nemlig Cool'n'Quite "tatt kvelden" også. Multipliern står bom fast på 5. ARGH! -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Vel, jeg opplevde som sagt problemer med disse på mitt Socket 754 MSI K8N Neo Platinum. Ville ikke kjøre på 2-2-2-5 uansett volt og andre instillinger. Nå venter jeg bare på Netshop, de har hatt brikkene mine i 4-5 dager nå. Frykter at de bare blir sendt tilbake til meg. Har hatt kontakt med flere om dette problemet, også sjekket litt på MSI-forumet. Der er det flere som har hatt lignende problemer, og faktisk noen som påsto at C0-steppingen på Athlon64-serien har problemer med timings og Command Rate 1T/2T. Jeg planlegger uansett en Shuttle SN95G5 etter nyttår, og håper denne ikke har problemer med minnebrikkene, om jeg får dem sendt i retur igjen av Netshop. Kjipt å kjøpe dritdyrt minne og måtte kjøre de på samme timings som brikker til halvparten av prisen. Bare for å avkrefte at det er CPU eller hovedkortrelatert så har jeg også testet med ett sett Corsair XMS4400 CL2,5. Disse kjører 2.2.2.5 opp til 220MHz stabilt nok til å boote windows. (Testet ikke mer, da jeg ville finne ut hva som var problemet med PQI-brikkene. Skal teste disse mer senere.) (Og ja. Denne gangen er jeg sikker. Sjekket med CPU-z.) -KJ Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 spd er 2,5-4-4-8 faktisk. Rart egentlig, når de er spesifisert for så mye bedre. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte sende brikkene som reklamasjon "fordi det er jo helt tydelig feil på minnebrikkene". Det håper jeg det er. Samtidig sa Netshop-fyren at angrerett ikke gjaldt i det hele tatt når man har brutt forpakningen. Betyr det at alle fjortisser som kjøper noe de ikke har råd til, for å prøve noe i en uke og så levere tilbake igjen, ikke egentlig har lov til det? Hvordan er egentlig angreretten ved kjøp over nett? Kan man eller kan man ikke bryte forpakningen, og så sende tilbake innen to uker? Hvis jeg får tilbake penger for brikkene, tror jeg at jeg går for Crucial Ballistix, eller kanskje nøyer meg med Geil Ultra. (den gamle serien, ikke Ultra X). Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ja..det er for dumt. men er det ikek pengene tilbake? når minnet ikke virker? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html Sjekk denne. BIOS 1.41 skal visstnok hjelpe på overklokking med TCCD-basert minne? Noen som har sett noe annet om dette??!? -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Samtidig sa Netshop-fyren at angrerett ikke gjaldt i det hele tatt når man har brutt forpakningen. Betyr det at alle fjortisser som kjøper noe de ikke har råd til, for å prøve noe i en uke og så levere tilbake igjen, ikke egentlig har lov til det? Hvordan er egentlig angreretten ved kjøp over nett? Kan man eller kan man ikke bryte forpakningen, og så sende tilbake innen to uker? De kan jo bare prøve seg!!! Hvis jeg vil returnere dem på angrefrist så har jeg rett til det. De levde ABSOLUTT ikke opp til mine forventninger. Det er akkurat slike situasjoner angreretten er opprettet for; der noen selger noe som noe annet enn det er! Når det er sagt så har jeg ikke fått noen signaler fra Netshop på at det skal være noe problem enda. Det jeg ønsker at de fikser for meg er ett stk sett med minne som kjører 200MHz, 2.2.2.5. Det er det jeg trenger. Klarer de ikke det vil jeg ha pengene tilbake. Enkelt og greit. -KJ Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg har enda ikke åpnet min pakke med dette minnet. Er det bare å levere det inn igjen da? Burde jeg det? Er det noe galt med minnet? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvilken bios kjører du på HK jevel? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Det holder ikke det de lover. Ihvertfall ikke på S939plattformen. Dette sto det ikke noe om i dokumentasjonen rundt brikkene på Netshop sine sider. Ergo kan du levere dem inn og få pengene tilbake. Når dette er sagt så kan det jo hende at dine vil virke helt fint. Har ikke sett noe om andre som har problemer. Enda. Som en digresjon kan jeg nevne at PQI-brikkene er de tyngste jeg har hatt. Virkelig "kvalitetsfølelse", ja Èn PQI veier mer enn to Corsair XMS -KJ Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvordan finner jeg ut hvilke timmings dem kjører i osv? I bios? Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Ok..så det finnes PQI brikker som faktisk holder det dem lover? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 De har holdt det de lover og mer til i alle tester jeg har sett. Kan virke som om mine og Playmo sine er unntak, ellers så har Netshop fått inn et dårlig parti. Sjekk ut f.eks. Anandtech for å se hva de fikk til med sine. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Skulle bare finsjekke Anandtech sin test, og der ser jeg at de har kjørt dem på 2.2.2.10? Hva er dette? http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2226&p=14 Har noen en forklaring? De nevner ikke noe om at dette ikke er standard innstillinger i testen. -KJ EDIT: Glemte å nevne at de gjør dette på alle brikkene de testet, ikke bare PQI. Endret 10. desember 2004 av jevel Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Hvilken bios kjører du på HK jevel? Jeg kjører 1.3, men kikker veldig på den 1.41BIOSen... -KJ Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) hmm tror du dem funker normalt med den nye biosen? gidder du å flashe biosen din å rapportere tilbake om resultat? Hadde vært stor hjelp for meg Endret 10. desember 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Vet ikke. Skal teste når jeg finner noe info om andre som har prøvd den. Hvis Corsair-brikkene nå klokker bedre så skal jeg teste med PQI-brikkene og se om det bedrer situasjonen. -KJ Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Skulle bare finsjekke Anandtech sin test, og der ser jeg at de har kjørt dem på 2.2.2.10? Hva er dette? Dette er jo noe som ble slått fast allerede ved Socket A, at en tras på 10, fremfor 5,6,7 eller no, gir ørlite mer ytelse for AMD. Det er snakk om et par poeng i f.eks memory bandwidth i Sisoft Sandra. Jeg prøvde selv å påvise dette selv en gang, skifta mellom 2-3-3-6 og 2-3-3-10/11, men avvikene for hver test var større enn forskjellen mellom disse settingene. Derfor har Anandtech kjørt 2-2-2-10 hele linja for AMD, og 2-2-2-5 for Intel. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Begynner å bli sent for meg her nå. Leste om dette for en stund tilbake når du nevner det. Her kjører Anandtech PQI-brikkene over spec med 2.2.2.5 -KJ Endret 11. desember 2004 av jevel Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Har dere de sorte eller platinum utgaven av dette minnet? Og hvor tester og setter man timmings? Og hvor mye dårligere er det å kjøre minnet på 2-2-2-10 i stedet for 2-2-2-5? klarer dere å kjøre dem i 2-2-2-10? saken er at selv om jeg ikke har åpnet pakken så er det gått over 14 dager. Kan jeg fremdeles benytte meg av angreretten? Endret 11. desember 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Hvilket utstyr har du ellers? (Beklager hvis dette er sagt tidligere, men finner det ikke.) Tror nok Netshop kommer til å være medgjørlige hvis du forklarer ståa. Du kan nok ikke benytte angrerett, men får sikkert byttet til noe annet. (Da evt. mot mellomlegg.) -KJ EDIT: Glemte å svare på om mine kjører på 2.2.2.10. Det regner jeg ikke med at de gjør. Ettersom jeg ikke når 190MHz en gang på 2.2.2.5, så tror jeg nok at de kommer til å slite med 2.2.2.10. Jeg har ikke tid til å teste dette akkurat nå, da jeg skal bygge to andre maskiner og få sendt ut. -KJ Endret 11. desember 2004 av jevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå