GRendal Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hva er problemet ditt, GRendal? Hvis du har problemer så er ikke HW.no plassen for å løse disse. HVA er det du ønsker deg bilde av spurte jeg. Kan godt ta bilder av minnet, jeg, men tviler på at du kommer til å få noe særlig ut av et bilde av to minnebrikker. Hvis du forteller meg hva som skal til for at du skal tro det du ser så er ting så mye enklere enn at du i ettertid kommer med beskjed om at det ikke var gode nok bevis. For det er en sånn fyr du er. Hvis du kan fortelle meg det før kvelden er omme skal jeg se hva jeg får til. -KJ har du spist fleinsopp? jeg ber om screenshot av minnebrikkene på 2-2-2-5 på 230fsb Lenke til kommentar
jevel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvis ikke du klarer å roe deg ned å kommunisere på folkelig vis vil jeg be deg om å la være å kommunisere i det heletatt. Du sier ikke noe om hvilke bilder du ønsker. (CPU-z, Everest e.l.) Nå må det uansett vente en stund, da maskina er hjemme, og jeg skal være borte til torsdag. Så hvis du klarer å bestemme deg til da så skal jeg se hva jeg klarer. Men legg av deg den ufattelig nedadlatende og barnslige kommunikasjonsformen. -KJ Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvis ikke du klarer å roe deg ned å kommunisere på folkelig vis vil jeg be deg om å la være å kommunisere i det heletatt. Du sier ikke noe om hvilke bilder du ønsker. (CPU-z, Everest e.l.) Nå må det uansett vente en stund, da maskina er hjemme, og jeg skal være borte til torsdag. Så hvis du klarer å bestemme deg til da så skal jeg se hva jeg klarer. Men legg av deg den ufattelig nedadlatende og barnslige kommunikasjonsformen. -KJ altså, alt jeg ber om er bilde av at timingsa står på 2-2-2-5 på 230mhz, inne i windows.. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvis ikke du klarer å roe deg ned å kommunisere på folkelig vis vil jeg be deg om å la være å kommunisere i det heletatt. Du sier ikke noe om hvilke bilder du ønsker. (CPU-z, Everest e.l.) Nå må det uansett vente en stund, da maskina er hjemme, og jeg skal være borte til torsdag. Så hvis du klarer å bestemme deg til da så skal jeg se hva jeg klarer. Men legg av deg den ufattelig nedadlatende og barnslige kommunikasjonsformen. -KJ hahah, jevel ditt dumme brød! Jeg ber jo om bilde av timings i windows, ikke rambrikkene i seg selv! Hvordan det ser ut inni brødristeren din bryr meg langt oppi Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) GRendal har herved mottatt advarsel for frekkhet og påstander mot jevel over en lengre periode. Endret 29. november 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvorfor skulle ikke brikkene kjøre 2-2-2-5 på 230FSB? Hva er egentlig foskjellene på disse PQI, Corsair XL og OCZ R2? Hva gjør at de yter foskjellig på ulike sys? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvorfor skulle ikke brikkene kjøre 2-2-2-5 på 230FSB? Hva er egentlig foskjellene på disse PQI, Corsair XL og OCZ R2? Hva gjør at de yter foskjellig på ulike sys? fordi jeg har til gode å se TCCD brikker som klarer dette Lenke til kommentar
jevel Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 fordi jeg har til gode å se TCCD brikker som klarer dette Hvis det er det som er problemet kan du jo kose deg med denne tråden så lenge. Der vil du finne en tulling som tilogmed har klart å boote med 240FSB, DUAL channel med TCCD minne. (Vel og merke med godt over 3.0V på minnet.) På torsdags kvelden kommer jeg til den maskina igjen, så da skal jeg lage en screenshot til deg. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 hahah, jevel ditt dumme brød! Kan ikke du bare konsentrere deg om sak i stedet for person her? Det ødelegger for hele forumet når du hisser til bråk sånn som du gjør her. -KJ Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 TCCD er en morsom skrue... noen ganger så smeller de SKIKKELIG, har sett de klare 2-2-5-2 på 250mhz med normalt høy volt, og 2,5-3-3-7(8) opp til over 300mhz... men noen sliter med å klare 220mhz 2-2-2-5 på disse. Men uansett så er TCCD gode brikker, og får du tak i brainpower-pcb så er det rimelig bra også Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Har ikke rukket å teste mine skikkelig enda. Bare satte dem i, kjørte FSB på 230 og bootet. I kveld skal jeg se om jeg får tatt en "runde" med dem. -KJ Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg skal levere tilbake mine PQI Turbo-brikker imorgen, da de ikke fungerte på 2-2-2-5 i det hele tatt Da har jeg 90% bestemt meg for Crucial Ballistix istedet. Hvis jeg ikke tar feil, er disse faktisk ikke TCCD, som de fleste andre 2-2-2-5-brikker. Men Ballistix kom jo best ut allround til AMD64 på Anandtech. De andre TCCD-brikkene klokket visst generelt bedre på Intel-plattformer, noe jeg opprinnelig trodde var motsatt.. Menmen, Ballistix it is! Må bare selge mine Geil Ultra-brikker først Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Tror jeg er blitt hjerne vasket av OCZ, men de lager SINNSYKE brikker Tror jeg ville tittet på gold eller platinum seriene deres, det skinner kvalitet av det Stikk inn på hjemmesiden! Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg skal levere tilbake mine PQI Turbo-brikker imorgen, da de ikke fungerte på 2-2-2-5 i det hele tatt Hva mener du med dette? Står det at det er 2-2-2-5 så skal dem vel kjøre det? Hvis ikke må det være noe feil med akkurat den rammen du har fått da? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Hva mener du med dette? Står det at det er 2-2-2-5 så skal dem vel kjøre det? Hvis ikke må det være noe feil med akkurat den rammen du har fått da? Jeg trodde også at det skulle kjøre på 2-2-2-5 når det står 2-2-2-5. Men samma om Command Rate står på 1T eller 2T, om volten er på 2,6v eller 2,85v, vil ikke RAMen kjøre stabilt på hovedkortet mitt. Ingen kombinasjon av 2-2-2-x lyktes i det hele tatt. For å kjøre det helt stabilt, måtte jeg sette timings til 2-3-3-6(-10). Og det gidder jeg ikke med RAM til 2000,- Derfor tenker jeg nå og prøve Crucial Ballistix til samme pris. Om det blir helt samme problem der, regner jeg med at hovedkortet mitt har noe problem med minne og timings... Uansett ville det ha fristet meg til å oppgradere... Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 vel det er ingen andre som har klaget på at disse ikke kjører på 2-2-2-5 da. så det er sikkert noe med HK'et ditt. Jeg håper ihvertfall det, da jeg har kjøpt disse PQI brikkene selv. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Skulle teste mine og komme med tilbakemelding i går, men så ringte en kompis og dermed var det gjort. I stedet for runder med minnet ble det runder med øl og dermed var dagen i dag ødelagt også. Jeg skal garantert få knotet litt i løpet av helga, men fruen kommer og dermed er datatiden begrenset. Min maskin sto på i hele uka når jeg var ute og den er dønn stabil. Så ikke noe problemer å rapportere her i alle fall. Har MSi K8N NEO2 Platinum PQI Minne, 2x512 dual channel (doh!) 3200+ Winchester CPU klokket til 2.3GHz, minnet på 230DDR. -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Da har jeg fått kikket litt mer på dette minnet, og jeg har nok blitt lurt av en funksjon på hovedkortet som jeg ikke visste om! I det jeg passerer 220MHz FSB så klokker hovedkortet ned minnet til 180MHz ser det ut til. For å unngå dette må jeg låse hastigheten på minnet til 200MHz i BIOS. I tillegg sliter kortet med å lagre manuelle timings på minnet. Noen andre som har opplevd dette? Dette fører da til at minnet kjøres på 2,5.3.3.8 selv om jeg setter den på manuelt 2.2.2.5. For å få satt 2.2.2.5 må jeg først inn og sette det til auto, lagre, boote og så sette manuelt. Da varer det. Og hva oppdager jeg da? Jo; brikkene takler ikke 2.2.2.5 i 200MHz en gang. Dette var svært skuffende greier. Eneste svaret jeg har fått fra support på dette er at jeg kan prøve å sette det i enkanalsmodus. Aberet er bare at det er kjøpt som dualchannel 2.2.2.5! Kan dere med tilsvarende utstyr sjekke deres kort også? Prøv å tving timings 2,2,2,5 på 200MHz, dualchannel. Virker dette for dere? Får dere låst timings uten videre, eller må det tas i to "etapper" som hos meg? Må si jeg er svært skuffet her nå. -KJ Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) fy faen så kjipt da.....det er ikke mulig....Kan man returnere dem? Dette er vel en garantisak vil jeg tro skal dem kjøre 2-2-2-5 200Mhz uten at man gjør noe liksom? Er dette default?uten å klokke elelr noe? Endret 10. desember 2004 av gamer73 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Vel, jeg opplevde som sagt problemer med disse på mitt Socket 754 MSI K8N Neo Platinum. Ville ikke kjøre på 2-2-2-5 uansett volt og andre instillinger. Nå venter jeg bare på Netshop, de har hatt brikkene mine i 4-5 dager nå. Frykter at de bare blir sendt tilbake til meg. Har hatt kontakt med flere om dette problemet, også sjekket litt på MSI-forumet. Der er det flere som har hatt lignende problemer, og faktisk noen som påsto at C0-steppingen på Athlon64-serien har problemer med timings og Command Rate 1T/2T. Jeg planlegger uansett en Shuttle SN95G5 etter nyttår, og håper denne ikke har problemer med minnebrikkene, om jeg får dem sendt i retur igjen av Netshop. Kjipt å kjøpe dritdyrt minne og måtte kjøre de på samme timings som brikker til halvparten av prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå