Gå til innhold

PQI, som var Ukens tilbud på Netshop

Playmofetish

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Ukens Tilbud på Netshop, PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel?

Disse brikkene har 2-2-2-5-(1) timings på standard PC3200-hastigheter, og virker ganske lovende utfra de testene jeg har sett om de.

Men er det noen her på forumet som har/har prøvd disse? Netshop har jo hatt PQI til salg lenge nå, noen må jo ha kjøpt dem?

Ut fra testene var det vel en nettside som hadde fått dem opp mot DDR590(!!!)-hastighet, og en annen nettside godt over DDR520-hastighet. Det kan vel være variasjoner fra brikke til brikke, men dette virker jo ganske bra.

Og til slutt lurte jeg på om noen visste om noen forskjell på de to forskjellige pakkene Netshop selger. Dette er da PQI Turbo (blablabla) Platinum, og PQI Turbo (blablabla) Mirror Black, produsentnr henholdsvis PQI3200-1024DPU og PQI3200-1024DBU.

Er det noen annen forskjell enn selve heatsinksene på brikkene?

Jeg er ikke mange trykk unna bestillingsknappen her, så hadde vært fint om noen hadde noe smart å si om dette minnet fra PQI.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Turbo Platinum brikkene som er ukens tilbud. Kjører dem på 1,2,2,5,2 aggressive timing på et MSI K8N NEO2 Platinum hovedkort. Og da overklokket til 460MHz(!) Dette er garantert de sykeste minnebrikkene jeg har vært borti. Kommer til å teste litt mer i løpet av helga. Satser på å komme over 500MHz på minnet. :D

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg har Turbo Platinum brikkene som er ukens tilbud. Kjører dem på 1,2,2,5,2 aggressive timing på et MSI K8N NEO2 Platinum hovedkort. Og da overklokket til 460MHz(!) Dette er garantert de sykeste minnebrikkene jeg har vært borti. Kommer til å teste litt mer i løpet av helga. Satser på å komme over 500MHz på minnet. :D

Sykt da! 2-2-2-5-1 på 230MHz er pent! Jeg bestilte Mirror Black-brikkene, med modellnr PQI3200-1024DBU. De du har heter da PQI3200-1024DPU, og så vidt jeg har forstått, er det ikke annen forskjell på disse enn selve RAM-kjølerne.

Klarer jeg å komme opptil DDR500 eller høyere med passe greie timings, er jeg storfornøyd jeg. Nå bare venter jeg på Posten, som tar seg veldig god tid med pakka mi.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en FX-53(som dessverre ikke er verdens beste å overklokke), men jeg har da tenkt til å prøve.

Jeg sitter å venter på DFI Lanparty nforce4 kortene. Jeg trenger minne som er bra til Overklokking....

Egentlig er det disse jeg har tenkt til å kjøpe....

Men når jeg så disse ram, brikkene ble jeg litt usikker.. Tror du PQI brikkene er like bra??

Håper på noen kloke svar

Lenke til kommentar

De OCZ brikkene skal være bedre på A64 systemer, men PQI skal være veldig bra de også. (Som i mye bedre enn ikke-TCCD minne.

Hvis du kikker på Anandtech.com så har de en test der av PQI, og de kommer inn til sisteplass på AMD plattformen av TCCD-minnet de har testet. Så hvis penger ikke er en issue så ville jeg ha kjøpt OCZ.

-KJ

Lenke til kommentar
De OCZ brikkene skal være bedre på A64 systemer, men PQI skal være veldig bra de også. (Som i mye bedre enn ikke-TCCD minne.

Hvis du kikker på Anandtech.com så har de en test der av PQI, og de kommer inn til sisteplass på AMD plattformen av TCCD-minnet de har testet. Så hvis penger ikke er en issue så ville jeg ha kjøpt OCZ.

-KJ

Korrekt slikt som jevel sier, de PQI brikkene virker av en eller annen grunn til å være bedre tilpasset intel-plattformen, der de gir MEGET bra ytelse.

de gir naturligvis kjempe-ytelse på amd64 og, dog litt svakere enn feks. OCZ R2.

PQI brikkene klokker etter det jeg har lest langt over 500mhz.

Jeg bestilte opprinnelig disse brikkene, men sendte i retur og bestilte meg Corsair

Twinx-4400C25 fra komplett som nå er satt ned til 2.149 kroner.

Det er samme chips som i 3200XL, dvs at du får 2-2-2-5 helt opp til DDR430, samtidig som de klarer 2.5-3-3-7 helt opp til 275FSB.

For meg ser det ut som det er snakk om håndplukkede 3200XL brikker.

Gleder meg å prøve disse....CL 2.5 på DDR550 lover godt, selv om på de hastigheten så betyr ikke CL veldig mye, men alt er jo en bonus ;)

Lenke til kommentar

Sykt da! 2-2-2-5-1 på 230MHz er pent! Jeg bestilte Mirror Black-brikkene, med modellnr PQI3200-1024DBU. De du har heter da PQI3200-1024DPU, og så vidt jeg har forstått, er det ikke annen forskjell på disse enn selve RAM-kjølerne.

Klarer jeg å komme opptil DDR500 eller høyere med passe greie timings, er jeg storfornøyd jeg. Nå bare venter jeg på Posten, som tar seg veldig god tid med pakka mi.

230fsb på 2-2-2-5?

Det er imponerende, nesten så jeg ikke tror det ;)

har du bilde eller?

Lenke til kommentar

Hva er problemet ditt, GRendal?

Hvis du har problemer så er ikke HW.no plassen for å løse disse.

HVA er det du ønsker deg bilde av spurte jeg. Kan godt ta bilder av minnet, jeg, men tviler på at du kommer til å få noe særlig ut av et bilde av to minnebrikker.

Hvis du forteller meg hva som skal til for at du skal tro det du ser så er ting så mye enklere enn at du i ettertid kommer med beskjed om at det ikke var gode nok bevis. For det er en sånn fyr du er.

Hvis du kan fortelle meg det før kvelden er omme skal jeg se hva jeg får til.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...