Gå til innhold

trenger ny dvd-brenner

Valent

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er i samme situasjon som deg. Står mellom Benq 1620 og NEC 3500. Tror nok jeg omsider ender på benq sin da den er raskere på de fleste plater og den støtter bitsetting.

NEC er raskere på DL plater, men så dyr som disse er så spiller det ingen rolle for meg at den er litt raskere der.

Som tidligere nevnt har BenQ kommet ny firmware (B7P9) som gjør at Double Layer plater kan brennes på 4X.

Prisforskjellen mellom de to brennerne er heller ikke så stor som mange tror.

Nec ND-3500 selges for det meste i bulk versjon, det vil si bare selve brenneren.

BenQ DW1620 selges derimot ofte som retail versjon, dvs med eske, software, kabler osv.

De billigste bulkversjonene koster (ifølge prisguide.no)

NEC ND-3500 580 kr,- på PCutstyr.no

BenQ DW1620 620 kr,- på mpx.no

Altså lusne 40 kr i prisforskjell. Det er ikke en sum jeg ville tatt i betraktning i valget av dvd brenner.

Fordelene til Nec

-Bedre brennekvalitet på DVD-R

-Skrivehastighet CD 48x (mot 40X på BenQ)

De største fordelene til BenQ DW1620 er

-Bedre leser (takler plater med riper etc)

-Lite kresen på plater

-Bedre brennekvalitet på DVD+R

-Mulighet for avanserte kvalitetstester

-Stadige forbedringer ved ny firmware

-Støtter bitsetting med offisiell firmware (dvs at du ved NEC ND-3500 må bruke uoffisiell firmware og BRYTE GARANTIEN for å bitsette slik av DL media kan spilles av i de fleste dvd spillere)

Ut fra dette mener jeg at BenQ DW1620 er et bedre valg enn NEC ND-3500.

Lenke til kommentar
Jaja, hvis du ikke vil ha det beste så! :) Hvis du setter 1300 som max pris er jo Plextor det klarre valget - Du får det du betaler for! :)

Det er jo en selvfølgelighet... poenget er at du betaler for merket med Plextor! Jeg var en svoren tilhenger før, men nå ser jeg ingen grunn til å kaste penger ut av vinduet når NEC har en nydelig brenner til 595,- :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...