Gå til innhold

Har R 9800 pro. noe nytte av TV kort?

whom

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon 9800 pro. Jeg har også et TV kortetCinemaster C 3.0\cifePEG C3.0

som jeg fikk av en kamerat. Er ny på TV UT o.l og lurer på eksakt hva jeg kan gjøre med 3d kortet\TV kortet mitt?

Og når jeg skal begynne på dette, så har jeg ingenting i mot å ha det beste (kjøper ikke noe nytt) :D , så vil dere anbefale å bruke TV kortet framfor 3d kortet?

Noe TV kortet kan som ikke 3d kortet kan osv.?

Noen som forresten har dette TV kortet?

En siste ting.. hvilke kabler trenger jeg til de forskjellige jobbene? :hmm:

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden kortet ikke har noe TV-tuner eller lignende, og bare gir deg TV-ut, kan jeg ikke fatte at du skal ha bruk for det i det hele tatt :nei:

Det at det leverer 5.1 digital lyd ut er jo litt fiffig da, men det kan nok på ingen måte parkere ett nytt Radeon kort når det kommer til bildegjengivelse :D

Lenke til kommentar
Skjønner ikke spørsmålet....

TV-kort: Gjør at du kan se TV på PCen (kobler til signal ledning eller liknende)

Grafikkort: Noe du må ha for å vise noe som helst på skjermen

EDIT: Så hva du mente med "TV-lort" nå...

KAST DET!

Det er vel det at grafikkortet mitt har støtte for forbindelse med TV, men har fått inntrykk av at TV kortet mitt ikke har noen fordeler what so ever...

Lenke til kommentar

Med eit TV-Kort tar du inn signaler frå ei antenne sånn at du kan sjå TV på PCen.

Du må ha eit skjermkort for å kunne bruke PCen.

Tv-Kortet kan aldri erstatte skjermkortet med mindre det er kombinert skjermkort og Tv-kort. Radeon kortet har Tv-Ut via S-Video vil eg tippe, mens Tv-Kortet ikkje har noko slikt.

Lenke til kommentar
jeg tror at tv-kort er et kort som inkluderer tuner og mulighet for å ta opp det du får inn via tuneren.

Eyh! Må testes. Kan ikke det med 9800 pro ihvertfall.

Fordi R9800 er eit skjermkort og har ingen verdens ting med TV å gjere, bortsett frå at det har TV-UT

Lenke til kommentar
Med eit TV-Kort tar du inn signaler frå ei antenne sånn at du kan sjå TV på PCen.

Du må ha eit skjermkort for å kunne bruke PCen.

Tv-Kortet kan aldri erstatte skjermkortet med mindre det er kombinert skjermkort og Tv-kort. Radeon kortet har Tv-Ut via S-Video vil eg tippe, mens Tv-Kortet ikkje har noko slikt.

Vet det. Det jeg ikke var sikker på, var om jeg skulle bruke TV kortet til video istedet...

Altså begge kortene connectet, men TV kort til TV. :)

Edit: Jepp, spm var, bør jeg bruke TV kort til tv ut, eller bør jeg bruke 3d kortet til denne oppgaven.

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
jeg tror at tv-kort er et kort som inkluderer tuner og mulighet for å ta opp det du får inn via tuneren.

Eyh! Må testes. Kan ikke det med 9800 pro ihvertfall.

Fordi R9800 er eit skjermkort og har ingen verdens ting med TV å gjere, bortsett frå at det har TV-UT

Som sagt Noob på akkurat dette. Derimot ikke noob på 3d korts primære oppgave :)

Visste ikke hvilke funksjoner R hadde i forhold til TV

Så det eneste jeg kan gjøre med 3d kortet, er å se "PC skjermen på TV"?

Har også TV kortet denne funksjonen, og er det noen andre funksjoner som TV kortet kan brukes til?

Lenke til kommentar
Tja...kva Composite og S-Video på det kortet blir brukt til veit eg faktisk ikkje, men det er vel ikkje noko poeng i å vise TV-bilder frå PCen på ein TV?

kan være greit for å se divx etc... Så dette er den eneste "TV" funksjonen til Radeon?

Da har jeg blitt litt visere... :)

Det gjenstår og se... Har absolutt ikke peiling på hva TV kortet mitt kan gjøre...

Lenke til kommentar

Uff, ble mye mas nå :(

Men har ikke blitt så altfor klok enda...

Har nå skjønt at vanlige 3d kort bare har mulighet for TV-ut ;)

Da lurer jeg på:

-Hvilke muligheter har en med TV-kort, Hva kan en gjøre?

-og hvilke muligheter har jeg med mitt, noe foreldet TV kort?

Tusen takk for hjelpsomheten :)

Lenke til kommentar

det cinemaster kortet er et mpeg2(dvd decoder) kort. det bruker du til å vise dvd filmer på tv'n med. du kan ikke vise skrivebordet med det..

det har kanskje bedre bildekvalitet en hvis du bruker skjermkortets tv utgang(det har ihværtfall mitt)

Endret av sindreengen
Lenke til kommentar

Til opplysning har du ikke et TV-kort Deuz ;) Du har et Mpeg2 decoder kort, med bilde og lyd utgang. Dette var brukbart i dvd-romens barndom, da tv-ut på skjermkort var uvanlig (og dyrt), kortet ditt har ingen bruksverdi i det hele tatt i disse dager.

:hmm:

TV-kort inneholder en TV-tuner (lik den dingsen inne i TVen din som gjør at signalene fra feks. en bordantenne blir omdannet til lyd og bilde). Med TV-kortet er det mulig å få TV-signalene rett til PCen, og på den måte spille av/ta opp TV og masse annet fiffig (Pause live TV osv osv.)

Kortet du er den stolte eier av :whistle: kan ikke brukes til noe av dette, da det ikke er utstyrt med den omtalte TV-tuneren. Kortet ditt kan kun brukes til å spille av video fra en evt. intern DVD-Rom og vise dette på ditt "fjernsyn"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...