DrittData Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 En kompis ringte og spurte om jeg hadde peiling på følgende problem: Han har kjøpt en ny 200 gb disk, og satt forhåpentlig riktig opp. Master og slave er satt opp, strøm og ide koblet til. Han finner disken i bios, men når han prøver å starte maskinen får han melding om å sette i windows system disk eller om han vil starte på normal måte. Han har resatt bios til default og lagret, men funker fortsatt ikke. Forslag? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 En kompis ringte og spurte om jeg hadde peiling på følgende problem: Han har kjøpt en ny 200 gb disk, og satt forhåpentlig riktig opp. Master og slave er satt opp, strøm og ide koblet til. Han finner disken i bios, men når han prøver å starte maskinen får han melding om å sette i windows system disk eller om han vil starte på normal måte. Han har resatt bios til default og lagret, men funker fortsatt ikke. Forslag? hei, eg hadde samme problem på ei gammel pakke pc maskin, eg kjøpte ny HD og får opp den sett i windows drite.. Det som va problemet mitt var att batteriet på HK ikkje klarte å finne begge diskane når windows starta opp tok eg ut den disken og da funka d igjen gjor ingenting me problemet sia d var snakk om 2 veker til eg fekk eiga maskin Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Prøv å sette jumperen til Cable Select... Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 jumperen på master eller slave? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Har han sjekket at den disken som inneholder OS står først i Boot-priority Bios kan ha endret på rekkefølgen som følge av at den nye disken ble tilkoblet. Kan se ut som den nye disken har satt seg som nr. 1 Lenke til kommentar
hanaud Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 -Jeg bruke rjo samme IDE kabel på den disken jeg bruker nå..så den er i orden tror jeg. -Har flytta på jumper ja... Å flytte på jumpere...kan det ødelegge disken? Nei.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå