Den Polse Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 i land som blandt annet USA, Storbtitania og polen får en Mariujana på "blå resept" til personer med sterke smerter (kreft og lignende).. Sant det, men det er enda ikke bevist noen positiv effekt av mariujana som man ikke får til like lett med andre medisiner. Den dagen det blir bevist at det har en bra og unik virkning på diverse sykdommer så er jeg for at de som kan få en bedre hverdag av dette får det. Men inntil den dagen kommer kan dere stappe hele "medical use" opp i pompen. (Ikke bombarder denne tråden med linker til Normal.no nå er dere snille...) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Sant det, men det er enda ikke bevist noen positiv effekt av mariujana som man ikke får til like lett med andre medisiner. nå er ikke jeg lege, ei heller jobber jeg i helsevesenet, men er ikke mariujana "snillere" mot feks leveren (i dette tilfelle) enn svært sterke smertelindrende medikamenter...? Lenke til kommentar
Mjauritz Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Ingen vet vel noe sikkert, men det forskes kontinuerlig. Faktabasert informasjon(så vidt jeg kan se) finner du her. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) New scientist er absolutt ikke noen nøytral side når det kommer til cannabis. Seksjonen som omhandler cannabis der er nesten som normal oversatt til engelsk. Vil mene at det ødelegger litt troverdighet hos en side som kaller seg noe sånt å opptre slik. Prøv heller å søk på mer uavhengige sider, og ikke slikt tull som maler det rosenrødt. Blir som å stikke på et NRA møte for å finne ut alt som er å vite om automatvåpen og deres påvirkning på samfunnet. Som du burde ha kommet frem til nå, så får du da også bare høre om de positive sidene av automatvåpen. Selvfølgelig er mye av det man finner ut slik sant, men det er veldig ofte kun halve sannheten. *Edit Ilpostino, det med medisinbruk og leverskade hadde jeg nesten helt glemt, kan spille stor rolle ja. Endret 26. november 2004 av Den Polse Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) i land som blandt annet USA, Storbtitania og polen får en Mariujana på "blå resept" til personer med sterke smerter (kreft og lignende).. Sant det, men det er enda ikke bevist noen positiv effekt av mariujana som man ikke får til like lett med andre medisiner. Den dagen det blir bevist at det har en bra og unik virkning på diverse sykdommer så er jeg for at de som kan få en bedre hverdag av dette får det. Men inntil den dagen kommer kan dere stappe hele "medical use" opp i pompen. (Ikke bombarder denne tråden med linker til Normal.no nå er dere snille...) seriøst? Hva feiler deg? Det er flere personer som har fått en bedre død ved hjelp av cannabis. Smertelindring og matlyst. Det er beviste effekter av hasj/marijuana. Ta for eksempel en som kommer fra øya der jeg opprinlig kommer fra. Han fikk kreft rundt sine 30år. Han gikk gjennom helvete med cellegift. Dette medførte store smerter og han hadde ingen matlyst. Ingen medisiner fikset dette. Han ble bare dårligere og dårligere. En dag spurde han legen om han ikke kunne få prøve å røyke hasj. Legen stillte seg positiv til dette så lenge han gjorde det på eget initiativ. Legen, fra sitt professjonelle ståsted, frarådet ikke bruken av hasj for denne passienten. Resultatet ble at de fleste smertene ble borte og matlysten kom tilbake. Det hele endte med at denne personen lot seg bli tatt med flere gram hasj på gardermoen for å prøve å fortelle slike trangsynte folk som deg at dette faktisk virker. Det forskes mye på cannabis, og det er enda ikke bevist noen nevneverdige skadevirkninger av dette. Tror du ikke et naturprepparat er bedre en å dytte kroppen full i kjemisk fremstillte tabletter for å døyve smertene? Jeg er sikker på om staten hadde legalisert det til medisinsk bruk, hadde du forandret synspunkt med en gang. For de vet jo alltid best. Endret 26. november 2004 av Vo0do0 Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 i land som blandt annet USA, Storbtitania og polen får en Mariujana på "blå resept" til personer med sterke smerter (kreft og lignende).. Sant det, men det er enda ikke bevist noen positiv effekt av mariujana som man ikke får til like lett med andre medisiner. Den dagen det blir bevist at det har en bra og unik virkning på diverse sykdommer så er jeg for at de som kan få en bedre hverdag av dette får det. Men inntil den dagen kommer kan dere stappe hele "medical use" opp i pompen. (Ikke bombarder denne tråden med linker til Normal.no nå er dere snille...) seriøst? Hva feiler deg? Det er flere personer som har fått en bedre død ved hjelp av cannabis. Smertelindring og matlyst. Det er beviste effekter av hasj/marijuana. Ta for eksempel en som kommer fra øya der jeg opprinlig kommer fra. Han fikk kreft rundt sine 30år. Han gikk gjennom helvete med cellegift. Dette medførte store smerter og han hadde ingen matlyst. Ingen medisiner fikset dette. Han ble bare dårligere og dårligere. En dag spurde han legen om han ikke kunne få prøve å røyke hasj. Legen stillte seg positiv til dette så lenge han gjorde det på eget initiativ. Legen, fra sitt professjonelle ståsted, frarådet ikke bruken av hasj for denne passienten. Resultatet ble at de fleste smertene ble borte og matlysten kom tilbake. Det hele endte med at denne personen lot seg bli tatt med flere gram hasj på gardermoen for å prøve å fortelle slike trangsynte folk som deg at dette faktisk virker. Det forskes mye på cannabis, og det er enda ikke bevist noen nevneverdige skadevirkninger av dette. Tror du ikke et naturprepparat er bedre en å dytte kroppen full i kjemisk fremstillte tabletter for å døyve smertene? Jeg er sikker på om staten hadde legalisert det til medisinsk bruk, hadde du forandret synspunkt med en gang. For de vet jo alltid best. Hva som feiler meg? er ikke helt sikker, men jeg har hatt litt vondt i halsen de siste dagene. Kan fremdeles ikke huske å ha sett noen artikkel der der forskere har kommet frem til en konklusjon at cannabis har et positivt medisinsk resultat. Synes det er jævelig rart at cannabisen ikke fikk sitt medisinske gjennombrudd på 60/70 tallet, hvis det er sånt et fantastisk smertelindrende middel, overlegent andre legemidler på mange kroniske lidelser. Men vi vet jo alle at dette er en konspirasjon fra statens side for å fjerne mest mulig glede fra livene våre..... Spørsmålet om å gi ut cannabis som medisin til MS pasienter var faktisk oppe igjen, men det ble avslått pga "Departementet vurderer det slik at kunnskapsgrunnlaget i dag er for dårlig til å kunne legalisere bruk av marihuana til medisinsk bruk i Norge" Helseminister Ansgar Gabrielsen. Tror dette kan oversettes til at forskning hittil ikke har klart å komme opp med de resultatene som trengs for å kunne legalisere dette til medisinsk bruk. Fluesopp er et naturpreparat det og, men jeg tror jeg ville foretrukket en paracet...Ikke alt er så mye bedre selv om det er naturlig, så det er ikke noe argument, forbanna hippie! Faktisk så har ikke staten alltid rett. Eller vent, kanskje jeg bare er en marionett av staten som igjen er en del av enda en konspirasjon, mot medisinsk fremgang og folks velvære ? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Vel. Det å kalle meg hippie for at jeg er for medisinsk legalisering blir vel bare feil? Les noen av mine andre innlegg før du kommer med slike uttaleser. Forøvrig skrev jeg ingen plass at den er overlegen all annen medisin. Men medisinen han fikk virket ikke på han. Er det fremdeles uforsvarlig å bruke cannabis i behandligen? Nå skal det sies at det brukes fluesopp og stoffer mye giftigere enn dette og cannabis uten spørsmål i medisin. Min søster som er hjertetransplantert, bruker medisiner utvunnet fra giftstoffene i revebjellen for at kroppen ikke skal avvise hjertet. Selv om det er giftig/gir rus i rå tilstand betyr ikke at man ikke kan lage en virkende medisin uten bivirkninger. Og dersom du kan forklare den store uenigheten blandt legestanden i Norge anngående legalisering av cannabis til medisinskbruk hadde det vært flott. Dette har nok mye med tradisjon. Nasjoner som Canada, Englan og Danmark har legalisert for medisinsk bruk. Dette er da nasjoner som likestilles med Norge på det medisinske feltet. Jeg skriver ingen ting om konspirasjonsteorier. At du klarer å vri det slik, virker for meg helt latterlig. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Poenget mitt er at det sikkert er en veloverveid grunn til at det ikke har blitt brukt i norge enda. At grunnen til at det ikke er legalisert som medisin ikke er fordi folk prøver å være kjipe. Og jeg mener fortsatt at et preparat ikke nødvendigvis er bra fordi det er naturlig. Å kalle deg hippie var ment som en spøk av den grunn at hippiene snakket alltid så varmt om alt som var naturlig, dyrke selv og naturmedisin. Vil mene at å spørre meg hva som feiler meg er vel så provoserende. Har du lest alle innleggene mine før du kommer med et slikt? Nei, selvfølgelig ikke. Du synes at det er grunnlag utifra det du har lest her for å stille spørsmålet. På samme måte kalte jeg deg en hippie på et vagt grunnlag. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 i land som blandt annet USA, Storbtitania og polen får en Mariujana på "blå resept" til personer med sterke smerter (kreft og lignende).. canada har og inført det , men di dyrker og lager sin egen hasj der (staten altså) tenke seg det , staten poduserer hasj Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Selve Hajsen er ikke skadelig hvis noen lurte på det. Man blir bare surrete og lite klar i toppen og da blir DU farlig. All narkotika osv er tragisk. Så nylig to gutter som satt hjemme og hasja for så å komme opp til skolen å yppe på seg bråk. Det endte med at han ene ble banka blå og grønn av en fra byggfag mens den andre stakk av. Endret 27. november 2004 av Zythius Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Selve Hajsen er ikke skadelig hvis noen lurte på det. Man blir bare surrete og lite klar i toppen og da blir DU farlig. All narkotika osv er tragisk. Så nylig to gutter som satt hjemme og hasja for så å komme opp til skolen å yppe på seg bråk. Det endte med at han ene ble banka blå og grønn av en fra byggfag mens den andre stakk av. Jeg kan garrantere deg at det ikke var hasjen som var den utløsende faktoren her. Man blir mindre agresiv av å røyke. Endret 27. november 2004 av Vo0do0 Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Man blir mindre agresiv av å røyke. Korrekt, man kan bli sint. Men gidder rett og slett ikke å gjøre noe med det Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Mulig, mulig. Men de gangene jeg røyka opplevde jeg aldri å bli sint. Godt mulig det er noe med å ikke gidde, men man har jo historien om da det var landskamp mellom nederland og england og nederlansk politi hadde satt inn mye ekstrastyrker for å ta hand om de engelske hooligansa, men de hadde vært på kaffesjapper og det var ingen trøbbel i gatene. :!: Lenke til kommentar
moray Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 (endret) Man røyker vel ikke hasj for så å stikke ut å egle opp til bråk.. Hadde det vært opp til meg skulle cannabis blitt lovlig igjen slik det var på 70-tallet. (Tenker på olje på apoteket) Virkestoffene som fungerer positivt på enkelte (bla. revmatikere) kan fås inn på bedre måter inn å røykes. Endret 27. november 2004 av morcan Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Drev en del med disse narkotiske stoffene tidligere, prøvde det meste og det gikk vel i ett i et par år. Ble tatt på fersken mens jeg var på speed, men det var ikke før etter jeg hadde blitt tatt på fersken at jeg virkelig slo til på stortrommen. Veldig lett å late som man er full, f.eks komme hjem midt på natten med en vinflaske. Uansett... er en del år siden dette, og føler at jeg har prøvd alt dette, det var morsomt men jeg vil ikke fortsette med det eller gjøre det igjen. Jeg sluttet helt av fri vilje og i dag tar jeg absolutt ingen former for rusmiddel, har prøvd alt og alkohol er grusomt kjedelig. Så om du vurderer å prøve det, sett deg en tidsgrense på hvor lenge du skal holde på, sett av hvor mye penger og hold deg til det, prøv det bare for å ha prøvd det og så bli ferdig med det. Men man går egentlig ikke glipp av så mye om man ikke prøver... Endret 28. november 2004 av viranth Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Mulig, mulig. Men de gangene jeg røyka opplevde jeg aldri å bli sint. Godt mulig det er noe med å ikke gidde, men man har jo historien om da det var landskamp mellom nederland og england og nederlansk politi hadde satt inn mye ekstrastyrker for å ta hand om de engelske hooligansa, men de hadde vært på kaffesjapper og det var ingen trøbbel i gatene. :!: så en dokumenter om houlegens og i spania(eller annet land i europa) støttet staten uofesielt at pøblene røykte , politiet fikk uoffesiel beskjed om og ikke bruke resurser på og stoppe bruken av hasj/maruana under et stort foballarangemang ( em eller no i den duren) var på slutten av 80tallet eller begyneles av 90 Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Jepp, det blir mindre bråk av hasj, fordi folk blir mer apatiske. Med alkohol derimot får mange supermannsyndrom og blir jævelige. Men å være slapp og likgyldig er jo ikke noen bra ting det heller. Så om du vurderer å prøve det, sett deg en tidsgrense på hvor lenge du skal holde på, sett av hvor mye penger og hold deg til det, prøv det bare for å ha prøvd det og så bli ferdig med det. Men man går egentlig ikke glipp av så mye om man ikke prøver... Jepp, test LSD også i samme slengen og håp at du ikke er så uheldig og tar permanent skade av det. Alle narkotiske stoffer stimulerer ett eller annet sporstoff i hjernen din, og ved å gjøre det kan man lett ødelegge balansen kroppen har. Skulle gjerne sagt; stapp i deg alt du kan så fort du kan, men dette ville verken være morro for skattebetalerne eller folk rundt deg. Endret 28. november 2004 av Den Polse Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 nå har ikke jeg lest så godt hva alle andre har skrevet tidligere,men min mening om hasj er som følger. Skremselspropagandaen du får fra foreldrene dine,eventuellt skole osv,er veldig overdrevet,men ingen dum ting. Hasj er dumt,enkelt og greit,like dumt som å begynne å røyke,det har null hensikt. Så lenge du ikke har MS,eller en annen kronisk sykdom,som du ikke klarer å kontrolere/smertestille med hasj,så ser jeg ingen grunn til at du skal røyke hasj. Greit,du blir ikke fysisk avhengig av hasj,men den fysiske avhengigheten burde være din minste bekymring,for den psykiske er mye værre. Har kompiser som røyker hasj,og som sier at det er null problem,og jeg har kompiser som røyker mer,og sier at de merker bivirkninger,altså tretthet,glemmer ting som avtaler,at de er sløve osv.... jeg ser ikke på folk som røyker hasj som narkomane,jeg har haugevis av kompiser som røyker,og det syns jeg er helt greit,men om det er no vits i å gjøre det?? nei,syns ikke det...men igjen,er det vits å drikke ?? nei,egentlig ikke,det gjør jeg....er vel egentlig ikke no bedre Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Alle narkotiske stoffer stimulerer ett eller annet sporstoff i hjernen din, og ved å gjøre det kan man lett ødelegge balansen kroppen har. Ikke nødvendigvis; alkohol skader hjernecellene, ecstacy kan gi varige mén på deler av hjernen, cannabis gir ingen skader på hjernen. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 (endret) Jepp, det blir mindre bråk av hasj, fordi folk blir mer apatiske. Med alkohol derimot får mange supermannsyndrom og blir jævelige. Men å være slapp og likgyldig er jo ikke noen bra ting det heller. Så om du vurderer å prøve det, sett deg en tidsgrense på hvor lenge du skal holde på, sett av hvor mye penger og hold deg til det, prøv det bare for å ha prøvd det og så bli ferdig med det. Men man går egentlig ikke glipp av så mye om man ikke prøver... Jepp, test LSD også i samme slengen og håp at du ikke er så uheldig og tar permanent skade av det. Alle narkotiske stoffer stimulerer ett eller annet sporstoff i hjernen din, og ved å gjøre det kan man lett ødelegge balansen kroppen har. Skulle gjerne sagt; stapp i deg alt du kan så fort du kan, men dette ville verken være morro for skattebetalerne eller folk rundt deg. Kjempebra argument du kommer med der du. Det blir som å si "Test smuglersprit, håp at det ikke er metanol i den så du ikke tar permanent skade". Såvidt jeg vet så finnes det en hel drøss forskjellige "merker" når det gjelder lsd, og man får vite hvilke av disse som er "trygge". Endret 28. november 2004 av viranth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå