Gå til innhold

Hasj/Marihuana - A short story.

Jaghi

Anbefalte innlegg

Men jeg tror ikke folk vet hva det går i med mindre de har prøvd. Og det er derfor mange folk som ikke bør uttale seg.

Generelt sett så leser man seg til kunnskap. Man røyker seg ikke til kunnskap. Det er bare selve opplevelsen man må prøve for å oppleve.

Eksempel satt på spissen: Ville du kjørt en bil inn i en fjellvegg i 100 km/t? Stoler du på det du leser deg til om problemet, eller velger du å prøve selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir overraska over den stor andelen av folka som møter på sesjon som røyker eller har røyka hasj. Det er ganske mange, særlig i Oslo-området. Og veldig ofte er det de folka som gjør det rett og rimelig bedritent på evnetestene - tester som ikke krever SÅ mye av matematisk, logisk og språklig intelligens. Sier ikke at folk blir dumme av å røyke hasj (selv om jeg personlig liker å tro det), men ingen av de folka som røyker gjør det noe bra, og de som røyker mye er som regel heller ikke spesielt skarpe sosialt.

Personlig er jeg nulltolerant ovenfor folk som misbruker (les: bruker) narkotika, og jeg klarer ikke å tro på at folk ikke kan styre vilja si sjøl. Vil oppfordre alle til å si nei med en gang, og jeg skjønner ikke hva poenget er med å skulle bruke driten.

Finnes mange andre ting der ute som gir bra rus, mine favoritter er;

* hard, morsom trening

* å være med kjæresten min

* mestring

Det er offisielt det sykeste jeg noen gang har hørt...

Det er uffatelig mange smarte mennesker gjennom historien som man i ettertid vet har røyk marihuana. Sjekk historien din :nei:

Lenke til kommentar

Er det jeg har lest å hørt virker det som det er allmenn oppfatning at en Hasj er porten til sterkere stoffer. En undersøkelse som ble foretatt i Nederland og et annet land som jeg ikke kommer på i farta, ble konklusjonen at det ikke var en direkte åpning til sterkere stoffer. Det ble sett på lik linje som alkohol.

Teorien om at hasj er kreftfremkallende stiller jeg meg ganske skeptisk til da jeg nylig leste en artikkel i New Scientist at stoffet delta-9-tetrahydrocannabinol (stoffet tetrahydrocannabinol, THC er stoffet som gir rusen) virker stikk motsatt og at det hadde en positiv virkning på hjernesvulster.

At folk kan bli schizofrene og få paranoia og forfølgelsesvannvidd er jeg også skeptisk til. Det virker som de som har grunnlag for å utvikle noen av de nevnte sykdommene så kan hasj virke som en utløsende faktor. Men daglig røyking av hasj er jeg uten tvil vil i skader på lik linje som å drikke alkohol daglig.

Skjønner folk som røyker hasj bedre enn folk som røyker tobakk. De som røyker hasj er ute etter en nokså ufarlig, dog morsom rus. Mens de som røyker ikke oppnår noe annet enn økt fare for kreft og dårlig helse.

Endret av Spilloman
Lenke til kommentar
Jaja, man blir jo bare dum av Hasj.. :hrm:

Og forresten, visste du at ofte så blir hasjen duppet i heroin så du skal bli avhengig!! Tenk på det!

Ehm.. syns nesten synd på deg, 17 år og syns det er kult.. :roll:

det vil jeg ha bakket opp av GODE kjilder for det er ikke annet tull , tenke deg hvor mye heroin koster og hvor mye hasj koster .... det er ikke lønsomt

Lenke til kommentar
Nå skal jeg si deg en ting, gode mann. Slutt å røyk, sitt heller der du hører hjemme å se på en hau med gamle MacGyver episoder.

Word to the mothafucka!

hvor tror du MacGyver får alle idene sisne i fra ? :p

noen som hadde med de showet hadde i vertfall intatt store mengder av noe

Lenke til kommentar
Vel, ser ut som mange har kommet fram til at jeg er en idiot.  :mad:

Foreslår at dere tar en titt på denne siden...

Å prøve å motbevise at du er dum ved å henvise til propaganda full av tullball, det virker vel egentlig litt mot sin hensikt? :lol:

Min favoritt er denne:

Menneskets hjerne er skapt for å la seg stimulere av THC.

vell kan du finne en mere nøytral side ?

nei di finnes ikke enten er di pro eller så er di mot . og alle legger litt tykt på for og få sin ska til og høres best ut

Lenke til kommentar
Er det jeg har lest å hørt virker det som det er allmenn oppfatning at en Hasj er porten til sterkere stoffer. En undersøkelse som ble foretatt i Nederland og et annet land som jeg ikke kommer på i farta, ble konklusjonen at det ikke var en direkte åpning til sterkere stoffer. Det ble sett på lik linje som alkohol.

Teorien om at hasj er kreftfremkallende stiller jeg meg ganske skeptisk til da jeg nylig leste en artikkel i New Scientist at stoffet delta-9-tetrahydrocannabinol (stoffet tetrahydrocannabinol, THC er stoffet som gir rusen) virker stikk motsatt og at det hadde en positiv virkning på hjernesvulster.

At folk kan bli schizofrene og få paranoia og forfølgelsesvannvidd er jeg også skeptisk til. Det virker som de som har grunnlag for å utvikle noen av de nevnte sykdommene så kan hasj virke som en utløsende faktor. Men daglig røyking av hasj er jeg uten tvil vil i skader på lik linje som å drikke alkohol daglig.

Skjønner folk som røyker hasj bedre enn folk som røyker tobakk. De som røyker hasj er ute etter en nokså ufarlig, dog morsom rus. Mens de som røyker ikke oppnår noe annet enn økt fare for kreft og dårlig helse.

faktisk så mener MOT ( anti all rus org) at alkahol er ingangsporten til tyngrestoffer ,

we are fucked if we dont and we are fucked if we do

og ja (jeg røyker tobbak) jeg fatter ikek hvorfår jeg røyker men klarer ikke og slutte , men di som røyker( eller inntar på andre måter) får mere ut av det en meg , det er jo en rus ( gansk god hvist jeg ikke husker feil)

neida jeg sier ikke at alle skal det , men så sier jeg heller ikke at det er noe som man burde se på som samfunnsfiende nr1 ,

og hvist jeg drikker hver helg er det bedre eller være en og ta seg en joint hver helt ????

denne diskusjonen kommer ingen plasse , ingen trenger og svare på noe jeg har skrever jeg gidder sikkert ikke og lese det uansett , har tatt mine standpungter i sake for lenge sidne

jeg røyker ikke , men har gjort det noen ganger , jeg har jobb , og et normalt liv . ikke ble jeg narkoman eller kriminell , jeg ser på meg som normat smart , og tror du ikke at staten slipper meg på veie i di største kjøretøyene og . hvordan er det mulig jeg har jo etter staten sine definisjoner vært narkoman :no:

og alkaholen som jeg konumerer i store bøtter skader levra mi mere en hasj vil jeg trå , me så tenker jeg bare , en dag skal jeg dø , og ikke faen om jeg ikke skal ha det gøy på veien :p

så dere får bare og springe ut og trene se på dama deres og tørrunke litt , kos dere

Lenke til kommentar
hvordan er det mulig jeg har jo etter staten sine definisjoner vært narkoman  :no:

Hvorfor har du vært narkoman? Fordi du har prøvd en joint eller har tatt en blås en sjelden gang? Ja, ja. Hvis det er det du sikter til så er det liten grunn til å stemple deg som narkoman, men staten har jo sine normer.

(Vil nødig ta opp rusmiddeldebatten igjen i denne tråden. )

Enig med JEG76

Er Blir mest provoser av folk som er rusa på religion.

Da er man ikke småskadet i hodet, men hjernevasket....

Kunne ikke vært mer enig...

Lenke til kommentar

Sikkert Frankrike som var det andre landet. Fritt etter hukommelsen: 40% av de unge har prøvd cannabis minst en gang, 10% bruker stoffet jevnlig, under 5% har prøvd tyngre stoffer. At hasj er porten til sterkere stoffer er en myte som kan legges død.

Kreftfaren kommer av det høye tjæreinnholdet i marijuana som kan skade lungene ved røyking. Virkestoffet THC har tilsynelatende ingen skadlige bivirkninger. Men det kan ligge lenge i blodet (inntiil en måned).
Lenke til kommentar
hvordan er det mulig jeg har jo etter staten sine definisjoner vært narkoman  :no:

Hvorfor har du vært narkoman? Fordi du har prøvd en joint eller har tatt en blås en sjelden gang? Ja, ja. Hvis det er det du sikter til så er det liten grunn til å stemple deg som narkoman, men staten har jo sine normer.

(Vil nødig ta opp rusmiddeldebatten igjen i denne tråden. )

Enig med JEG76

Er Blir mest provoser av folk som er rusa på religion.

Da er man ikke småskadet i hodet, men hjernevasket....

Kunne ikke vært mer enig...

vell etter statne sine definisjoner er du jo en misbruker hvist du er en bruker ,

jeg vil egentlig bare sette ting litt på spissen for provosere disse " jeg vet bedre en deg uten og egntlig vite noe eller ha prøvd og eller lest relevant informasjon bare statelgi eller antirus propogan personene"

personelig så stempler jeg ikke personer som tar seg jointer i ny og ned ( klart det kan bil for mye av alt ) for narkomane heller

en liten historie , jeg har/hadde (lenge sidne jeg har sett/snakket med han sidne jeg har flyttet og jeg kjente han gjennom dama min som var venninne med damma hans og di er ikke samme lenger) kompis som har epelepsi , ingen normale medesiner hadde hjulpet han oppgjennom barndomen hannes , det var ikke før ha ble 17-18 at han fant "sin" medesin , det var hasj , som alle vet roer dette nervene og kroppen , pga dette så reduserte han andfallene sine UTROLIG mye , og på den tidne jeg "hang" med han hadde han bare noen få annfal , når han var mindre brukte dette komme flere ganger i mnd .

så til medesinske fårmål tror jeg det ligger mye i maruana/hasj , men det må forskes på og det skjer ikke med di holdningen som folk viser her .

Lenke til kommentar
Jaja, man blir jo bare dum av Hasj.. :hrm:

Og forresten, visste du at ofte så blir hasjen duppet i heroin så du skal bli avhengig!! Tenk på det!

Ehm.. syns nesten synd på deg, 17 år og syns det er kult.. :roll:

Man blir ikke dum, men "hard" bruk kan føre til dårligere korttidsminne. Tar man en pause på noen uker er den akkurat som før.

Det har ALDRI blitt beslaglagt hasj i Norge som har inneholdt noe annet enn hasj, så den må du lengre på bygda med. Urban legende.

Og hvorfor ville dealere selge hasj med heroin på når de som kjøpte det ikke ville visst at det var heroin de røyka :roll:

Hasj koster ca. 100,- grammet, mens heroin kan koste flerfoldige tusen. Super måte og kaste bort penger på :thumbup:

PS! Kom på ett tilfelle av hasj blandet med andre stoffer, litt pop på 80-tallet. SpeedBall, hasj med amfetamin. Ren idioti egentlig, for vet du hva speedhuer bruker for å lande fra trippen? Hasj.

Lenke til kommentar

Nå som den gamle "Hasj tråden" døde, så er det vel bare rett og rimelig å starte en ny?

Enda et bevis på at man blir dum i hodet av å røyke hasj :tease:

Det er uffatelig mange smarte mennesker gjennom historien som man i ettertid vet har røyk marihuana. Sjekk historien din

Tror ikke de ble smarte av å røyke marihana... Masse genier som skrev mesterverker mens de var så fulle at de ikke klarte å stå oppreist, men jeg tror ikke at alkoholen satte kronen på verket for å si det slik. Ja, jeg har hørt det at "Man blir mer kreativ av marihana, musikere lager bedre musikk". Men igjen, så tror jeg ikke det er hasjen som gir deg musikals talent.

Uansett, hvis du positiv til marihuana og vil lese det du VIL høre, sjekk ut www.normal.no

Men hvis du er åpen for noen negative sider og, så kan du søke litt rundt og garantert finne begge deler.

Endret av Den Polse
Lenke til kommentar
Det er uffatelig mange smarte mennesker gjennom historien som man i ettertid vet har røyk marihuana. Sjekk historien din

Tror ikke de ble smarte av å røyke marihana...

Godt poeng. Det er ufattelig mange smarte mennesker gjennom historien som ikke har røyka marihuana! Sansynligvis mange fler enn det er som har røyka.

Lenke til kommentar
Ikke noe godt poeng i det hele tatt, hva har det å si at de ikke ble smartere. De ble ikke dummere, det var det som var hele poenget.

Hva vet du om hva de kunne fått til om de ikke hadde brukt marijuana?

Btw: Jeg påstår ikke at alle som bruker marijuana blir dumme. Det er individuelt hvor påvirkelig man er, og det avhenger selvsagt av bruk. Dessuten er det mange måter å være smart/dum på. Man kan være skarp som f..n på et område, men samtidig vare totalt distre og glemsk. Eller man kan ha fotografisk hukommelse, og være dum som et brød.

Lenke til kommentar
Hva vet du om hva de kunne fått til om de ikke hadde brukt marijuana?

Tenk hva folk kunne fått til om de ikke hadde drukket eller røyket, bodd i perifere strøk for å unngå bil eksos, lagt seg tidlig om kvelden og byttet ut sjokoladepålegg med leverpostei...

Joda, da lever man muliggens et langt liv, men det du nevner påvirker som sagt helsen din. Du skal spise ganske store mengder sjokoladepålegg før du blir dum i hodet av det.

Litt ironisk er det at man kan gjøre alt dette som nevnt ovenfor for så å bli truffet av en lastebil når man krysser gata i en alder av 35 år. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...