Gå til innhold

Hasj/Marihuana - A short story.


Jaghi

Anbefalte innlegg

Ok dere må forstå en ting. Folk har en tendens til å sette til i båser.

Narkotika også. Narkotika som i ordet narkotika og de assosiasjonene som følger med.

 

Halvparten av dere som har lagt inn innlegg her har ikke peiling på hva dere snakker om. Ja man blir sløv av hasj og det er hele poenget, men man blir ikke farlig på noen måte og det gjør ingenting med deg i det hele tatt!!

 

Selv har jeg røkt i mange år og er i jobb og trives med det. Jeg røyker til og med hver dag etter jobb og for meg så er det en måte å slappe av på etter en tung stressende dag. For meg tar det ingen skade og jeg jobber som sysyemansvarlig på en skole og der er det en del å holde styr på.

 

Og til deg som ikke tror at cannabis har noen positive effekter som medisin.

Hvor har du hørt det?? I statlige rapporter??

For å si en ting da, WHO har faktisk sensurert deler av rapporter fra leger osv helt ifra 70-tallet. I disse delene står det svart på hvitt at cannabis ikke har noen negative effekter og faktisk en del gode.

 

Grunnen til at det ikke har kommet ut er nok fordi folket er så full av fordommer og er æreskjære også. For meg hjelper hasjen meg med å koble ut og komme i bedre kontakt med meg selv og det er nok også grunnen til at det har blitt brukt i seremonier og i religiøse hendelser i århundrer.

 

Og legg merke til at man er KUN slapp osv når man har røyka! Ikke etterpå!

Man kan godt være litt bakfjern om man har lagt seg på stigende rus, men ellers?

Nei bare bagateller.

 

Og so fucking what om det er litt farlig??!! Nordmenn røyker og drikker som aldri før og om det blir nevnt en liten røykings da er hele helvete løst!

La folk gjøre som dem vil! Hvem skader det? Utenom de små " skader" som blir nevnt som skjer med den som røyker.

Hvem skader det om trådstarter tar en liten bønne i ny og ne?

 

Nei sier jeg, røyk med god samvittighet!!

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med Raziel014.

 

Jeg blir 16 i Mars, har røyket hasj en gang i uke i snart 1 år, men har hatt store pauser fra det.

Jeg har også røyket vanlig tobakk i 2 år som jeg synes er mye værre.

Negative ting med hasj som jeg har merket er paranoia og at følesene dine blir mye sterkere. Hvis jeg blir sinna på noen kan jeg bli ekstra sinna, eller hvis jeg blir glad kan jeg bli ekstra glad. Dette har jeg bare merket under rusen av det.

Jeg har ingen hensikt til å røyke resten av livet mitt heller. Og det at hasj er porten til sterkere stoffer er ganske latterlige! Jeg og kammeraten min ble tilbudt gratis pepper på fredagen, noe vi egentlig ble ganske sinte på. Vi takket agressivt nei til det!

Lenke til kommentar

(Som sagt tusen ganger før: )

 

På samme måte som man drikker alkohol i helgene, røyker noen hasj. Jeg kan ikke se noe galt i det. Man blir rar i hue av hasj om man røyker mye og ofte. Men jeg ser ikke noe problem i å røyke hvis det er noen spesielle dager når det har vært en ekstra hard uke på jobben. Man blir sikkert fortere skada av hasj enn alkohol, så man burde ikke røyke så ofte. Drikker man veldig mye blir man skada, røyker man veldig mye blir man også skada. Men alkohol er det 18 års aldersgrense på, så jeg syns at hvis man er under 18 år så burde man ikke røyke. Heller vente til man blir eldre slik at man vet hva man gjør. Si 21 år ... slik som med sprit. Men en annen grunn til å ikke røyke er jo at det er ulovlig og straffbart og bruke, dyrke og selge hasj.

Lenke til kommentar
nå har ikke jeg lest så godt hva alle andre har skrevet tidligere,men min mening om hasj er som følger.

 

Skremselspropagandaen du får fra foreldrene dine,eventuellt skole osv,er veldig overdrevet,men ingen dum ting.

 

Hasj er dumt,enkelt og greit,like dumt som å begynne å røyke,det har null hensikt.

 

Så lenge du ikke har MS,eller en annen kronisk sykdom,som du ikke klarer å kontrolere/smertestille med hasj,så ser jeg ingen grunn til at du skal røyke hasj.

 

Greit,du blir ikke fysisk avhengig av hasj,men den fysiske avhengigheten burde være din minste bekymring,for den psykiske er mye værre.

 

Har kompiser som røyker hasj,og som sier at det er null problem,og jeg har kompiser som røyker mer,og sier at de merker bivirkninger,altså tretthet,glemmer ting som avtaler,at de er sløve osv....

 

jeg ser ikke på folk som røyker hasj som narkomane,jeg har haugevis av kompiser som røyker,og det syns jeg er helt greit,men om det er no vits i å gjøre det?? nei,syns ikke det...men igjen,er det vits å drikke ?? nei,egentlig ikke,det gjør jeg....er vel egentlig ikke no bedre

Jeg er temmelig overbevis om at skremselspropagandaen som har vært en standard i mange år er en negativ ting. Man får høre at man nesten faller død om idet man tester narkotika(Noe som ikke skjer så altfor ofte :p ) Dermed hvis man allikevel skulle teste, eller kjenner noen som tester noen greier, så oppdager man "Oi, alt de voksne/lærerne/hvemsomhelst sa var bare tull". Dette bare undergraver alt prevantivt arbeid som blir gjort.

 

Vet lite konkret om den fysiske avhengigheten, men det er den psykiske som skremmer meg. Alkohol har denne fantastiske egenskapen at du føler deg som en spedalsk person med verdens minste hjelm på dagen etter, noe som gjerne gjør at man mister litt lysten til å bøtte innpå dag etter dag(for de fleste vel og merke) Akkurat som en person som har røykt vanlige sigaretter i 3-4 år, så er det ikke den fysiske avhengigheten som gjør at personen ikke greier å slutte, det er den psykiske. Selvfølgelig er det et fysisk prosess som spiller inn og, men etter all erfaringen min, så tilsier den at det er den psykiske som er viktigst i det tilfellet.

 

Veldig enig i mye du sier propaganda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...