Gå til innhold

Hasj/Marihuana - A short story.


Jaghi

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen.

 

Jeg kjeder meg grenseløst akkurat nå så jeg tenkte jeg kunne få ut litt "steam"

ved å poste noe som interesserer meg for tiden.

 

Har røyket hasj(hasjish) og marihuana i et par år nå (ta det med ro, jeg røyker ikke mye). Egentlig bare et par eller litt flere ganger i måneden med venner, avhengig av hva vi får tak i.

 

Og jeg visste vel egentlig at det bare var et tidsspørsmål før mine foreldre ville finne ut av det, og nå har det da endelig skjedd. Etter at kvelden ble kuttet tidlig fordi dama ville hoppe i sengs. Kan jeg vel si det rett ut at, jeg dreit ganske så massivt på draget :blush: . Sneiper og selve bønna (hasjen) lå i et askebeger under sofaen (lol), som nok ikke ble oppdaget så veldig vanskelig av min smålige berusede mor og hennes nye mann etter deres tidligere hjemkomst fra byen en min egen antagelse...

 

Så da kan dere tenke dere at etter jeg hadde stått opp og sagt hade til min bedre halvdel (dama mi :D ), ble det, jupp, "et skikkelig ståk" og det er en underdrivelse. I flere timer ble jeg sittende det å høre på hvordan hasj og marihuana kan føre til både "hijacking" av biler og nedslåinger av gamle damer. Derretter bar det hjem til min far og der fikk jeg høre det meste om igjen (takk gud for at min far er ganske "liberal" når det kommer til slikt).

 

Jah, det var vel alt jeg hadde på hjertet for denne gang, men jeg lurer på internett-adressen til noen norske "puffe" -sider, med info og litt diverse ("positiv") informasjon. Det være seg av dyrking av planter eller spesielle røyke metoder...

 

Gi meg et svar davel :), eller enda bedre et svar med en kommentar til posten :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som oftest vet ikke enkelte foreldre hva de snakker om.

 

Som oftest vet ikke forvirrede ungdommer helt hva de holder på med, og hvilke følger det kan få.

 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, jeg håper at du er under 20, men jeg er sikker på at hvis du ikke begynner på noe mer heavy snart (da er løpet kjørt), så kommer du 100% til å se tilbake på dette med litt skam, kanskje forakt.

 

Hasj og marihuana er ulovlig og inviterende - EOD.

Endret av (jonas)
Lenke til kommentar

Hasj o.l. er teit, uten diskusjon. Mange klarer å holde seg på et "ufarlig" (legg merke til "") nivå, mens mange lar det gå videre. Kanskje begynner du på tyngre ting etterhvert, selv om det kan virke utenkelig nå? Det sa ex-bestekameraten min som akkuart er fylt 18, og har vært innlagt sammen med tunge narkomane flere ganger. Han mener selv at han har kontroll fremdeles, men han eri ikke helt hundre prosent i hodet lengre.

 

Kanskje klarer du å ikke begynne med noe tyngre. Men er det uansett noe mål å røyke hasj? Er det viktig for deg? Hvis du måtte slutte, ville du se på det som et tap? Hvis svaret er ja på et av de to siste spørsmålene, bør du revurdere ditt forhold til stoffet.

 

Det er også dumt å ødelegge familieforhold, kanskje dameforhold og viktigst vennskap, på grunn av ting relatiert til dette; du er hva for noen konsekvenser det får selv om det er så "lite alvorlig" som du vil ha det til.

 

Dessuten er det ulovlig, og du burde være stor nok til å ta de konsekvensene som kommer med det. Er du klar for det?

Lenke til kommentar

hm... av en eller annen grunn følte jeg at jeg måtte svare litt på dette. det at trådstarter ble "tatt på fersken" av morsan sier (forhåpentligvis) at du er såpass ung at du fremdeles bor hjemme fast der.. og da kan han ikke være sååå gammel. det at trådstarter bruker det opptill flere ganger i måneden er ikke fullt så bra.. det oftere en bruker slikt dess større sjanse er det jo for å havne på kjøret.

 

svært mange av de jeg kjener har tidvis brukt/prøvd å røyke tobakk med diverse "attot" eller tatt noen piller med noe "morsomt" innhold. det er "selvfølgelig" noen av dem som har havnet på kjøret -> banket opp gamle damer, ranet undertegnede og kommet med drapstrussler og lignende.... men disse utskuddene er i et klart mindretall. den store, gemene hop av de jeg vet har prøvd/brukt slike stoffer hard et faktisk blitt skikkelige, oppegående mennesker av.

 

selv om det klart er skadevirkninger av slike stoffer er det en terskel en må over for å gå over til noe sterkere. selv har jeg perioder hvor jeg svømmer oftere og lenger enn det jeg pleier for å gå ned ekstra i vekt. i disse periodene bruker jeg effedrin for å øke effekten av treningen og raskere gå ned i vekt. dette er vel latskapsmetoden da jeg vet det finnes bedre/sunnere metoder for å gå ned i vekt. som sikkert de fleste vet er effedrin ganske vanedannende så når jeg da slutter å ta disse pillene så kjenner jeg at kroppen har vært vandt til å få noe den ikke får lenger. er ganske tung avvendings-tid, men jeg vet at om jeg ikke kutter dem ut så er det en viss mulighet for å bli helt dophue. og det vil jeg jo ikke bli...

 

så jeg tror det med at noen hopper helt over til å bli narkis skjer fordi de ikke klarer å tenke over hva de gjør med livet sitt..... de er svake...

Lenke til kommentar

Hehe, hyggelig med tilbakemeldinger. Nei jeg er ikke så gammel.

Bare 17 år, men jeg mener selv jeg har et godt hode. Skolen går

fint, noe som den alltid har gjort. Men av og til syns jeg det er deilig

å slappe av med en "joint".

 

Er ikke sikker på om dette er noe jeg burde fortsette med nå...

Men uansett, deilig å få lettet på hjertet :thumbup:

Lenke til kommentar
Det finnes andre måter å slappe av på. Veldig mange måter som sikkert er bedre enn en joint.

 

17 år? Når jeg var 17 år spilte jeg fotball og data, og det var ikke langt fra den generelle, gyldne middelvei.

Gylne middelvei? Det blir for drøyt...

 

Så alle de som ikke driver med sport er mindreverdige?

Det der var ikke et godt poeng, men posten har vel egentlig

kommet frem til at alle her har noe imot hasj/marihuana.

Det er jo bra, men jeg syns det er rart at folk har så mye

fordommer mot det, jeg mener hvis jeg selv ikke røyket

ville jeg fortsatt hatt respekt for folk som gjorde det.

 

Og Jonas?

Har du levd hele barndommen slik du mener er din egne gylne middelvei?

Eller slik foreldrene og andre vil at barn skal leve? :hmm:

 

cough*gylne middelvei, my ass*cough

Lenke til kommentar
Og Jonas?

Har du levd hele barndommen slik du mener er din egne gylne middelvei?

Eller slik foreldrene og andre vil at barn skal leve?  :hmm:

Foreldrene mine ville at jeg skulle ta ansvar selv. Jeg har ventet med å drikke alkohol til jeg var sånn ca 17 1/2 og aldri røykt.

 

Det som passer for de fleste gutter, 14 - 20, er i dag litt festing i helgene, litt sport,litt data og litt kjæreste.

Festing i helgene = Tobakk og alkohol.

 

Dette er tydeligvis min, og en GOD del andre sin gyldne middelvei.

 

Sikkert kjedelig for en hardcore hasjist som deg, men for meg fungerer det i lange baner.

 

cough*gylne middelvei, my ass*cough
Ok.
Lenke til kommentar

Noe av hasj farene er overdrevet...

enkelt tilfeller er ikke så farlig..

men du skal være glad at du ikke har fått psykiske problemer i løpet av de årene du har røykt det. Det stoffet er veldig katalyserende når det kommer til sånne ting. Kanskje du allerede har skadet deg, men at skadene ikke synes før senere?

Eg anbefaler at du slutter.

Lenke til kommentar
Går det ikke ann og gro selv?

få tak i noen, og skaff deg informasjon til og gro.

Ikke at jeg oppfordrer deg til det. du er tross alt eldre en meg

Det er fullt mulig og gro selv, har faktisk prøvd, men fikk det ikke til noe særlig.

Har et par venner som har klart det og det funket utrolig bra, men det

tar lang tid og man skal gi planten mye oppmerksomhet.

 

Uhm, hardcore "hasjist" var vel å ta litt hardt i (jonas)?

 

Støtter utallelsen din helt TLZ, men jeg kan hverken anbefale eller ikke anbefale

bruken av det.

Lenke til kommentar
En kan bli trenings narkoman. Har hørt fra sikre kilder at noen som trener veldig mye og har et spesielat gen i seg kan få en følelse like sterk som Heroin ved å trene. DET er sykt det *gå ut og trene*

 

Jeg trener mye, men jeg har tydeligvis ikke det genet i meg. Vil heller ikke oppleve den følelsen

Du kan vell forsåvidt bli avhengig til det meste. Noen greier ikke slutte å jobbe, andre bruker tusenvis av kroner til sms, og andre bruker alle pengene sine på spilleautomater.

Lenke til kommentar

Here we go again. Hasj er ikke noe annet annet enn "tobakk" som gir "rus".

Anyways eg ble ikke dratt mot "tyngre" stoffer da eg røykte og aldri ble eg dum eller impontent eller.....osv. Enkelte som røyker hasj tyr gjerne til tyngre stoffer men eg tror neppe det har noe særlig med hasj å gjøre.

 

Edit: Røyker ikke hasj forresten. Er mange år siden sist. Blir dyrt og rusen er ikke noe digg i forhold til ka king alcohol har å by på. :D

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

 

Jah, det var vel alt jeg hadde på hjertet for denne gang, men jeg lurer på internett-adressen til noen norske "puffe" -sider, med info og litt diverse ("positiv") informasjon. Det være seg av dyrking av planter eller spesielle røyke metoder...

 

Gi meg et svar davel :), eller enda bedre et svar med en kommentar til posten :D

Normal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...