Gå til innhold

Nividas svar på x850-brikken?


apwr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det der er ikke et 6800UE kort.

 

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP,"Ultra/2600 Extreme GS"450mhz,Retail

 

Merk 6800Ultra. Det som står i anførselstegn er kun Gainwards modellnavn, ikke noe annet.

Ser du det nå? :p

 

Dette er jo helt klart et fullverdig UE kort på papiret, men om det kommer opp som UE i drivere er jeg usikker på...

Lenke til kommentar

Det er flere metoder å oppnå multi-rendering på med 2 kort. En interconnect/interlink mellom kortene er ikke en nødvendighet. Kortene kan være self-contained.

Dette kan bare være en software og forretnings sak.

 

I likhet med PS1.1 til PS1.4 er SM3.0 en utvidelse av SM2.0 og ikke et helt nytt featureset.

 

Det finnes flere HDR metoder på og de enkelste er mulig med SM2.0. FP blending som er et krav for ”skikkelig” HDR er ikke en del av SM3.0. En funksjon SM3.0 har og som kan gjøre ting som ikke er mulig med SM2.0 er vertex texturing.

 

Det finnes ingen klokke konfigrasjon fra nVidia som heter Ultra Extreme.

Lenke til kommentar
Synes det egentlig er litt tåpelig at Ati skal liksom lage et "haha-vi-er-bedre-enn-Nvidia-kort".

Jeg hadde egentlig tenk til å kommentere det du skrev, og gi deg en god forklaring på hvorfor produsenter hele tiden lager raskere hardware. Dette var helt til jeg så signaturen din. Apropo signatur.. har du sett min?

 

 

------------------

 

 

OT: Når det gjelder nVidias svar på X850 så er det mulig at de slapper helt av siden de har SLI. Det ville vært rart, for det er mye mer aktuelt for 99% av kundene å kjøpe ET kort som yter bra, enn to. Prisene er jo ikke akkurat hyggelige nå om dagen.

Lenke til kommentar
Raptor,23/11/2004 : 00:00]Ikke? Geforce 6800 Ultra kortet mitt er klokket 420Mhz fra fabrikken. Nå er vel ikke akkuratt X800XT Press Edition så "tilgjenglig" for oss forbrukere heller

Jeg har hatt x800xt PE siden begynnelsen av oktober.

Og du er ikke alene. Det har hele tiden vært XT PE tilgjenglige i norske webshopper, så hva han prater om er ikke godt å forstå.

 

Netshop har flere inne nå om det skulle friste.

Lenke til kommentar
Det er flere metoder å oppnå multi-rendering på med 2 kort. En interconnect/interlink mellom kortene er ikke en nødvendighet. Kortene kan være self-contained.

Dette kan bare være en software og forretnings sak.

 

I likhet med PS1.1 til PS1.4 er SM3.0 en utvidelse av SM2.0 og ikke et helt nytt featureset.

 

Det finnes flere HDR metoder på og de enkelste er mulig med SM2.0. FP blending som er et krav for ”skikkelig” HDR er ikke en del av SM3.0. En funksjon SM3.0 har og som kan gjøre ting som ikke er mulig med SM2.0 er vertex texturing.

 

Det finnes ingen klokke konfigrasjon fra nVidia som heter Ultra Extreme.

Jeg gikk bare utifra hva anandtech har sagt og testet her og her.

 

Trodde FP blending var et krav jeg, er ikke det det samma som Dynamic Branching?

Lenke til kommentar
nvidia har mye bedre software support på kortene sine,, ingen kan påstå å si at ati's drivere for !!!XF86 4.3.0!! :no: er gode..

 

Og det med at spill ikke kommer linux , hhah, mange går over til linux for å få bedre ytelse i f.x ut2k4 . veldig mange nye spill går til linux jash

De fleste store titler som baserer seg på OpenGL, blir portet til Linux. Og som jeg har poengtert før i denne posten, jeg gikk fra et Radeon X800 Pro til et GF6800GT, nettopp på grunn av ATI sin (manglende) Linux-støtte, da jeg bruker Linux i 90% av tiden og vel så det. Det er rimelig frekt å fortsatt utvikle drivere beregnet på XFree86 4.3.0 når alle distroer, samt FreeBSD og Solaris 10 nå bruker X.Org 6.7.0 eller nyere. Når skal ATI skjønne at XFree86 4.3.0 er dødt?

Lenke til kommentar
Hvis ATI hadde ment at Linux markedet var stort nok til å tjene penger på hadde de så klart satset mer på Linux-drivere. Nvidia har et stort forsprang her, men tviler på at de tjener store penger på det.

De kommer i hvert fall til å tjene penger på meg, siden jeg gir opp ATI på hovedmaskinen til fordel for et kort fra dem...

Lenke til kommentar
Hvis ATI hadde ment at Linux markedet var stort nok til å tjene penger på hadde de så klart satset mer på Linux-drivere.  Nvidia har et stort forsprang her, men tviler på at de tjener store penger på det.

De kommer i hvert fall til å tjene penger på meg, siden jeg gir opp ATI på hovedmaskinen til fordel for et kort fra dem...

Meg også.

 

Desom sier at det ikke finnes spill til linux har ikke mye peiling på data. Og hvis du sier at OpenGL ikke er vesentlig så tar du fullstendig feil, OpenGL ER 3d i linux

Endret av wim
Lenke til kommentar
Hvis ATI hadde ment at Linux markedet var stort nok til å tjene penger på hadde de så klart satset mer på Linux-drivere. Nvidia har et stort forsprang her, men tviler på at de tjener store penger på det.

http://www.rage3d.com/index.php?node=getar...ATIChats%2F&p=4

 

Kommer skikkelige Linux-drivere med støtte for X.org i desember. Disse vil være basert på siste Catalyst for Windows.

Lenke til kommentar
Synes det egentlig er litt tåpelig at Ati skal liksom lage et "haha-vi-er-bedre-enn-Nvidia-kort".

Jeg hadde egentlig tenk til å kommentere det du skrev, og gi deg en god forklaring på hvorfor produsenter hele tiden lager raskere hardware. Dette var helt til jeg så signaturen din. Apropo signatur.. har du sett min?

Leste du forresten min siste post i denne tråden ?

 

Og ja, har sett signaturen min, men min er vel egentlig litt ironisk i motsetning til din. (men nok om signaturer)

Lenke til kommentar

Mange som ikke vet hva du snakker om her nei. Da Ati lanserte X800XT PE (Platinium Edition ikke Press Edition, som har jeg har hatt siden august) hadde nVidia lansert GeForce 6800 ULTRA Extreme, for å i teorien ha et bedre kort enn Ati. Disse kortene kom aldri ut på markedet, og rykter om dårlige yields har florert. At folk maser om SM 3.0 som en fordel, så begynner jeg å lure litt. Jeg har tilgode å se dette gi ytelsesfordeler som gjør at nVidia-kort har vesentlig bedre ytelse enn Ati. Jeg har hatt både 6800 Ultra og x800xt pe, og førstnevnte var stooort, varmt og bråkete, og at de fikk problemer med yields på høyere frekvenser overasker meg ikke.

Lenke til kommentar

Alle veit jo det at nVIDIA har SLI og ATI har hengt seg på den biten de også ved å legge planer/ bygge den chipet som gjør at ATI også kan kjøre DUALGPU og ATI har begynt å legge planer for et kort med SM 3.0 så de kommer der også.

 

Jeg henger meg ikke på noens side fordi jeg vil bare ha et kort som er bra, men akkuratt nå ligger nVIDIA og ATI ganske tett hvis du tar ut SLI og siden ATI kommer snart med det samme så ligger de omtrent likt. Selvfølgelig er det alltid et kort som er bedre enn motstander sitt kort i noe, men det gjør nesten ikke noe fordi de gir omtrent samme ytelse! Hvis det kortet som er bedre i noe enn det andre og DU driver med akkuratt det så kjøper du nok det, men det betyr jo egentlig ikke at det andre kortet er noe dårligere forde.

 

Fra mitt synspunkt mener jeg at ATI og nVIDIA ligger ganske likt i ytelse og pris og snart så kommer ATI med en slaks SLI og SM 3.0 og da er stillingen omtrent helt likt forfi hvis jeg ikke tenker feil så er nok nVIDIA alt i gang med å lage et kort som kan konkurere mot ATI sin x850 og da er stillingen 1-1 og du kan bare velge hvilket kort du vil ha uten at det nesten ikke vill være noen forskjell. (sånn ca.)

Lenke til kommentar
Har X800XT PE fra ATi jeg, men er det noen som har GF6800UE i original stand? Nei, ikke det nei, tenkte meg det... Dessuten er UE klokket til 460/1200 :thumbup:

Nå skulle vel UE kjøre 450/1200? Og gjør ikke dette ?

Det kortet har ingen i Norge, Komplett har utsatt og utsatt det der.

Har riktignok 6800 kort selv og liker det, men rett skal være rett, jeg synes

ATI har vært MER tilgjengelig med sine toppkort enn nvidia...

Det har jo ikke noe med nVidia å gjøre da.

Det er Norek sin feil.

Bestilte faktisk et sånt kort.

Satt med et MX460 kort i 4måneder mens jeg ventet.

Så en dag fikk jeg en telefon og han i andre enden av telefonen sa de ikke kunne skaffe kortet.

Rettelse. De gidder ikke.

Har hatt problemer med norek mange ganger nå.

Ble så lei at jeg avbestilte kortet og kjøpte et Gainward 6800GT istede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...