Gå til innhold

Nividas svar på x850-brikken?


apwr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg mener nvidia ligger forran,, når ati ikke engang har klart å fått ut driver til xorg engang. Så har dem faktisk heller aldri fått en skikkelig driver til tidligere versjoner av XFree86.

 

Men geforce FX :nei: det var tragiske greier :p

Men 6800 brikken ble en fin "avsluttning"

Får håpe intel klarer å gjøre noe bra i skjermkort verdenen da

Lenke til kommentar
Synes det egentlig er litt tåpelig at Ati skal liksom lage et "haha-vi-er-bedre-enn-Nvidia-kort".

Hvorfor det, fordi du er nVidia fan??? For oss brukere er det alltid positivt når det kommer noe nytt og bedre på markedet uavhengig av hvem som lager produktet. Lanseringen av denne grafikk brikken vil presse ned prisene på x800 serien, og hvis nvidia vil fortsette å konkurere må de prise ned 6800 serien sin. Kan ikke se noe negativt i at ati slipper x850 kortene. :thumbup:

Lenke til kommentar
ati jobber også med en "sli" lignede løsning, så det varer ikke lenge

Mulig de kan papirlansere noe nå, men det skal ganske mye til her. Det er en god del av transistorene i NV4x som er for SLi, og det ligger enormt mye jobb i driverene bak dette. nVidia har antaglig jobbet med dette siden de kjøpte opp 3Dfx.

 

Tviler meget sterkt på at ATi har noe som kan slelges før sommeren tidligst. Sist gang de prøvde seg (pre Radeon) så måtte de gi opp fordi de ikke lagrte å lage driver for Windows 2000

 

Men vi får se! Det er jo det som er morro med denne bransjen! :yes:

Lenke til kommentar
Synes det egentlig er litt tåpelig at Ati skal liksom lage et "haha-vi-er-bedre-enn-Nvidia-kort".

Synes det er tåpelig å høre folk som klager over at utviklingen går framover :!:

Av og til kan den gå litt for fort.... Spes. de gangene jeg ikke kan spille ett nytt spill fordi hw må fornyest og lommeboken sier stopp...

Lenke til kommentar
Synes det egentlig er litt tåpelig at Ati skal liksom lage et "haha-vi-er-bedre-enn-Nvidia-kort".

Synes det er tåpelig å høre folk som klager over at utviklingen går framover :!:

Av og til kan den gå litt for fort.... Spes. de gangene jeg ikke kan spille ett nytt spill fordi hw må fornyest og lommeboken sier stopp...

Nå viser det seg imidlertid at R480 alias Radeon X850 kun vil komme i PCIe-utgave. Så vi med et AGP-hovedkort som ikke har lyst til å bytte prosessor og hovedkort kan ta det helt med ro.

 

Edit: dessuten, fjorårets skjermkort holder ennå. Selv Radeon 9700 Pro er godt nok til de nyeste spillene.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Nå viser det seg imidlertid at R480 alias Radeon X850 kun vil komme i PCIe-utgave. Så vi med et AGP-hovedkort som ikke har lyst til å bytte prosessor og hovedkort kan ta det helt med ro.

ATi utvikler jo en PCIe - AGP bru slik som den nVidia har hatt en stund nå, den skal være klar i Q1 2005, så det blir vel kanskje en mulighet for AGP?

Lenke til kommentar

Hehe..tydeligvis er det noen som misforstod det jeg skrev.

 

Nå har ikke jeg lest noe om denne X850-brikken som Ati skal slippe (noen som sa 1. desember?), men hvis dette er en brikke som ikke tilbyr annet enn litt høyere hastigheter på kjerne\minne , SÅ synes jeg det er litt tåpelig at de skal lage en ny "serie" (kall det hva du vil) som skal være et lite hestehode foran nvidia sine kort.

 

 

 

btw: er for utvilking, men de kan godt bruke et år til på neste skjermkort, og heller vise til MYE bedre egenskaper, enn å lage nytt skjermkort annenhver mnd. som er litt bedre enn forgjengeren.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Hvis vi ser på situasjonen pr. dags dato er jo spørmålet om NVidia føler noe større frykt for dette marginale fremstøtet fra ATI's side når vi ser på hva som er tilgjengelig:

 

-NVidia har PS 3.0 støtte på sine GPU'er noe ATI ikke har, selv på X850.

-NVidia har støtte for SLI noe ATI ikke har og valser med dette, som andre allerede har nevnt, over allt hva ATI kan tilby hva gjelder ytelse.

-Nvidia tilbyr bra Linux drivere mens ATI sine i praksis ikke er brukbare på tross av at de har lovet bedre Linux drivere i lang tid.

 

NVidia kan selfølgelig lansere en lettere oppklokket variant av 6800 Ultra, men dette er uansett ingen stor sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...