Gå til innhold

Skal ha nytt kamera (ca 3000 kr)

Anbefalte innlegg

Hei

Er på utkikk etter ett nytt kamera, bruker nå et Canon IXUS som beygnner å ta _veldig_ dårlige bilder så det er på tide med noe nytt. Kikket litt rundt for noen uker sia og fant et som virket veldig bra, og som ikke var altfor dyrt, men greier ikke å finne ut hvilken type det var. Inbiller meg at det var et Canon da..

Er på utkikk etter flere å velge mellom da, skal brukes på mer en bare feriebilder o.l. Tar mye naturbilder, og prøver også å fikle med litt andre fotografi greier.

Er vel på utkikk etter noe som har litt av det følgende:

- oppladdbart batteri (er et must)

- helst 2x optisk zoom eller mer

- minst 4.0 mpxl

- ikke alle innstillinger helautomatisk

- skal helst ikke koste for mye over 3000 kr

Så hvis du har noen forslag på kameraer jeg kan se litt nærmere på hadde det vært flott. Det enste jeg _MÅ_ ha er oppladbart batteri, ellers er de andre punktene mer fleksible.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil sette en knapp på Sony DSCP100. Dette har kommet svært godt ut i tester her på akamera.no, kameraet har veldig god batterikapasitet, masse manuelle innstillinger, 3x optisk zoom, 5 megapiksel og koster vel rundt 3000,-. Videofunksjonen er i tillegg veldig god på kameraet, og ergonomien i toppklasse.

R707 har kommet får dårlig ut i tester til at jeg vil anbefale det..

Lenke til kommentar

Har selv Canon A95 og er godt fornøyd (god bildekvalitet, en rekke manuelle innstillinger), det får du for rundt 3000, A80 litt billigere. MEN: disse går på AA-batterier og det følger ikke med noen lader, så det kan du like godt kjøpe først som sist, da må du vel plusse på 200-500 alt ettersom hvilken lader du velger. Jeg syns det er en fordel med AA-batterier fordi disse er standard, slik at man kan få tak i dem overalt om man skulle trenge det.

Litt avhengig av hva slags naturfotografering du har tenkt å drive med kan det kanskje også være en idé å sjekke ut Olympus' C-7xx serie - den store fordelen med disse er at de har x10 optisk zoom. Bildesensoren på 4MP-modellene til Olympus er imidlertid for liten, syns jeg, og de har ikke hjelpelys for autofokus, noe som kan gjøre det vanskelig å fokusere i dårlig lys.

Endret av sobb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...