AutoExec Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 5mm stål vil nok ikke hjelpe noe særlig på vekten :!: som sagt: 2mm alu holder i massevis.. platene skal jo helst ikke være bærende da så det hadde nok vært lurt å lage en hel ramme i tre først.. bunnplate og skille mellom første og andre etasje, og stolper i hjørnene.. blir enklere å bygge og tror jeg.. og enklere å montere i Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 er alu i 2mm sterkt nokk da? eller er det en alu legering dere snakker om? Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 jeg veit ikke hva som er brukt i vanlige kabinetter av aluminium, muligens en eller annen legering. Men til gjengjeld tror jeg du skal lete en stund for å finne et kabinett som har vegger av over 1mm tykke plater Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 det har du kanskje rett i, men jeg tror det er en kegering de bruker, rent alu er jo ekstremt bøyelig.. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Standard aluminiums plater, ikke noe snobbete legeringer. Men standard plater. Arntsen skreiv at faren hadde alt utstyr, så da er det vel ei plateknekke inni dær. Det gjleder bare å trekke fra en platetykkelse fra hvær side av knekken når en måler ut platene. Hvis en har tilgang på ei knekke med utskiftbare kjefter (kniver) så er det en enkel sak og samtidligt brette inn feste lepper til side platene. Støtteramme av treverk er totalt unødvendig. ville vel motert ei støtte midt under festeplata for HK. Men utover det er det ikke nødvendig med noen støtte. Husk at kabinettet til en valig hjemme PC er laget av 0,8->1,0 mm stål. Endret 30. november 2004 av bigbom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå