Arntsen Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Har laget en liten sketchup tegning av sånn jeg skal lage. Skal ha liggende hk i "2.etasje". 2stk 120mm delta i "baken" Hva synes dere? Noen som har noe idee til materiell? Drit i hvor lite håndterlig det er.. Fatter har ALT av verktøy Mottar alle tips Takk enn så lenge!! Edit: På skråplata skal jeg ha to 80mm vifter med blå leds :!: Edit 2: På "2.etasjes sider" skal det være løftehåndtak. (Dere ser ikke sidene, fordi de er fjernet for at dere skal kunn se inn i kabinettet! Og på toppen skal det skjæres ut ovalt plexiglass. Og det skal være en "luke" så man kommer lett til HK. Og bak, ved delta'en som kjøler hdd'ene, skal det være en luke så man lett kommer til hdd/cd-rom/psu osv! Høres bra ut? Endret 22. november 2004 av Arntsen Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Hvis du får det til så er det noe som kan bli sinnsykt bra Lenke til kommentar
wunderbaum Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Enig med Natrium Det er en super start det der! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 jepp... og hvis faren din har massevis at verktøy, så er sikkert stål veldig fint å arbeide med.. rent aluminium vil jeg ikke anbefale da jeg tror det vil bli litt mykt, men en aluminiums-legering går sikkert bra det også.. hvis du bruker tre, så kan det bli litt kjukkere vegger... Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Ja, har tenkt på tre.. Men kan blir "farlig" tungt.. Tenker jeg bruker stål rundt, og treplate til å skille de 2 etasjene! Men må ha noe tykk stål da.. 5mm eller noe... Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Ja, har tenkt på tre.. Men kan blir "farlig" tungt.. Tenker jeg bruker stål rundt, og treplate til å skille de 2 etasjene! Men må ha noe tykk stål da.. 5mm eller noe... Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 hm.. selve kabinettet så grit ut det, men delta.. mener du deltavifter da? Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 22. november 2004 Forfatter Del Skrevet 22. november 2004 Jepp.. Veit de bråker.. Men skal selfølgelig ha viftestyring Lenke til kommentar
ADT Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) om du ikke har tidligere erfaringer med delta vifter, ville jeg ikke anbefale deg det. De bråker uforholdsmessig mye, og er ikke verdt det. (spesielt siden det er snakk om 120 mm'ere) Endret 22. november 2004 av ADT Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ser ut som noe ala det jeg tenker på som prosjekt i jula (spørs om jeg får gjort så mye med det da) Jeg tenker å modde en komode, inntak i bunn, 3*120mm, og ut i bakkant, et hk på hver side av komoden, og beholde skuffefrontene i forkant slik at det ser ut som en komode. Planen er å ha den ene maskinen som server, og den andre som spilmaskin. Planen er på sikt å få inn vannkjøling på maskinen med ytelse, og sløv luft på den som skal kjøre serveren. Skal ikke ha noen blinkende lys eller noe, planen er å få det til å se ut som en vanlig komode, uten noe tull eller støy. Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Lys = tull og tøys? Enig at det er det om det blir overdrevet, men man kan begrense seg, og få det til å se stilfullt ut... Mener jeg Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hm.. Lyd er ikke tull og tøys vil jeg si hvis de blir brukt riktig! Er du sånn fjortiss som bare vil at du skal ha et juletre som synes på lan, værsågod sleng på. men vil du få litt respekt innenfor modde-verdenen, bruk de med fornuft Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hvorfor ikke slenge den over til "worklogs"? Lenke til kommentar
Arntsen Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Fordi dette er ikke "starten" men en såkalt plan.. Før jeg begynner arbeidet. Da blir det worklog, nyetegninger og regelmessige bilder! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ja, har tenkt på tre.. Men kan blir "farlig" tungt.. Tenker jeg bruker stål rundt, og treplate til å skille de 2 etasjene! Men må ha noe tykk stål da.. 5mm eller noe... ikke bruk 5mm.. hvis du bare skal bruke stål til bekledning holder det med 1-1,5mm, dette skal jo bøyes også.. hvis du skal bruke stål som skille i tillegg, da først hadde det gått fint med 2-3mm stål er jo stål, det tåler en del... Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Trippelpost faktisk, det skal du ha kudos for. Men til topic: hvorfor har ingen tenkt på dette før? Sabla genialt. Hva angår lyd og lys: Alt med måte sier jeg. Det må passe til temaet/stilen man kjører. Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ja, har tenkt på tre.. Men kan blir "farlig" tungt.. Tenker jeg bruker stål rundt, og treplate til å skille de 2 etasjene! Men må ha noe tykk stål da.. 5mm eller noe... ?? 5mm stål?? Bruk aluminium, 2mm holder i massevis. For det er lett å beabeide, bare pass på når bu jobber med det at du bruker papirteip når du markerer ut. Så slipper du riper i platene når de skal lakkeres. Eller om du velger å polere opp hele greia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå