Hoppesagåsa Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg bruker Borland C++ Builder6.0 til å programmere i. For at exe-filene jeg kompilerer skal kunne kjøres fra andre maskiner enn min egen trenger jeg å inkludere de nødvendige DLL-filene. Vet noen om en metode, eller et program, fortrinnsvis gratis, som sjekker hvilke DLL-filer exe-filene er avhengige av? Jeg har testet en demoversjon av Installshield Express, hvor det fungerte utmerket. Men programmet har en prøvetid på bare 14 dager, så det holder ikke. Kanskje Borland har en funksjon for dette? Lenke til kommentar
Psy Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Ett program som heter 'Depends' gjør dette, følger med Visual C++ 6.0.. Aner ikke om det er mulig å få tak i det uten å kjøpe hele Visual C++. Edit: Dette programmet kan brukes: http://www.4developers.com/com/index.htm [ Denne Melding var redigert av: Psy på 2002-05-28 23:31 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 28. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2002 Programmet fra 4developers fungerer kun på programmer som er installert. Men ønsker å kunne sjekke en hvilken som helst exe-fil. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Du kan bruke programmet 'tdump' som følger med C++Builder (ligger i bin-katalogen). Men jeg må advare deg mot at dette programmer skriver ut veldig mye informasjon, ikke bare om .dll filer som importeres. Men det er også litt tøft da, du får som sagt vite utrolig mye om .exe filene. Og i tillegg til at den viser hvilke .dll filer som brukes, lister den også opp hvilke funksjoner som kalles i hver .dll fil. Merk at en del av .dll filene den lister opp kan være systemfiler som følger med Windows og som du selvfølgelig ikke skal distribuere til kundene/brukerne dine. Du får fram mange sider med info så bruk: tdump filnavn | more evt. kan du velge å skrive output til en fil [ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2002-05-29 02:22 ] Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:43, Hoppesagåsa skrev:Jeg har testet en demoversjon av Installshield Express, hvor det fungerte utmerket. Men programmet har en prøvetid på bare 14 dager, så det holder ikke.Kanskje Borland har en funksjon for dette? Følger ikke InstallShield Express med til C++Builder. Trodde ikke det var noe prøvetid på den. Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:43, Hoppesagåsa skrev:Jeg bruker Borland C++ Builder6.0 til å programmere i. For at exe-filene jeg kompilerer skal kunne kjøres fra andre maskiner enn min egen trenger jeg å inkludere de nødvendige DLL-filene. Vet noen om en metode, eller et program, fortrinnsvis gratis, som sjekker hvilke DLL-filer exe-filene er avhengige av? Jeg har testet en demoversjon av Installshield Express, hvor det fungerte utmerket. Men programmet har en prøvetid på bare 14 dager, så det holder ikke.Kanskje Borland har en funksjon for dette? 1. http://www.dependencywalker.com/ - dette er essensiell. 2. Velg "static linking" av libraries i borland, så slipper du de forbanna (!!!!) eksterne dll'ene. 3. Borland suxor big time, selv har jeg Borland C++ 5.02 og Builder 5.0 oppe og går nå på jobb, og jeg liker det ikke. Microsoft har gjort en GOD jobb med MSVC++ og det i kombinasjon med Visual Assist (fikk det i går, SÅ NICE) er nice. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 iGGy: Er det VC++ 6 du bruker? VC++ 7 er ganske digg må jeg si. Lenke til kommentar
iGGy Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-11 20:34, A_N_K skrev:iGGy: Er det VC++ 6 du bruker? VC++ 7 er ganske digg må jeg si. Hmm, mulig det. Får kanskje ta en titt på det. Hva er de største forbedringene fra 6 ? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 08:38, iGGy skrev:Hmm, mulig det. Får kanskje ta en titt på det. Hva er de største forbedringene fra 6 ? Ganske mye egentlig, virker som de har lånt en del fra Word, i alle fall interfacet ligner (tenk Office XP), og har fått mer tekstfunksjoner. Mener en test viste at ytelsen på kompilert kode var mer på linje med Intels kompilator :_) Mulig at det var tilstede i 6.0 og, husker ikke, men det går an å kjøre i fullscreen Lenke til kommentar
decibel Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 08:38, iGGy skrev:Hmm, mulig det. Får kanskje ta en titt på det. Hva er de største forbedringene fra 6 ? VC++ 7.0 kompilatoren er vanvittig mye bedre enn VC++ 6.x . Den støtter mye mer funksjonalitet fra C++ standarden enn VC++ 6.x . VC++ 7.1 blir enda bedre :smile: Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 11:34, decibel skrev:VC++ 7.0 kompilatoren er vanvittig mye bedre enn VC++ 6.x . Den støtter mye mer funksjonalitet fra C++ standarden enn VC++ 6.x . VC++ 7.1 blir enda bedre :smile: Jeg så en test av g++ 3.et-eller-annet, Intel C++ 6 og VC++ 7. VC++ 6 lå langt etter, men 7'ern var ikke så verst (sannsynligvis fått litt hjelp av Intel). Lenke til kommentar
decibel Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-13 15:16, A_N_K skrev:Jeg så en test av g++ 3.et-eller-annet, Intel C++ 6 og VC++ 7. VC++ 6 lå langt etter, men 7'ern var ikke så verst (sannsynligvis fått litt hjelp av Intel). g++ er bra den, men ikke for Windows! Den er rett og slett grisetreg :sad: Synes det er spennende at MS har engasjert Herb Sutter (profilert C++ mann). Ifølge rapporter skal den nye VC7.1 (sp1?) uten problemer klare å kompilere blant annet Loki, som det ikke akkurat er det letteste å kompilere. Ellers er jo VC6.0 gammel, så det er ikke så rart at den ikke er helt moderne i dag. Du kan jo f.eks. ta en titt på en fire år gammel g++ (...hvis den eksisterte). Det er heller ikke lenge siden g++ støttet en "viktig sak" som std::locales (v3 eller senere?) . Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Overrasket meg litt bare hvor bra VC++ 7 gjorde det i forhold til Intels egen kompilator, mener den ennå lå litt etter dog. g++ 3.1 eller noe var kraftig forbedret også, den slo til og med Intel på visse ting (men tapte på andre). Var kult å se at Intel og g++ minimerte overhead forbundet med OO. Lenke til kommentar
decibel Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 09:01, A_N_K skrev:Overrasket meg litt bare hvor bra VC++ 7 gjorde det i forhold til Intels egen kompilator, mener den ennå lå litt etter dog. g++ 3.1 eller noe var kraftig forbedret også, den slo til og med Intel på visse ting (men tapte på andre). Var kult å se at Intel og g++ minimerte overhead forbundet med OO. Ligger testen tilgjengelig på nettet? Hvem gjorde testen? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Husker ikke akkurat hvor jeg fant bencher med VC++ 6/7, men her er i alle fall en test av Intel C++ 6 vs g++ 3.04/3.1: http://www.coyotegulch.com/reviews/intel_c...gcc_bench2.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå