Lurkern Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Skal kjøpe meg en laptop til ca. 12 000 kr. Følgende krav stiller jeg til den: 1. dvd-brenner 2. størrelse/vekt spiller ingen rolle. 3. Burde kunne takle dagens spill greit. eks. Doom3. 4. TV-utgang Den skal brukes til dvd-filmer, musikk(høyttalerne spiller ingen rolle, siden jeg skal bruke mitt "gamle" lydanlegg), en del spilling ( alt fra starcraft til doom3) På forhånd takk for hjelpen! Endret 22. november 2004 av Lurkern Lenke til kommentar
ponke Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jøss, en nydelig utformet tråd, og ingen har giddet å svare enda? Jeg skal dytte deg igang jeg AOpen sin 1557-maskin finnes i konfigurasjoner som burde passe din lommebok på rundt 12.000 NOK og kunne både brenne DVD-er og brukes til godt med spilling. Ser at stort sett alle som fører denne har masse kampanjer, og de har tydeligvis ingen slutt, så denne finner du "overalt". Ellers har du CL56 fra Compal som også er å få tak på litt "overalt". Elitegroup sin G556E har også gode nok egenskaper til å passe dine behov. Alle disse maskinene er også forholdsvis portable, støysvake og greie. Skal ikke begynne å legge ut om hvilken av de 3 du burde velge, da de i mange bruksområder er så like at det nå er blitt en smakssak. De har også alle 3 fått sine respektive "tilhengergrupper" her, så alle disse 3 er generelt akseptert som "ofte anbefalte maskiner". Om du har mulighet til det anbefaler jeg at du stikker innom en butikk som fører en eller flere av dem og tar det derifra Lykke til! Hilsen ponke Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takker for hjelpen! Har funnet en pc som ser bra ut på www.whitebox.no http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=10 Vil det være lønnsomt (ytelse vs. pris) å oppgradere den fra 1,7 til 2.0 ghz? koster 1750 kr Og det samme med rammen, fra 512 til 1024 for 990 kr Hva med dvd-brenneren, holder det med 4x, eller er det noen grunn til å oppgradere til 8x dual mode plus & minus? Dette er et punkt jeg kan tenke meg å spare litt inn på... Har forøvrig hørt litt forskjellig om whitebox, at det er lang leveringstid og dårlig service. Noen kommentarer til det? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Vis du har god tid til å vente på datan så er whitebox bra,de roter mye med levering.Jeg vill anbefale netshop som er mye bedre på servies Lenke til kommentar
PCfan Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei! Har akkurat bestilt meg en Whitebox CL1557 selv. Har sett på den en stund og virker grei... Har tenkt å oppgradere følgene: 1024 mb ram 2,0 Ghz 8x DvD brenner tror jeg ikke trenger å ha med 60gb 7200 rpm Med denne pcen sammenliknet med andre merkevarer, er dette en pc til en veldig bra pris hvis du ser alt innhold i den. kommer på litt over 15000 inkl. mva Mange sier at det er lang ventetid hos Whitebox som jeg også tror, men bor du i nærheten av oslo/ hønefoss området er det bare å bestille den på forhånd og komme å hente den noen dager etter... kjekt skal komme med flere postitive og negative sider med pcen når jeg får den Lenke til kommentar
Lurkern Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takk for feedbacken! Ja, det hadde vært veldig bra om du (PCfan) kom med noen tilbakemeldinger om hvordan pcn fungerer! Ser også at netshop har en pc som ser interessant ut, Netshop 1557GLS. Et alternativ kan jo være å kjøpe den med 1,8 ghz og 1024 ram (blir for dyrt med 2.0 ghz...). http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=3142 Men må innrømme at whitebox sitt tilbud ser bedre ut... Lenke til kommentar
PCfan Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg skal gi tilbake melding så fort jeg har fått prøvd den... men jeg gidder ikke å ha 2.0 GHz allikevel... blir for dyrt for meg å... tar heller med en 60 gb 7200 rpm i stedenfor.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå