Gå til innhold

Å prompe. Styrker det ozonlaget?

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei.

co2 utslipp fra sauer og kyr som promper er faktisk et like stort problem som biler og fly ;)

Promping fører altså til global oppvarming. (ifølge forskerene, som jeg forresten ikke tror noe på :) )

De fleste forskerene mener at den globale oppvarmingen er naturlig. M.a.o kan vi hogge ned mye regnskog, og kjøre biler med V8'er uten å få dårlig samvittighet! :yes:

Lenke til kommentar
Nei.

co2 utslipp fra sauer og kyr som promper er faktisk et like stort problem som biler og fly ;)

Promping fører altså til global oppvarming. (ifølge forskerene, som jeg forresten ikke tror noe på :) )

En fiser ikke CO2. Metan gass derimot, som er en drivhus gass, er et stort problem, og da spesielt fra kyr. Dette utslippet av metan er ikke naturlig, da den menge kuer som holdes som husdyr idag, er langt ifra naturlig.

Lenke til kommentar
Nei.

co2 utslipp fra sauer og kyr som promper er faktisk et like stort problem som biler og fly  ;)

Promping fører altså til global oppvarming. (ifølge forskerene, som jeg forresten ikke tror noe på  :) )

En fiser ikke CO2. Metan gass derimot, som er en drivhus gass, er et stort problem, og da spesielt fra kyr. Dette utslippet av metan er ikke naturlig, da den menge kuer som holdes som husdyr idag, er langt ifra naturlig.

Uansett hva man fiser så er det vel i høyeste grad naturlig..

Tenk på de enorme druene bøffelflokkene i usa slapp før de ble utryddet..

Tviler på at ku-fjert er noe særlig miljøskadelig. Vi utrydder enkelte dyreslag, og holder andre som husdyr.

Lenke til kommentar
Nei.

co2 utslipp fra sauer og kyr som promper er faktisk et like stort problem som biler og fly  ;)

Promping fører altså til global oppvarming. (ifølge forskerene, som jeg forresten ikke tror noe på  :) )

Uansett hva man fiser så er det vel i høyeste grad naturlig..

Tenk på de enorme druene bøffelflokkene i usa slapp før de ble utryddet..

Tviler på at ku-fjert er noe særlig miljøskadelig. Vi utrydder enkelte dyreslag, og holder andre som husdyr.

Kyr "fiser" mer enn de fleste andre dyr, og nei, til og med ikke "bøffelflokkene of yore" kan måle seg med dagens bestand av kyr. Du kan tvile og tro hva du vil, men metan utslippene fra husdyr (da hovedsaklig kyr) er veldig skadelige på miljøet og dokumenterte.

Å fise er naturlig, den store bestanden av husdyr som kreves for å forsyne den enorme bestanden av mennesker vi har idag, er ikke "naturlig", sett rent biologisk.

Lenke til kommentar

Vel, det er jo naturlig at vi mennesker trenger mat, og husdyr har vi hatt i tusener av år..

At du mener jorden er overbefolket er jo en annen ting..

Edit: Beklager den store forbrytelsen el-asso. Jeg lover å aldri poste unødvendige innlegg i off-topic igjen! (vi diskuterer ku-fjerting, så det er vel kansje allerede for sent ;) )

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Dere blander kortene. Ozon-laget har ingenting med CO2-utslipp og global oppvarming å gjøre?

Dessuten vil ikke de organiske bestanddelene i en fjert gjøre noe som helst med ozonet vårt.

Vi har vel egentlig vinklet det inn mot global oppvarming..

Metangass kan vel ikke gjøre en fjert mot ozonlaget :)

Lenke til kommentar
Dere blander kortene. Ozon-laget har ingenting med CO2-utslipp og global oppvarming å gjøre?

Dessuten vil ikke de organiske bestanddelene i en fjert gjøre noe som helst med ozonet vårt.

Vi har vel egentlig vinklet det inn mot global oppvarming..

Metangass kan vel ikke gjøre en fjert mot ozonlaget :)

nei, jeg skulle tro ikke fjerting skadet ozon laget. Men styrker det ozon laget?

på forhånd sorry for dobbel post :cry:

Lenke til kommentar
90% (eller noe sånn) av alle co2 en som kommer fra jorden kommer faktisk opp fra bakken. mennesker står bare for en liten del av det. Men det er vel ikke så mye som skal til for å forstyrre klimaet.

Forstår ikke helt hvordan dere har fått det for dere at mennesker fiser CO2...??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei.

De fleste forskerene mener at den globale oppvarmingen er naturlig. M.a.o kan vi hogge ned mye regnskog, og kjøre biler med V8'er uten å få dårlig samvittighet!  :yes:

Tja... Hvorfor ikke? Sies jo at sola utvider seg hele tia, og det vil jo også bety at den kommer nærmere og nærmere... ? = varmere og varmere = global oppvarming...

Er i "tenke rare spørsmål og svar" humør i dag...

*lete etter rare spørsmål tråden*

Edit :

Pokker... quota feil svar...

Edit2:

Ikke kan jeg skrive heller...

Edit3:

Der hadde vi riktig quote...

Edit4:

Tror jeg trenger kurs i å bruke forumet...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...