Gå til innhold

oprativsystem

Anbefalte innlegg

Kjører XP pro og 98 se. må ha 98 grunna et TV-kort som ikke tåler XP.. ellers kjører jeg bare XP.

mulig det er bare feil, men jeg ser CPU-temp. er 5-7'C mindre i XP enn 98.. lurer på om det er noen form for nedklokking etter behov?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Quote:

Lars73 skrev (2002-05-28 22:23):

Behold det du har hvis du ikke vil ha winxp. Ser ikke noe poeng i å installere andre OS hvis ikke xp er bra nok for deg. Det er det beste Os'et til Bill ever. Skal sies at jeg ikke har prøvd linux enda. Får ikke installert det. Arrrrghhh, det er så jævlig irriterenes :???:

Mvh

Lars

Eg synest windows 3.11 er det mest stabile oppetativsystemet til microsoft..

Sjølv bruker eg windows 2000 no og har ikkje planer om å gå over til windows XP.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 11:03, Mr.Hassan skrev:

Håper du er ironisk?!

Ellers tror jeg ikke du har bruk 3.11.

Det ble som oftest reinstallert 2 ganger i uken hos meg.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Windows XP Pro, har en bærbar med XP home edition eller hva det heter.. til mitt bruk er XP Pro best siden jeg kjører det innebygde programmet ISS. Noe man ikke har i home edition.

Linux er forøvrig også bra, bruker ikke det nå fortiden blant annet fordi jeg ikke kan logge inn, noen kompisser som fucka up alt :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-29 11:21, PIIIpower skrev:

Quote:

Den 2002-05-29 11:03, Mr.Hassan skrev:

....

Win 3.11 er vel ikke et OS... for her ligger jo DOS i bunn :smile:

I såfall er ikke Windows 95, 98 og ME ett OS heller da vel. Her er det også DOS som "starter" Windows. Windows XP er den første Windows versjonen som er helt uavhengig av DOS (ikke helt sikker hva angår Windows 2000), og det er sinnsykt mer stabilt enn de eldre windows-versjonene.

Win XP Pro koster heller ikke 3800 kroner som en har kjøpt det for her (han har brukt en VELDIG dyr butikk). Du får det for 1700 hos Komplett. Mulig det er en OEM versjon, men da kan du bare kjøpe for eksempel en kabel eller en billig mus samtidig så får du lov til å kjøpe den for 1700 kroner. Home edition koster 1200 eller noe sånt.

Har prøvd å installere Linux 2 ganger. Første jeg prøvde var umulig å få til å virke med grafikk-kortet mitt (fantes ikke drivere til Matrox G400, ivertfall ikke på den tiden, og kortet var ikke spesielt nytt da). Andre gangen (annen Linux versjon med drivere for kortet mitt) sletta den en hel partisjon som ikke skulle brukes til Linux i det hele tatt. Etterpå ville den ikke boote. Jeg er sikker på at jeg gjorde alt riktig, nøyaktig slik det sto beskrevet. Linux er sikkert bra, men kan fucke opp hele maskinen din i løpet av få sekunder, så vær forsiktig.

Lenke til kommentar

Afseth skrev (2002-05-29 11:30):

Den 2002-05-29 11:21, PIIIpower skrev:

I såfall er ikke Windows 95, 98 og ME ett OS heller da vel. Her er det også DOS som "starter" Windows. Windows XP er den første Windows versjonen som er helt uavhengig av DOS (ikke helt sikker hva angår Windows 2000), og det er sinnsykt mer stabilt enn de eldre windows-versjonene.

Windows NT er ikke basert på DOS, OS/2 er ikke basert på DOS (Ikke en win versjon, men utviklet av microsoft og IBM. NT er basert på OS/2.).

Windows 2000 er basert på windows NT (Windows 2000 = Windows NT 5.0)

Windows XP er basert på Windows 2000 (Windows XP = Windows NT 5.1 :wink: )

Quote:

Andre gangen (annen Linux versjon med drivere for kortet mitt) sletta den en hel partisjon som ikke skulle brukes til Linux i det hele tatt. Etterpå ville den ikke boote. Jeg er sikker på at jeg gjorde alt riktig, nøyaktig slik det sto beskrevet.

Du gjorde tydeligvis ikke det da. Er lett å gjøre feil om man er helt fersk.

Quote:

Linux er sikkert bra, men kan fucke opp hele maskinen din i løpet av få sekunder, så vær forsiktig.

Windows kan jo også fucke opp hele maskinen i løpet av sekunder. Det er bare det at du er vant til å installere windows, så du vet hvordan du gjør det, hva som kan gå galt etc.

Vegard Olsen

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg har prøvd de meste og skal si deg en ting.

Hvis du har en bra maskin(P3ogP4 med 256ram+ og et 64mbskjermkort)da kan du kjøre win 2k og XP uten problemer. Til spill og sånt så er win98 eller me de beste! Disse tar ikke mye ressurser!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...